Korzyści:
- zwiększenie wiedzy, świadomości i poczucia współodpowiedzialności za wdrażanie i zakorzenianie kultury różnorodności w instytucjach szkolnictwa wyższego;
- zwiększenie świadomości na temat mechanizmów psychologicznych wpływających na uprzedzenia i dyskryminację;
- odkrywanie i doświadczanie narzędzi oraz metod wspierających różnorodność i inkluzję;
- poznanie i wymiana sposobów oraz dobrych praktyk sprzyjających wdrażaniu kultury różnorodności i włączania w instytucjach szkolnictwa wyższego i innych organizacjach;
- wypracowanie sposobów sprzyjających różnorodności i włączeniu w UŁ;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- wprowadzenie w tematykę DEI – różnorodności, równości i inkluzji;
- różnorodność niejedno ma imię… – o kategoriach i typach różnorodności;
- różnorodność i włączanie w Uniwersytecie (główne założenia, korzyści w wyzwania wynikające z różnorodności w organizacji, włączanie grup podatnych na wykluczenie: kobiety, osoby neuroróżnorodne, LGBTQIA, migranci, etc.)
- autoanaliza i analiza otoczenia zawodowego w kontekście poszanowania i doceniania różnorodności;
- psychospołeczne mechanizmy zachowań dyskryminacyjnych – błędy poznawcze, stereotypy i uprzedzenia;
- ocena własnych postaw wobec mniejszości i osób odmiennych od siebie;
- identyfikacja własnych zachowań przyczyniających się do dyskryminacji;
- różnorodność i inkluzja w badaniach i nauczaniu;
- budowanie kultury inkluzywnej – UŁ jako organizacja otwartych drzwi;
- zarządzanie różnorodnością w organizacjach;
- opłacalne techniki i narzędzia do zwiększania świadomości indywidualnej jak i grupowej
- dobre praktyki – wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z budowaniem uczelni otwartych drzwi.
Prowadzący: dr Marta Kucharska-Hauk