Korzyści:
- zwiększenie wiedzy i świadomości na temat zjawisk agresji, mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy i nauki;
- koncentracja na zrozumieniu cech, definicji i konsekwencji (zarówno dla jednostki, jak i szerszego środowiska społecznego i organizacyjnego) wyżej wymienionych zjawisk;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- jakie zagrożenia psychospołeczne dostrzegamy w środowisku akademickim – różnicowanie pojęć agresji, przemocy, dyskryminacji, molestowania seksualnego, podstawowe typologie;
- przyczyny i czynniki ryzyka niewłaściwych zachowań w miejscu pracy i nauki: społeczne, ekonomiczne, organizacyjne – perspektywa sprawcy i ofiary;
- różnice kulturowe i płciowe a zachowania agresywne;
- konsekwencje oddziaływania psychospołecznych zagrożeń na uniwersytecie.
Warsztat ma charakter wprowadzenia teoretycznego w problematykę zróżnicowanych form agresji i ich skutków dla funkcjonowania akademickiego. Jego celem jest budowanie świadomości i wrażliwości na działania agresywne na uczelni oraz dyskusja z uczestnikami na temat ich doświadczeń w tym obszarze.
Prowadzący: dr Paulina Szymańska