Strona www.rekrutacja.uni.lodz.pl jest obowiązkowa dla wszystkich kandydatów, niezależnie od obywatelstwa, języka studiów czy warunków finansowych. Szczegółowe informacje o warunkach rekrutacji czy wymaganych dokumentach znajdziesz poniżej.
Uniwersytet Łódzki jest uczelnią publiczną, dlatego zasady rekrutacji wynikają z przepisów prawa i przepisów UniLodz, które są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.uni.lodz.pl/sprawy-studenckie/zasady-i-tryb-przyjmowania-na=studia.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości – napisz do nas wiadomość w systemie rekrutacyjnym albo na e-mail, gdzie pracownicy Centrum Rekrutacji odpowiedzą na Twoje zapytanie.
Jeżeli pochodzisz z zagranicy i masz obywatelstwo inne, niż polskie – poniżej znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące warunków finansowych studiowania.
Oznacza to, że studia stacjonarne w języku polskim będą bezpłatne, a za studia niestacjonarne i w języku angielskim będzie pobierana opłata. Wysokość opłat podana jest w opisie konkretnego kierunku.
Jeżeli posiadasz (jedno z poniższych):
Warunki finansowe są uzależnione od warunków instytucji, która przyznaje stypendium.
Jeżeli nie spełniasz prawnych kryteriów i nie posiadasz stypendium – możesz studiować odpłatnie. Wysokość opłat jest wskazana pod linkiem: https://www.bip.uni.lodz.pl/sprawy-studenckie/oplaty-pobierane-od-studentow/zasady-pobierania-oplat/tytul-domyslny
Należy zarejestrować się w internetowym systemie rekrutacyjnym (IRK) – www.rekrutacja.uni.lodz.pl. Pamiętaj, żeby imię i nazwisko wpisać tak, jak w paszporcie. Po uzupełnieniu wszystkich danych należy wybrać kierunek studiów. Za każdy kierunek, na który się zapiszesz, należy zapłacić opłatę rekrutacyjną 85 PLN.
Kiedy już dokonasz opłaty, a Twoje świadectwo maturalne jest wydane za granicą, pamiętaj o uzupełnieniu swojego konta o dokumenty – możesz to zrobić w kroku 1.
Osoby posiadające świadectwa z zagranicy podlegają zasadom kwalifikacji dla kandydatów ze starą maturą. Wyniki ze świadectw przeliczane są na poziomie polskiej matury podstawowej, a wyniki krajowych egzaminów na poziomie polskiej matury rozszerzonej.
UniLodz wskazuje i przelicza oceny ze świadectwa maturalnego/dyplomu uzyskanego za granicą. Oceny są przeliczane na punkty i wpisywane są do IRK. Prosimy o zwrócenie uwagi, że niektóre kierunki wymagają języka polskiego na maturze. Również na zagranicznym świadectwie maturalnym muszą znajdować się przedmioty wymagane w kategoriach 1 i 2 dla danego kierunku.
świadectwo maturalne/dyplom zagraniczny wraz z wykazem ocen oraz decyzją kuratora oświaty lub informacją NAWA o uprawnieniach posiadacza dokumentu. Jeżeli świadectwo lub dyplom zostały wydane w UE/OECD/EFTA, Ukrainie, Libii lub Chinach (tylko świadectwa), to decyzja kuratora/informacja z NAWA nie są wymagane.
tłumaczenie na język polski świadectwa maturalnego/dyplomu zagranicznego wraz z wykazem ocen.
informacja dyrektora NAWA (lub decyzja kuratora oświaty) o uznaniu świadectwa maturalnego/dyplomu zagranicznego za dokument uprawniający do podjęcia studiów w Polsce.
