Gry i aplikacje o Łodzi akademickiej na GGULIVRR@Lodz 2016

Od 12 do 23 września 2016 Uniwersytet Łódzki będzie gościł 50 gości zagranicznych w ramach projektu GGULIVRR@Lodz 2016, organizowanego przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej. Uczestnicy będą tworzyć w międzynarodowym i interdyscyplinarnym zespole projektowym gry i aplikacje na urządzenia mobilne, które będą promować Łódź akademicką. Projekt jest kontynuacją cyklicznych wydarzeń zapoczątkowanych w Porto w roku 2013. Od 2014 GGULIVRR odbywa się w Łodzi.

 

Projekt organizowany przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej pozwoli włączyć we wspólne prace naukowo-badawcze naukowców i studentów z Portugalii, Irlandii, Belgii, Finlandii i Polski. Poza Uniwersytetem Łódzkim w GGULIVRR@Lodz 2016 uczestniczą uczelnie: Artesis Hogeschool Antwerpen (Belgia), Centria Ammattikorkeakoulu (Finlandia), Dundalk Institute of Technology (Irlandia), ISPGaya (Portugalia).

Tematem tegorocznej, trzeciej łódzkiej edycji projektu GGULIVRR będzie "Łódź akademicka".

Oznacza to, że studenci, podzieleni na 6-8 zespołów projektowych, będą mieli za zadanie wytworzyć w ciągu dwóch tygodni prototypy aplikacji przedstawiające Łódź jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Będą mogli to zrobić, np. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w Łodzi - informację turystyczną czy komunikację łódzką, koszty życia w mieście, życie studenckie.

W skład każdego zespołu będą wchodzić nie tylko studenci kierunków IT, ale także turyzmu, kierunków nauczycielskich, grafiki, zarządzania, filologii. Dzięki różnorodności i nakierowaniu na konkretny produkt (prototypy gier na urządzenia mobilne) uczestnicy będą mieli możliwość rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców, czyli umiejętności pracy w zespole, mobilności czy płynnego posługiwania się językiem angielskim.

W wyniku poprzednich edycji projektu zostały wdrożone dwie aplikacje dla muzeum "SE-MA-FOR" oraz Fundacji Urban Forms, a EC1 Łódź - Miasto Kultury wyraziło zainteresowanie wdrożeniem czterech prototypów utworzonych w roku 2015.

Realizacja projektu GGULIVRR@2016 została dofinansowana ze środków Urzędu Miasta Łodzi.