Infosys Poland to wiodący dostawca usług outsourcingowych, konsultingowych i technologicznych oraz jeden z największych pracodawców reprezentujących sektor usług w Polsce. Firma mająca siedzibę w naszym kraju stanowi największą poza granicami Indii filię Infosys Limited – globalnego dostawcy zintegrowanych usług doradztwa biznesowego i technologicznego, outsourcingu i IT oraz giganta na międzynarodowym rynku nowoczesnych usług dla biznesu. Polskie centrum Infosys zatrudnia ponad dwa tysiące sześciuset specjalistów, świadczących usługi BPO, HRO i ITO dla dwudziestu pięciu klientów z całego świata w ponad dwudziestu językach. Do głównych obszarów specjalizacji centrum należą: obsługa podatkowa, Master Data Management, usługi finansowo-księgowe i zakupowe, transformacje biznesowe, obsługa procesów logistycznych, zarządzanie ryzykiem.
W 2007 r. indyjski gigant – legenda IT, Infosys Ltd., ogłosił, że rozpoczyna swoją ekspansję na polskim rynku, w Łodzi. Tak powstał Infosys Poland. Przez kolejne lata łódzki zespół znacząco się rozrósł, plasując Infosys na liście dziesięciu największych centrów usług w Polsce i windując Łódź do pierwszej dziesiątki destynacji dla inwestorów tego sektora w kraju. Firma Infosys w swoim rozwoju dostrzegła również rolę szkolnictwa wyższego w regionie.

W 2013 r. Uniwersytet Łódzki podpisał umowę dotyczącą wspierania, m.in. przez firmę Infosys BPO Poland, nowego kierunku studiów na UŁ – lingwistyki dla biznesu, a także list intencyjny dotyczący promocji tego kierunku również przez Urząd Miasta Łodzi. Dokumenty sygnowali: prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, rektor UŁ prof. Włodzimierz Nykiel, prorektor UŁ prof. Jarosław Płuciennik, dyrektor zarządzający Infosys BPO Poland Agnieszka Jackowska-Durkacz oraz przedstawiciele pozostałych firm: dyrektor generalna usług outsourcingowych HP Renata Sima oraz dziekan Wydziału Zarządzania UŁ prof. Ewa Walińska i dziekan Wydziału Filologicznego UŁ prof. Piotr Stalmaszczyk.

Umowy zawarte pomiędzy wydziałami prowadzącymi lingwistykę dla biznesu a firmą Infosys dały pracownikom tej firmy możliwość uczestniczenia w pracach rady programowej kierunku i prowadzenia przez oddelegowanych pracowników zajęć praktycznych ze studentami. Ponadto otworzyły drogę do przygotowania dla studentów lingwistyki dla biznesu ciągłych, trzymiesięcznych praktyk oraz rekomendowania swoim pracownikom podjęcia studiów na wspomnianym kierunku. 

Stworzenie wspólnego kierunku studiów to nie jedyny wkład firmy Infosys Poland we współpracę ze środowiskiem akademickim. Firma od wielu lat jest członkiem Rady Biznesu na Wydziale Filologicznym, Wydziale Zarządzania i Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym. 

Na Wydziale Filologicznym przedstawiciele firmy prowadzą wykłady dla studentów, współpracowali przy tworzeniu modułu dydaktycznego „Komunikacja w biznesie”, organizowali specjalne szkolenia zawodowe i spotkania informacyjne dla zainteresowanych współpracą młodych ludzi. Z firmą współpracowali i współpracują także niektórzy wykładowcy Wydziału Filologicznego, co przyczynia się do bezpośredniego przenoszenia na grunt studiów praktycznego doświadczenia biznesowego. Na zlecenie Infosys Poland powstawały na kierunkach filologicznych różne projekty, np. wielojęzyczny glosariusz terminologii biznesowej. Firma jest współorganizatorem licznych konkursów, wspiera studentów oraz sponsoruje nagrody. 

Przedstawiciele Infosysu pełnili również rolę konsultanta Infosys Lodz DC we wdrożeniu w 2018 r. nowego kierunku studiów CIMA na Wydziale Zarządzania, są zapraszani i biorą udział w CIMA events i konferencjach. W ramach tej współpracy Infosys przeprowadził warsztaty The Economic Bridges event.