"Międzynarodowe warsztaty dla studentów: GGULIVRR@Lodz 2018";"2018-09-13 00:00:00";"2018-09-22 00:00:00";"Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ, Pomorska 149/153 Łódź";"Wkrótce rozpocznie się GGULIVRR@Lodz 2018 czyli międzynarodowe warsztaty dla studentów na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ. Myślą przewodnią projektu będzie „Łódź akademicka”. Studenci staną przed wyzwaniem stworzenia innowacyjnych rozwiązań informatycznych pokazujących i promujących dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo i potencjał kulturalny. Pracować wspólnie, w międzynarodowych grupach, będą studenci z Polski, Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Portugali, Słowacji oraz Ukrainy. Projekt będzie bazował na sztuce wizualizacyjnej jaką są gry i aplikacje kontekstowe.Nauka pracy w grupie Uczestnicy zostaną podzieleni na 8-10 zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich będzie stworzenie w ciągu niecałych dwóch tygodni prototypu gry/aplikacji związanej ogólnie z „Łodzią akademicką”. - W skład takiego zespołu wchodzić będą nie tylko studenci kierunków IT i grafiki, ale także turyzmu, zarządzania, biznesu, czy kierunków nauczycielskich – mówi Monika Piłacik z Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej. Dzięki udziale w wydarzeniu studenci będą mieli możliwość zapoznać się z dorobkiem historycznym i potencjałem kulturalnym Łodzi, co przyczyni się do rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców. https://www.flickr.com/photos/promocja_ul/albums/72157689079996925 GGULIVRR początkiem wielkich karierProjekt GGULIVRR@Lodz powstał z myślą o wspieraniu i rozwoju kompetencji technologicznych studentów oraz tworzenia przez nich gier kontekstowych na aplikacje mobilne. Jego międzynarodowy i interdyscyplinarny charakter łączy wspólne prace naukowców i studentów z Uniwersytetu Łódzkiego, jak i innych europejskich ośrodków akademickich.- Wydarzenie daje także możliwość bezpośredniej interakcji oraz wymiany doświadczeń środowiska akademickiego oraz przedsiębiorstw – wyjaśnia Monika Piłacik.W trakcie organizowanych dla studentów spotkań i warsztatów biorą udział przedstawiciele firm, praktycy i eksperci branży IT, którzy prezentują know-how oraz najnowsze rozwiązania wypracowane poprzez swoje organizacje budując wraz ze studentami wspólną przestrzeń dla kształtowania ludzi, technologii i inicjatyw. W wyniku poprzednich edycji projektu zostały wdrożone aplikacje dla muzeum „SE-MA-FOR” oraz „Fundacji Urban Forms”.Prezentacje gier i aplikacji na finał Wszystkich zainteresowanych finalną prezentacją gier i aplikacji, zapraszamy na uroczyste zakończenie projektu, które odbędzie się 20 września br., o godz. 11.00 na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ (Mała Aula).Projekt dofinansowany z budżetu Miasta Łodzi."