PROFIL PRACOWNIKA: Olga Trendak-Suślik

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

  • działalność naukowa: badania w zakresie, między innymi, wdrażania interwencji strategicznej na zajęciach języka obcego, przyswajania języka, rozwijania autonomii ucznia
  • działalność dydaktyczna: prowadzenie zajęć konwersacyjnych (m.in. sprawności zintegrowane, wypowiedź akademicka)

BIOGRAM

Dr Olga Trendak-Suślik - asystent w Zakładzie Języka Angielskiego i Językoznawstwa Stosowanego Instytutu Anglistyki UŁ. Jej rozprawa doktorska traktowała o roli interwencji strategicznej w nauczaniu formalnych aspektów językowych.

Metodyk oraz lektor z dwudziestoletnim doświadczeniem w jednej z wiodących szkół językowych w Łodzi oraz w Anglii. Jej zainteresowania badawcze obejmują, między innymi, zagadnienia związane z przyswajaniem języka obcego, strategiami uczenia się, treningiem strategicznym i rozwijaniem autonomii ucznia.

ZAINTERESOWANIA

Czas wolny spędzam na zajęciach sportowych.

OSIĄGNIECIA

PUBLIKACJE

2022. Analiza potrzeb jako element projektowania kursu językowego . Języki Obce w Szkole.

2021. COVID-19 and the implementation of computerized testing among university students. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Text – Sentence – Word. Studies in English Linguistics Vol. IV. Agnieszka Uberman, Magdalena Trinder (eds.): 150-157.

2019. Review of Learning strategy instruction in the language classroom: Issues and implementation, Eds. Anna Uhl Chamot, Vee Harris: Multilingual Matters.Studies in Second Language Learning and Teaching: 745-753

2019. Computer-assisted assessment: Application of computerized testing at the Institute of English Studies at the University of Lodz, Poland. Lublin Studies in Modern Languages and Literature 43 (4): 46-91.

2016‘I want to sound like a native speaker and I’m working hard to achieve my goal’- application of pronunciation learning strategies among English Philology students. Konin Language Studies 2: 151-169.

2015. Exploring the Role of Strategic Intervention in Form-focused Instruction. Springer.

2014. Strategy training and its application in the in the process of foreign language learning.’ Classroom-oriented research: Achievements and challenges. Springer. 69-84.

2013. Types of form-focused instruction – a theoretical outline.’ Young Linguists’ Insights: Taking interdisciplinary approaches to the fore. Wydział Anglistyki UAM. 255-259.

2013. ‘Dobry nauczyciel, czyli kto? Języki Obce w Szkole 3: 59-64.

2013. Implementing SBI in the foreign language classroom - mission (im)possiblr? Perspectives on Foreign Language Learning. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 233-244.

2013. Trening strategiczny w klasie obcojęzycznej. Psycholingwistyczne Eksploracje Językowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 77-93.

2013. ‘Writing strategies employed by advanced learners of English – a questionnaire study.’ Perspectives on Foreign Language Learning. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 51-70.

2012. Learning strategies and their place in the information-processing theory. Zeszyty Naukowe: Rozprawy Humanistyczne t. XIII.Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku. 197-206.

2012. Strategic intervention in a foreign language classroom.’ IATEFL ELT Research News 27: 41-46.

2010. Deductive or inductive? A brief analysis of the two types of grammar instruction.’ Young Linguists in Dialogue. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 60-66.


2010. Miejsce dedukcji i indukcji w przyswajaniu formalnych aspektów językowych.’ Zeszyty Naukowe: Rozprawy Humanistyczne t. XII.Wydawnictwo PaństwowejWyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku. 243-254.

2008 ‘Inviting aunt agony into your classroom.’ The Teacher 3/57:24-25.

2008. A brief analysis of tongue tips and slips.’ Zeszyty Naukowe: Rozprawy humanistyczne t. VIII. Włocławek: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku: 119-124.

2007. Oxbridge - where history blends with the present.’ Anglorama 3/38: 12-13.

2007. ‘A visit to Cambridge.’ The Teacher 6-7/50: 51-53.

REFERATY WYGŁOSZONE NA KONFERENCJACH

2022 8th International Online Conference: New Dimensions of Philology - Languages, Literature, Linguistics, Culture, 6-12.06, Płock: Needs analysis in the foreign language classroom

2022 33rd International Conference on Foreign / Second Language Acquisition,19-21.05, Szczyrk Digital assessment at the tertiary level during the pandemic.

2019 " 31st International Conference on Second/Foreign Language Acquisition". Szczyrk, 16-18.05.2019. Inspecting Data in Digital Assessment of Learner Language.

2019 "5th International Online Conference.New Dimensions of Philology Languages, Literature, Linguistics, Culture". 10-16.04. Płock. Computerised testing among university students. 5th International Online Conference.

2015 “Classroom-oriented research: Towards effectivelearning and teaching”, Konin, 12-14.10. ‘I want to sound like a native speaker and I’m working hard to achieve my goal’- application of pronunciation learning strategies among English Philology students.

2013 “Classroom-oriented research: Reconciling theory andpractice”, Konin, 14-16.10. Raising strategic awareness as a prerequisite for successful strategy training.

2013 “22nd International IATEFL Annual Conference” 27-29.09. Łódź. Teaching listening in the foreign language classroom: How to go about it?

2013 “Foreign Language Opportunities in Writing”, Łódź 10-11.06. ‘I didn’t even know that there are so many language learning strategies.’ Diaries as a tool for identifying language learning strategies.

2012 “Classroom-oriented research: The benefits of multiple perspectives”, Łódź, 23-24.10. Implementing SBI in the foreign language classroom – mission (im)possible?

“Classroom- oriented research: The benefits of multiple perspectives”, Łódź, 23-24.10.12. Diaries as a tool for identifying language learning strategies.


2011 “Classroom-oriented research: Achievements and challenges”, Kalisz, 13-15.10. Strategic intervention in a foreign language classroom. “International Conference on the Theory and Practice of Foreign Language Writing”, Łódź, 13-14.06.Writing strategies employed by advanced language learners – a questionnaire study.

2010 Young Linguists’ Meeting „Język bezGranic”, Warsaw, 18.11. 2010. Strategy training – a critical approach.

2010 Young Linguists’ Meeting „Język bezGranic”, Warsaw, 18.11. 2010. CLIL as a method of teaching English in primary schools.

2010 “New Challenges in Foreign Language Teaching and Learning”, Piotrków Trybunalski, 23-23.10. Language learning strategies in a foreign language classroom.

2010 „Język-Poznanie-Zachowanie” 26-28.09, Łódź. Strategy training in the foreign language classroom.’

2010 International Conference on “Cognitive Processes in Language” 25-27.05, Łódź. ‘Learning strategies and their place in the information-processing theory.’

2009 “18th International IATEFL Annual Conference” 11-13.09. Poznań,” Learning strategies in a foreign language classroom.

2009 “Young Linguists' Meeting”, 24-25.04. Poznań. Types of form-focused instruction – a theoretical outline.

2008 „Język-Poznanie-Zachowanie” 28-30.09.Łódź. The place of induction and deduction in form-focused instruction.

2008 “17th International IATEFL Annual Conference” 19-21.09. Łódź. Deductive or inductive? Analyzing two types of instruction.

2008 “Cognitive linguistics”, Łódź, 24-26.04.The role of deduction in form-focused instruction.

2008 „Młodzi językoznawcy w dialogu”, Kraków, 7-8.04.Deductive or inductive? A brief analysis of the two types of instruction.

KONTAKT I DYŻURY