30 maja, 2017 r.

Prestiżowa nagroda dla nowej identyfikacji wizualnej UŁ

Prestiżowa nagroda dla nowej identyfikacji wizualnej UŁ

Identyfikacja wizualna UŁ nagrodzona oryginalnym trofeum KTR

W miniony piątek odbyła się gala wręczenia nagród w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2017. Nagrodę w kategorii Design zdobyła nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Łódzkiego. Konkurs Klubu Twórców Reklamy to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Skierowany jest do osób i organizacji z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.


- Na przełomie 2016 i 2017 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualna misja uczelni nadała ton ogólnej koncepcji nowej identyfikacji wizualnej, w ramach której powstał logotyp, projekty graficzne oraz slogan „Uwolnij umysł” – informuje Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego.


Odświeżona tożsamość UŁ akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy jedność w różnorodności. Tym samym podąża w kierunku, jaki wyznaczył pierwszy rektor Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Tadeusz Kotarbiński - „człowiek dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury.


Opracowana koncepcja nie tylko dobrze obrazuje przyświecające uczelni wzorce, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Obecnie, identyfikacja wizualna wdrażana jest we wszystkich jednostkach Uniwersytetu Łódzkiego.


- Dążymy do tego, aby spójny wizerunek uczelni, pozwolił całej społeczności akademickiej budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji – dodaje Anna Rolczak.


Przy projektowaniu i tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej Uniwersytet Łódzki współpracował ze Studiem Projektowym Ortografika.

Poprzednia wiadomość Narodowy Kongres Nauki w Łodzi Akademickiej
Następna wiadomość Konferencja ABSL Talks - silna obsada w łódzkiej Hali EXPO