30 sierpnia, 2017 r.

GGULIVRR@Lodz - innowacyjność i gry kontekstowe w jednym

GGULIVRR@Lodz - innowacyjność i gry kontekstowe w jednym

Projekt GGULIVRR@Lodz, który odbędzie się w dniach 11-22.09.2017 na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ, to wydarzenie łączące studentów różnych kierunków i różnych narodowości – przyjadą do nas mentorzy i studenci z Finlandii, Irlandii, Belgii, Portugalii, Słowenii, Francji, i Ukrainy. Efektem wspólnych działań będzie stworzenie aplikacji mobilnej związanej z „Łodzią akademicką”.


Celem projektu GGULIVRR@Lodz 2017 jest wypracowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych, pokazujących i promujących dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo i potencjał kulturalny oraz dodatkowo promujący Łódź jako miasto akademickie. Projekt będzie bazował na sztuce wizualizacyjnej jaką są gry i aplikacje kontekstowe. Wydarzenie jest kontynuacją cyklicznych wydarzeń zapoczątkowanych w Porto w roku 2013, a od roku 2014 odbywających się w Łodzi.


Uczestnicy zostaną podzieleni na 8-10 zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich będzie stworzenie w ciągu niecałych dwóch tygodni prototypu gry/aplikacji. Nie jest to jedynie projekt IT, a interdyscyplinarne spotkanie ludzi chcących tworzyć coś wyjątkowego w międzynarodowym środowisku. W wyniku poprzednich edycji projektu zostały wdrożone dwie aplikacje - dla muzeum „SE-MA-FOR” oraz „Fundacji Urban Forms”.


Tematem tegorocznej już czwartej edycji projektu GGULIVRR będzie ”Łódź akademicka”. Oznacza to, że uczestnicy wydarzenia będą mieli za zadanie w swoich propozycjach przedstawić Łódź jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju jaki zagranicy (m.in. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w Łodzi, takie jak informacja turystyczna i komunikacja w Łodzi, koszty życia w mieście, życie studenckie, itp.).


ggulivvr-logo


Planowane jest, aby w projekcie wzięło udział 75 studentów (w tym około 65 z zagranicy) i 18 pracowników naukowo-dydaktycznych (w tym 14 z zagranicy).


Projekt od dwóch poprzednich edycji objęty jest patronatem Prezydent Miasta Łodzi – Hanny Zdanowskiej oraz programu Młodzi w Łodzi. W tym roku uzyskał również patronat Marszałka Województwa Łódzkiego – Witolda Stępnia. Organizowane wydarzenie będzie wspierane również przez firmy informatyczne z województwa łódzkiego i nie tylko - 9Bits, ABB, Accenture, Comarch, Fujitsu, Google i SAP.


Całe wydarzenie potrwa prawie dwa tygodnie. Na finalnej prezentacji gier i aplikacji, która odbędzie się 21 września, mogą pojawić się wszyscy zainteresowani.


Projekt GGULIVRR@Lodz otrzymał grant w wysokości ponad miliona złotych, w ramach programu Erasmus+, na realizację kolejnych edycji. Będą się one odbywały na zagranicznych uczelniach partnerskich.

Tegoroczny projekt otrzymał dofinansowanie z Urzędu Miasta Łodzi.


Redakcja: Centrum Promocji

Poprzednia wiadomość UŁ komentuje: Czterolistna koniczyna sukcesem firmy
Następna wiadomość Lato w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców