Kanały komunikacji UŁ

Uniwersytet Łódzki porozumiewa się ze swoimi odbiorcami za pomocą kilku kanałów komunikacyjnych. Kanały te, co do zasady, skupiają wokół siebie odmienne grupy adresatów, ściśle związanych z charakterystyką danego medium. Oznacza to, że w każdym kanale obowiązują konkretne reguły selekcjonowania i redagowania treści. Zespół redakcyjny zastrzega sobie prawo do modyfikowania informacji nadsyłanych przez jednostki i wydziały oraz do wyboru kanałów, w jakich nastąpi ich publikacja.


Poniżej zamieszczamy charakterystykę komunikatów sporządzanych na potrzeby poszczególnych kanałów uczelni:


WWW – Na stronie głównej UŁ zamieszczamy notatki prasowe informujące o sprawach istotnych z punktu widzenia całej uczelni. Pojawiają się tam informacje o szczególnie ważnych konferencjach, inicjatywach, seminariach, szkoleniach czy sukcesach pracowników akademickich, a także relacje z ogólnouniwersyteckich wydarzeń. Strona główna pełni rolę wizytówki UŁ, a opublikowane na niej treści niosą wartość dla całej społeczności naszej szkoły wyższej.


LinkedIn – Portal społecznościowy adresowany do pracodawców, specjalistów oraz początkujących pracowników, którzy dużą wagę przykładają do swojego rozwoju zawodowego. UŁ zamieszcza w nim treści skierowane do tego właśnie grona, na które składają się wypowiedzi ekspertów UŁ w mediach, informacje o prowadzonych badaniach czy projektach istotnych z punktu widzenia biznesu. Na uczelnianym LinkedInie pojawiają się również newsy związane z szeroko pojętą tematyką biznesowo-rekrutacyjną. Aby zachować przejrzystość kanału publikujemy maksymalnie 3 informacje na tydzień.


Facebook – Grono naszych odbiorców na Facebooku to głównie licealiści i studenci, dlatego charakter komunikatów zamieszczanych w tym medium jest lekki, przyjazny, budujący szczerą więź z marką UŁ. Dlatego na naszym fanpage’u zamieszczamy posty skierowane właśnie do młodych osób, pisane ich językiem. Można tam znaleźć mnóstwo ciekawych treści z życia uczelni, fotorelacje z naszych inicjatyw, ciekawostki, artykuły na interesujące tematy – a wszystko to na pełnym luzie. Aby zachować przejrzystość kanału publikujemy maksymalnie 2 posty na dzień.


YouTube – Na naszym kanale YouTube’owym prym wiodą filmy promujące naukę i badania realizowane na UŁ, fascynujące sylwetki pracowników i absolwentów, komentarze naszych ekspertów związane z tematami aktualnie poruszanymi przez światowe media oraz videorelacje z poszczególnych, istotnych z wizerunkowego punktu widzenia całej uczelni wydarzeń.


Twitter – kanał komunikacji prowadzony przez Rzecznika Prasowego UŁ, Pawła Śpiechowicza. Profil ten pomoże zorientować się, co dzieje się w murach uniwersytetu, jakimi osiągnięciami mogą pochwalić się nasi naukowcy oraz jakie inicjatywy prowadzone są aktualnie przez naszą uczelnię. Konto Rzecznika obfituje także w relacje zdjęciowe, ciekawe artykuły specjalistyczne i medialne wystąpienia naszych ekspertów. (https://twitter.com/unilodz)


Instagram – Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze więcej zdjęć z życia UŁ. Tam gdzie nasz fotograf i operator obrazu, tam post na Instagramie.


Newsletter – Mailing wychodzący z Centrum Promocji raz na tydzień, zwykle we wtorek. Nadmieniamy w nim informacje istotne z punktu widzenia studentów czy pracowników, ale także absolwentów oraz dziennikarzy. Aby zachować przejrzystość wysyłek w pojedynczym mailingu zamieszczamy do 10 informacji. Propozycje informacji przyjmujemy do godz. 16:00 w każdy poniedziałek.


Podcast UŁ na Soundcloud – interesujące wykłady naszych ekspertów i inspirujące wystąpienia gościnne (także w języku angielskim) można znaleźć na naszym uniwersyteckim podkaście. Prelekcje w formie audio zgłębiają różnorodną tematykę i prowadzone są w takiej formie, by zaspokoić zarówno wiedzę słuchaczy już zaznajomionych z zagadnieniem, jak i osób zwyczajnie ciekawych.