6 sierpnia, 2018 r.

Reklama – kolejny tytuł w serii oksfordzkiej

Reklama – kolejny tytuł w serii oksfordzkiej

Ciesząca się popularnością seria oksfordzka wzbogaciła się o kolejny tytuł – swoją premierę na polskim rynku miała „Reklama” Winstona Fletchera. Dotychczas w serii ukazały się: „Konflikt palestyńsko-izraelski”, „Teoria gier”, „Protestantyzm”, „Terroryzm”, „Dekolonizacja”, „Geny”, „Komórki macierzyste”, „Języki”, „Sztuka nowoczesna”, „Literatura francuska”, „Zmiany klimatu”, „Piękno”, „Humor” oraz „Science-fiction”.


Tematykę najnowszej publikacji przybliża jej tłumacz – prof. dr hab. Tomasz Domański:


Książka Winstona Fletchera jest doskonałym wprowadzeniem do lepszego zrozumienia zasad funkcjonowania rynku reklamowego. Autor w bardzo profesjonalny sposób ukazuje proces powstawania i upowszechniania przekazów reklamowych. Kluczowymi aktorami są agencje reklamowe, przedsiębiorstwa reklamodawców, media oraz adresaci przekazów reklamowych – czyli finalni klienci. Atutem opracowania jest bogate doświadczenie autora w pracy w agencjach reklamowych – co pozwala mu spojrzeć na proces tworzenia reklamy „od kuchni reklamowej”, czyli od środka.



Walorem książki jest także ukazanie ewolucji międzynarodowego rynku reklamowego z naciskiem na rynek brytyjski – na którym autor pracował najdłużej. Ewolucja ta dotyczy przede wszystkim zmiany w wykorzystaniu różnych mediów jako nośników reklamy. Najnowsze trendy prowadzą nas oczywiście do Internetu oraz mediów społecznościowych. Autor na konkretnych przykładach ukazuje zarówno sukcesy jak i porażki kampanii reklamowych. Szczególnie ciekawe są rozważania na temat zmian formuły agencji kreatywnych oraz ich profesjonalnej współpracy z reklamodawcami oraz mediami. Inspirujące są również rozważania na temat metod organizacji i zarządzania agencjami kreatywnymi .



Z uwagi na charakter tej serii wydawniczej rozważania autora są ujęte w syntetycznej i przyjaznej dla czytelnika formie. Książkę tę bardzo dobrze się czyta i może być źródłem inspiracji dla działań biznesowych. Bardzo ciekawe są także przemyślenia autora na temat historii reklamy, jej prekursorów oraz najciekawszych kampanii i metod badań rynku reklamowego.



Książka ta zainteresuje zarówno studentów uczelni ekonomicznych i humanistycznych, którzy dopiero myślą o pracy w reklamie, marketingu czy mediach, jak i tych wszystkich, którzy już działają w świecie reklamy, mediów oraz komunikacji marketingowej. Jest to również ciekawa pozycja dla wszystkich, którzy interesują się mediami i reklamą i chcą lepiej zrozumieć rządzące nimi obecnie zasady. Dzięki tej lekturze – lepiej poznamy pewne mechanizmy z których - na co dzień nie zdajemy sobie do końca sprawy, a które mają wpływ na nasze zachowania.



Czym jest „Krótkie Wprowadzenie”?


Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego przygotowało tłumaczenie najnowszych i najpopularniejszych tytułów z serii oksfordzkiej „Krótkie Wprowadzenie”. Autorami przekładów są najlepsi tłumacze i wybitni eksperci związani z Uniwersytetem Łódzkim.


Jest to interdyscyplinarna seria popularnonaukowa, inspiracją do powstania której, był obejmujący już ponad 500 tytułów cykl „A Very Short Introduction” (VSI) Oxford University Press. Liczące średnio ok. 150 stron książeczki ukazują się w Wielkiej Brytanii od 1995 roku i cieszą się popularnością na całym świecie. Dotychczas przetłumaczono je na 25 języków. Seria prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. Autorami książek VSI są wybitne umysły, znakomici znawcy, a przy tym zapaleni popularyzatorzy wiedzy, postacie świetnie znane również polskim czytelnikom, m.in. Roger Scruton, Peter Singer, Jonathan Culler. Książki prezentują najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje. Każdy tom skupia się na innej dziedzinie, starając się odpowiedzieć na pytania, które czytelnik może sobie stawiać w dobie wszechobecnego zalewu informacji z wielu kanałów – informacji często wypaczonej przez dziennikarską potrzebę sensacji. Publikacje są kompletne i obiektywne, choć autorzy akcentują własny punkt widzenia, nie unikają trudnych pytań i prowokują do dyskusji. Książki są idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje.



Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.


Planowane tytuły to: „Islam”, „Nauka i religia”, „Dramat współczesny”, „Teatr”.


Więcej o serii -> https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/serie/seria/krotki...





Teksty źródłowe: prof. dr hab. Tomasz Domański; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego



Zapraszamy na stronę Biura Prasowego UŁ: https://biuroprasowe-uni-lodz.prowly.com/

Redakcja: Centrum Promocji UŁ

Poprzednia wiadomość Nowy zawód – YouTuber: podsumowanie Meetupu na UŁ
Następna wiadomość Kongres Biogospodarki