Europejskie uznanie dla Projektu University Diversity w konkursie The Euprio Awards 2017

Projekt Uniwersytetu Łódzkiego "University Diversity - Uniwersytet Różnorodny" zajął III miejsce w konkursie na najlepszy uczelniany pomysł marketingowy. Nagroda wręczana jest przez Stowarzyszenie Pracowników Public Relations i Komunikacji Uniwersytetów Europejskich EUPRIO (The Association "European Universities Public Relations and Information Officers").

 

Projekt został doceniony przede wszystkim za zrealizowanie celów, jakimi były: dobrowolne zaangażowanie studentów i pracowników uczelni oraz integracja społeczności akademickiej. Uzyskane wyróżnienie jest przejawem dużej aktywności i obecności Uniwersytetu Łódzkiego w międzynarodowej społeczności wyższych uczelni. Stanowi również o profesjonalizmie i zaangażowaniu pracowników naszej uczelni.

Nagroda The Euprio Awards przyznawana jest przez specjalistów z branży public relations i marketingu, dorocznie podczas międzynarodowej konferencji. Stowarzyszenie Pracowników Public Relations i Komunikacji Uniwersytetów Europejskich EUPRIO zostało założone w latach 80-tych, przy wsparciu urzędników ówczesnych Wspólnot Europejskich. Organizacja zajmuje się przede wszystkim wspieraniem i inicjowaniem współpracy między europejskimi instytucjami wyższej edukacji w zakresie komunikacji i promocji, jak również reprezentowaniem interesów środowiska uniwersyteckich biur prasowych, nowych mediów, PR, marketingu w zakresie polityki dotyczącej sektora wyższej edukacji.

Inicjatywa University Diversity powstała i została przeprowadzona przy wsparciu dr Agaty Rudnickiej Reichel z Wydziału Zarządzania UŁ, Centrum Promocji UŁ i Biura Współpracy z Zagranicą UŁ. U jej podstaw leży szybko rosnąca liczba studentów zagranicznych Uniwersytetu Łódzkiego - ponad 2.000 reprezentujących więcej niż 95 narodowości.

Projekt zakładał rozmaite przedsięwzięcia odbywające się w ciągu całego roku, mające na celu przede wszystkim integrację całej społeczności akademickiej naszej uczelni, bez względu na kraj pochodzenia, jak również uczenie społeczności akademickiej oraz mieszkańców Łodzi postawy szacunku dla różnorodności i komunikacji międzykulturowej.

Najważniejszymi przedsięwzięciami, które odbywały się na przestrzeni minionego roku akademickiego były: Wystawa Posterów z wizerunkami studentów zagranicznych eksponowana nieprzerwanie od kilku miesięcy poza uczelnią (w tym w Centrum Handlowym Manufaktura i Urzędzie Miasta), Gość na Gwiazdkę - studenci i pracownicy Uniwersytetu Łódzkiego zapraszali do swoich domów studentów UŁ z zagranicy, aby wspólnie spędzić jeden ze świątecznych dni, International Cook Book Uniwersytetu Łódzkiego - studenci UŁ z zagranicy zostali zaproszeni do podzielenia się przepisami na tradycyjne dania, charakterystyczne dla pory wiosennej w ich rodzimych krajach. Finałem przedsięwzięcia było wspólne gotowanie w profesjonalnym studiu kucharskim oraz książka z międzynarodowymi receptami kulinarnymi.

Przypomnijmy, iż nie jest to pierwsze wyróżnienie dla naszej uczelni w konkursie The Euprio Awards. Dwa lata temu nagrodzona została aplikacja Smart Uni, będąca interaktywnym przewodnikiem po uczelni i mieście, skierowanym do studentów UŁ z zagranicy.

Redakcja: Centrum Promocji