KIERUNEK: INFORMACJA W ŚRODOWISKU CYFROWYM

Opis studiów

Kierunek INFORMACJA W ŚRODOWISKU CYFROWYM powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony pracodawców na specjalistów w zakresie publikowania sieciowego, obsługi instytucji i firm z sektora informacyjnego prowadzących działalność wirtualną (internetowe księgarnie, wydawnictwa, biblioteki cyfrowe, repozytoria), a także na pracowników kompetentnych w zakresie tworzenia baz danych i zarządzania treścią elektroniczną. 
Studia na kierunku INFORMACJA W ŚRODOWISKU CYFROWYM kształcą oraz rozwijają umiejętności badawcze i profesjonalne niezwykle przydatne w społeczeństwie informacyjnym, w którym korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych stało się zjawiskiem powszechnym. 

Specjalności

Zarządzanie informacją – dla osób preferujących w przyszłości pracę związaną z zarządzaniem procesami informacyjnymi w różnego typu instytucjach (publicznych i prywatnych).

Cyfrowy obieg książki – dla studentów preferujących w przyszłości pracę w instytucjach związanych z książką i jej obiegiem w systemach wirtualnych.

Główne przedmioty

  • Strategie i metody pozyskiwania informacji 
  • Ocena jakości informacji elektronicznej 
  • Sztuka autoprezentacji 
  • Media społecznościowe w zarządzaniu instytucją 
  • Prawo i etyka w działalności informacyjnej  
  • Współczesny rynek medialny w Polsce 
  • Skład i grafika komputerowa
  • Serwisy i technologie mobilne 
  • Cyberbezpieczeństwo i ochrona zasobów informacyjnych
  • Sztuczna inteligencja 
  • Web design
  • Wstęp do architektury informacji 
  • Wizualizacja danych i informacji 

Sylwetka absolwenta

Absolwenci kierunku INFORMACJA W ŚRODOWISKU CYFROWYM są przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej w różnych typach instytucji i organizacji funkcjonujących, w mniejszym lub większym stopniu, w środowisku cyfrowym lub z wykorzystaniem elektronicznych form i źródeł informacji. 
Po INFORMACJI W ŚRODOWISKU CYFROWYM absolwent może znaleźć zatrudnienie w różnorodnych instytucjach sektora publicznego i prywatnego, w których cenione są umiejętności zarządzania informacją i tworzenia e-contentu: 

  • w ośrodkach informacji (w tym informacji naukowej w bibliotekach naukowych); 
  • repozytoriach danych; 
  • w wydawnictwach i księgarniach tradycyjnych i sieciowych; 
  • w agencjach informacyjnych i wywiadowniach gospodarczych; 
  • w archiwach tradycyjnych i elektronicznych; 
  • w agencjach promocyjno-reklamowych; 
  • firmach zajmujących się doradztwem personalnym, consultingiem, analizą rynków (szczególnie w zakresie wyszukiwania i analizy informacji); 
  • firmach zajmujących się analizą mediów, internetu oraz projektowaniem informacji (w tym infografik); 
  • punktach doradztwa i informacji; 
  • administracji samorządowej i centralnej (w zakresie zarządzania informacją); 
  • portalach, redakcjach i serwisach internetowych, mediach społecznościowych. 

Zasady przyjęć

Kategoria przedmiotu Przedmioty
1 maksymalnie jeden (wymagany)

język polski

2 maksymalnie jeden (wymagany)

język obcy

3 maksymalnie dwa (nie wymagane)

drugi język obcy, historia, WOS, informatyka, matematyka

Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze

Kategoria przedmiotu Poziom podstawowy Poziom rozszerzony Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego
1
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1,5 4 5 (dla neofilologii x7)
2
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1 3 3,75
3
do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów
Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność
0,5 1 1,25

Co dalej?

Kontakt dla kandydata

E-mail: filolog@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 635 68 82

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Filologiczny

Pomorska 171/173 90-236 Łódź