W związku z pandemią koronawirusa SARS-Cov-2 wywołującego chorobę o nazwie COVID-19, w trosce o bezpieczeństwo zdrowotne Czytelników i personelu Biblioteki, apelujemy o przestrzeganie zaleceń służb sanitarnych, zachowanie szczególnej ostrożności w poruszaniu się w przestrzeni budynku Biblioteki UŁ oraz przestrzeganie poniższych zasad (Komunikat Dyrektora Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 27.05.2020 r. w sprawie: zasad korzystania z usług Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego od 1 czerwca 2020 roku.)
W Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego może przebywać jednocześnie trzech Czytelników. W przypadku zgromadzenia się przed budynkiem większej liczby osób prosimy o oczekiwanie na wejście, z zachowaniem co najmniej 2 metrowych odstępów.
Stosowanie się do bieżących wskazówek/zaleceń personelu Biblioteki i pracowników ochrony budynku. Używanie maseczek ochronnych i zdezynfekowanie rąk od razu po wejściu do budynku. Po włożeniu książki do pojemnika/skorzystaniu z usług WYPOŻYCZALNI i odejściu od lady opuszczenie budynku.
Korzystanie z zamówionych książek poza Biblioteką.
Wypożyczanie książek
Preferowane jest korzystanie z e-zasobów udostępnionych przez Bibliotekę UŁ. Jeśli publikacja nie jest dostępna on-line, należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy znajduje się ona w formie tradycyjnej w zasobie Biblioteki UŁ, odszukać ją w katalogu on-line i zamówić z lokalizacją odbioru KSIĄŻKOMAT.
Jeśli czytelnik nie ma możliwości zmówienia książki z lokalizacją odbioru KSIĄŻKOMAT, może zamówić książkę z lokalizacją odbioru WYPOŻYCZALNIA i odebrać ją osobiście w Bibliotece UŁ, przestrzegając zaleceń sanitarnych. Gdy publikacja ma status "tylko na miejscu" i jest niezbędna w procesie naukowym lub dydaktycznym można zamówić kopię cyfrową jej fragmentu, logując się do katalogu on-line i wypełniając formularz ZAMÓWIENIE KOPII (dotyczy wyłącznie społeczności akademickiej UŁ).
Zwroty książek - trzy możliwości
Włożyć książkę do specjalnie przygotowanego pojemnika znajdującego się przy portierni w BUŁ (w godzinach otwarcia WYPOŻYCZALNI).
Skorzystać z KSIĄŻKOMATU (usługa dostępna dla społeczności akademickiej UŁ i absolwentów UŁ).
Oddać książkę osobiście w WYPOŻYCZALNI, przestrzegając zaleceń sanitarnych.
Zwrócone książki zostają przewiezione do pomieszczenia kwarantanny i odłożone na okres 7 dni.
Prolongaty
Terminy zwrotów książek będą przedłużane automatycznie. Opłaty odszkodowawcze za przetrzymane publikacje nie są naliczane od 13 marca 2020 r. do odwołania. Godziny otwarcia: KSIĄŻKOMAT - przez całą dobęWYPOŻYCZALNIA - pon., śr., pt. w godz. 8.00-15.00; wt., czw. w godz. 13.00-20.00.
Inne usługi
Zamawianie kopii cyfrowych z książek i czasopism - możliwość zdalnego zamawiania cyfrowych kopii artykułów z czasopism oraz fragmentów książek (usługa dostępna wyłącznie dla społeczności akademickiej UŁ).
Subskrybowane zasoby elektroniczne - możliwość zdalnego korzystania z ponad 13 000 czasopism i prawie 90 000 książek z różnych dziedzin wiedzy.
Szkolenia online - możliwość korzystania ze szkoleń przygotowanych przez pracowników Biblioteki UŁ.
Sporządzanie bibliografii do prac naukowych - możliwość zdalnego zamawiania zestawień tematycznych ze specjalistycznych baz danych, katalogów i źródeł bibliograficznych.
Biblioteka Cyfrowa UŁ- zdalny dostęp do ponad 80 000 cennych obiektów bibliotecznych (książek, czasopism, zbiorów specjalnych).
Repozytorium UŁ- zdalny dostęp do ponad 27 000 publikacji Open Access oraz czasopism i książek Wydawnictwa UŁ.
Możliwość założenia konta bibliotecznego online. Osoby, które nie posiadają jeszcze dostępu do zbiorów, a chciałyby korzystać z ww. usług, proszone są o kontakt: bul.wm@lib.uni.lodz.pl (należy komunikować się wyłączne za pośrednictwem swojej poczty elektronicznej założonej w domenie UŁ). W odpowiedzi zostaną przesłane niezbędne informacje i instrukcje na temat korzystania ze zbiorów.
Udostępnianie rozpraw doktorskich. Wersje elektroniczne rozpraw doktorskich będą publicznie dostępne w Repozytorium UŁ na co najmniej 10 dni przed obroną na jednym stanowisku komputerowym na parterze w Bibliotece UŁ, bez możliwości kopiowania i drukowania.W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy Państwa do korzystania z usługi WIRTUALNY ASYSTENT BUŁ oraz do kontaktu:
Informacja, aktywacja kont bibliotecznych, karty obiegowe: tel. 42 635 60 50 lub e-mail: bul.wm@lib.uni.lodz.pl (pon., śr., pt. w godz. 8.00-15.00; wt., czw. w godz. 13.00-20.00)Sporządzanie bibliografii: e-mail: bulinf@lib.uni.lodz.pl
PBN, bibliometria: tel. 42 635 64 76 (pon.- pt. w godz. 8:00-14:00) lub e-mail: bibliografia_bibliometria@lib.uni.lodz.pl
Komunikat Dyrektora Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 27.05.2020 r.
Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.
Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/
Tekst źródłowy: BUŁ
Redakcja: Centrum Promocji UŁ