Nauka inspiruje – dr hab. Anna Łaszkiewicz

Dr hab. Anna Łaszkiewicz jest doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Autorka książek „Influencer marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami" oraz „Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym". Publikuje, zarówno w języku polskim, jak i angielskim, w obszarze takich zagadnień jak: eCommerce, Social Media, Digital Marketing, Influencer Marketing oraz zachowania nabywców. Od 2003 r. wykłada na Wydziale Zarządzania UŁ, a także kieruje studiami podyplomowymi z obszaru eCommerce. Równolegle aktywnie działa w obszarze praktyki biznesowej.

dr Anna Łaszkiewicz na kolorowym tle przypominającym wykresy słupkowe

Dr hab. Anna Łaszkiewicz interesuje się zagadnieniami wartości dla przedsiębiorstwa i konsumenta w kontekście wykorzystania technologii cyfrowych w obszarze marketingu i zarządzania. Jako praktyk zarządzała marketingiem, m.in. w mBanku, Gildii Aniołów Biznesu przy ŁARR oraz odpowiadała za rebranding w sieci Komfort S.A. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategii marketingowych i komunikacji.

Co zainspirowało Panią do zastania naukowcem?

Jako absolwentka Handlu Zagranicznego swoją przyszłość wiązałam głównie z biznesem. Komercjalizacja Internetu sprawiła, że dostęp do wiedzy z całego świata przestał być marzeniem. Skorzystałam z tych możliwości zarówno w praktyce biznesowej,  jak i naukowej, które od lat łączę.

Jaki wpływ na otaczającą rzeczywistość wywiera Pani praca?

Zagadnienia, które interesują mnie biznesowo weryfikuję naukowo. Dzięki temu mogę wspierać managerów i przedsiębiorców w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych, a także studentów w procesie kształcenia.

Jak rozumie Pani pojęcie zawód naukowca?

To otwarta i proaktywna postawa wobec wyzwań, poszukiwanie rozwiązań, krytyczne myślenie, dzielenie się wiedzą oraz etyka.

Więcej o pracy dr hab. Anny Łaszkiewicz

Influencer Marketing - Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami
Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym

Dorobek naukowy

Linkedin
Google scholar
Orcid

Materiał źródłowy: dr hab. Anna Łaszkiewicz (Wydział Zarządzania, Zakład Strategii Marketingowych)
Redakcja: Michał Gruda (Centrum Komunikacji i PR)

 

Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.