3 czerwca, 2020 r.

ARCHIZO oficjalnym gadżetem UŁ

ARCHIZO oficjalnym gadżetem UŁ

fot. ARCHIZO

Jak w małej formie oddać piękno XIX-wiecznej architektury? ARCHIZO ma na to sprawdzony sposób. Firma odtwarza perły polskiej i światowej architektury w formie składanych bloków. Łódzcy pasjonaci architektury pieczołowicie odwzorowali budynek gmachu Rektoratu UŁ, tym samym tworząc wyjątkowy gadżet promujący Uczelnię.


Układanka ARCHIZO to intrygujący i mądry gadżet zaprojektowany w formie klocków do samodzielnego złożenia promujący marki. Sprawia, że architektura angażuje i staje się wyższą formą gadżetu. Jego elementy zostały pocięte tak, aby odzwierciedlać szczegóły fasady, a każdy detal architektoniczny odwzorowywany jest przy pomocy precyzyjnie grawerowanych linii. Dzięki temu układanka świetnie wygląda, angażuje i perfekcyjnie odzwierciedla wygląd budynku.


Gadżet promujący UŁ wykonany został z drewna oraz ze szkła akrylowego. Projekt podkreśla charakterystyczne elementy budynku: dwa boczne oraz środkowy ryzalit, attyki, wreszcie – nieoczywisty ryzalit w elewacji bocznej zwieńczony kopułą. Ujęcie budynku zaprojektowane w układance pozwala również na ukazanie wieloosiowości budynku, jego regularnej, rytmicznej kompozycji, jak również na wyróżnienie detali w postaci płycin podokiennych. W ten sposób twórcy z ARCHIZO oddali piękno XIX wiecznej konstrukcji autorstwa Gustawa Landau Gutentegera – jednego z najwybitniejszych architektów przełomu wieków.


Projekty ARCHIZO są nagradzane i doceniane przez profesjonalistów. Zostały wyróżnione w konkursie Must Have 2020 organizowanym przez Lodz Design Festival oraz zdobyły brązowy medal w międzynarodowym konkursie Design That Educates w kategorii product design.




Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat – wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/


Tekst źródłowy: ARCHIZO

Redakcja: Centrum Promocji UŁ

Poprzednia wiadomość Solidarność ze społecznością Uniwersytetu Śląskiego
Następna wiadomość Siła humanistyki: prof. Andrzej Mencwel