UŁ i KiG razem dla polskiej gospodarki

Po epoce maszyn parowych, produkcji masowej i automatyzacji przyszedł czas na Gospodarkę 4.0. To jeszcze intensywniejsza cyfryzacja, automatyzacja i wykorzystanie innowacji. Tworzenie sieci produkcyjnych, które w porównaniu z obecnymi, będą dużo bardziej wydajne. Rewolucję i inwestowanie w najnowszy typ gospodarki zaczęli już Niemcy. Nie ma wyboru - Polska musi gonić najlepszych. Uniwersytet Łódzki włącza się do tych starań.

 

Na Wydziale Zarządzania UŁ 7 listopada br. zostało podpisane Porozumienie o Współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą. Powołana została Sieć Wsparcia Rozwoju Gospodarczego Miast Polskich. Ze strony Uniwersytetu Łódzkiego Porozumienie podpisał Rektor Antoni Różalski, z ramienia KIG - Marek Kłoczko, Wiceprezes i Dyrektor Generalny.

Cel jest jeden - podniesienie konkurencyjności polskich miast, na co składają się takie procesy, jak ulepszenie systemów zarządzania gospodarką, logistyką, finansami i administracją. Zenon Kiczka, przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej w KIG tak podsumował te procesy: Miasta są obecnie motorem rozwoju gospodarek krajowych, musimy więc zrobić wszystko, by mechanizmy w nich funkcjonujące jak najlepiej ze sobą współpracowały. Profesor Tadeusz Markowski, kierownik Interdyscyplinarnego Centrum Studiów Miejskich UŁ, wskazał natomiast na konieczność wytworzenia silnej relacji nauka-biznes: Musimy do tego tematu podchodzić w sposób interdyscyplinarny, to już nie czas na sztuczne podziały między nauką i biznesem. Nasze Centrum skupia połowę wydziałów UŁ, radzimy się m.in historyków, żeby uniknąć błędów popełnianych przez gospodarki krajowe w przeszłości.

Uniwersytet Łódzki wnosi w porozumienie kapitał w postaci wiedzy eksperckiej Interdyscyplinarnego Centrum Studiów Miejskich. Dotyczy to zwłaszcza ekonomiki i gospodarki miejskiej, planowania przestrzennego, zarządzania rozwojem miast, rozwoju zrównoważonego, socjologii miasta, historii i dziedzictwa kulturowego etc.

Krajowa Izba Gospodarcza to z kolei doświadczenie i potencjał ponad 150 organizacji, wiedza zgromadzona w wyniku aktywności w organizacjach międzynarodowych, w tym w Eurochambres Stowarzyszeniu Europejskich Izb Przemysłowo-Handlowych z siedzibą w Brukseli oraz Międzynarodowej Izbie Handlowej w Paryżu, współpraca z administracją publiczną, instytucjami otoczenia biznesu i firmami aktywnymi na globalnych rynkach.

Redakcja: Centrum Promocji