21 lutego, 2020 r.

Dobra Nauka od UŁ

Dobra Nauka od UŁ

fot. Maciej Andrzejewski, Centrum Promocji UŁ

W dobie pseudoekspertów i zalewu fałszywych informacji rzetelna wiedza jest w cenie jak nigdy wcześniej! Dlatego ekspertów UŁ coraz częściej widać w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Bardzo cieszy nas ta tendencja, chcemy zadbać również o te osoby, które chciałyby angażować się w popularyzację nauki, a nie mają doświadczenia w spotkaniach z dziennikarzami. W związku z tym przygotowaliśmy specjalne vademecum, które pomoże wyjaśnić niektóre wątpliwości i zdobyć podstawowe informacje o tym jak dobrze wypaść przed kamerą, w studiu radiowym lub w wywiadzie dla prasy.


20 000 wystąpień!


Zgodnie z danymi przygotowanymi przez serwis IMM Media, w samym roku 2019 w prasie pojawiło się ponad 2190 publikacji z udziałem Uczelni i naszych naukowców. Eksperci Uniwersytetu Łódzkiego wystąpili również przeszło 3011 razy w audycjach radiowych i telewizyjnych. Jeżeli zaś chodzi o media cyfrowe, to w roku ubiegłym w Internecie umieszczono 14990 publikacji związanych z naszymi badaczami.


Uniwersytet Łódzki jako jedna z największych uczelni w kraju, a jednocześnie twórczy i dynamicznie rozwijający się ośrodek dydaktyczno-badawczy, coraz częściej postrzegany jest przez dziennikarzy ogólnopolskich mediów jako źródło najwyższej jakości informacji. Nie dziwi więc zwiększająca się z roku na rok widoczność naszych ekspertów w tradycyjnych i cyfrowych kanałach informacyjnych.


Coraz więcej UŁ „w eterze”


Analizując tegoroczne dane, można prognozować, że widoczność naszych ekspertów w mediach będzie się jeszcze bardziej zwiększała. W samym tylko styczniu 2020 wygląda to następująco:


- 224 publikacji z udziałem Uniwersytetu Łódzkiego i naszych ekspertów w prasie

- 406 emisji z udziałem Uniwersytetu Łódzkiego i naszych ekspertów w radiu i telewizji

- 863 publikacji z udziałem Uniwersytetu Łódzkiego i naszych ekspertów w Internecie


Nasi eksperci komentują najbardziej aktualne i ważne wydarzenia nie tylko o charakterze i zasięgu lokalnym, lecz także ogólnopolskim i globalnym. Poprzez nowoczesne biuro prasowe, dziennikarze z całej Polski otrzymują też bieżące informacje o ważnych inicjatywach, badaniach i osiągnięciach naszej Uczelni. Informacje o życiu Uczelni i badaniach naukowców są również na bieżąco zamieszczane na innych kanałach zarządzanych przez Centrum Promocji UŁ: Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Soundcloud i YouTube.


Załączone vademecum zawiera przydatne porady dotyczące ubioru, merytorycznego przygotowania do wywiadu oraz wyciąg z ważnych zasad prawa prasowego. Zachęcamy do promowania UŁ.


Udzielanie wywiadu-dobre praktyki




Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat – wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/


Redakcja: Centrum Promocji UŁ

Poprzednia wiadomość Bank upada, samorząd z pustym kontem – polska rzeczywistość
Następna wiadomość KRASP sceptycznie o projekcie dot. wolności na uczelniach