Lista akceptowanych przez UŁ certyfikatów znajomości języka polskiego dostępna jest poniżej ("Certyfikaty jęz. polskiego akceptowane podczas rekrutacji"). W przypadku braku jednego z tych dokumentów możliwe jest przystąpienie do testu weryfikującego znajomość języka polskiego na poziomie B2 przed Komisją powołaną w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Za test nie musisz płacić. Można do niego przystąpić po dokonaniu opłaty rekrutacyjnej. Regulamin testu dostępny jest w punkcie "Certyfikaty jęz. polskiego akceptowane podczas rekrutacji". Aby zapisać się na test – napisz do nas wiadomość w systemie rekrutacyjnym lub wiadomość e-mail.
Jeżeli po zakończeniu rekrutacji na koncie w systemie IRK masz informację, że jesteś zakwalifikowany, powinieneś jak najszybciej dostarczyć wymagane dokumenty do Centrum Rekrutacji. Poza dokumentami niezbędnymi do rejestracji przygotuj również:
z przyklejonym zdjęciem wygenerowaną i wydrukowaną z internetowego systemu rekrutacyjnego IRK (wydruk ankiety osobowej) ze wskazaniem kierunku studiów i czytelnym podpisem kandydata.
oryginał świadectwa maturalnego oraz oryginały wyników egzaminów krajowych wydane przez właściwe władze / dyplomu licencjata opatrzonego Apostille lub zalegalizowanego w ambasadzie RP w kraju, w którym świadectwo lub dyplom było wydane*, wraz z ocenami, przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, wraz z decyzją kuratora oświaty lub informacją NAWA o uprawnieniach posiadacza dokumentu. Jeżeli świadectwo lub dyplom zostały wydane w UE/OECD/EFTA, Ukrainie, Libii lub Chinach (tylko świadectwa), to decyzja kuratora/informacja z NAWA nie są wymagane.
(Karta Polaka, karta stałego pobytu, dokument potwierdzający status uchodźcy lub ochronę czasową, ID obywatela UE, inne.) albo potwierdzenie dokonania opłaty za studia albo decyzję stypendialną.
ważny dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego uprawniającego do uzyskania podstawowej opieki medycznej na terenie RP — do wglądu.
oświadczenia na wzorach UŁ — przesyłane e-mailowo do każdego kandydata.
Kandydat zostanie przyjęty na studia jedynie po złożeniu i okazaniu wymienionych dokumentów. Prosimy pamiętać, że dokumenty powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski po przyjeździe do Polski (jeżeli wcześniej nie było to możliwe).
Terminy składania dokumentów są dokładnie określone w terminarzu rekrutacyjnym, publikowanym odrębnie dla każdej rekrutacji. Prosimy o dokładne sprawdzenie dat na stronie rekrutacji.
Aktualny terminarz rekrutacyjny na rok akademicki 2026/2027 dostępny jest TUTAJ
Centrum Rekrutacji
Uniwersytet Łódzki
ul. Uniwersytecka 3
90-137 Łódź, Polska
tel.: (+48 42) 635 42 37
e-mail: rekrutacja@uni.lodz.pl (PL) admission@uni.lodz.pl (EN)
Jeśli wpłacasz opłatę rekrutacyjną przelewem tradycyjnym z zagranicy – poniżej są dane niezbędne do wykonania takiej transakcji.
Kod SWIFT: PKOPPLPW
Nazwa banku: II O/Łódź PeKaO SA
Adres banku: ul. Piotrkowska 270, 90-361 Łódź
IBAN: PL
Każdy student ma prawo aplikować o miejsce w akademiku UŁ. Kandydaci, którzy chcą otrzymać miejsce, proszeni są o zaznaczenie właściwej opcji w systemie rekrutacyjnym. O tym, czy masz miejsce i w którym akademiku zostaniesz poinformowany pod koniec sierpnia. Koszt zamieszkania wynosi 600-800 zł na miesiąc w zależności od akademika. Przy zakwaterowaniu wymagane jest wpłacenie kaucji w wysokości dwukrotności opłaty miesięcznej za zamieszkanie.