Uwolnij umysł!

Uniwersytet Łódzki wdraża nową identyfikację wizualną. Zmiany obejmują logotyp, slogan i szeroko pojętą komunikację, tworząc spójny obraz uczelni w Polsce i za granicą. Za koncepcję kreatywną tożsamości Uniwersytetu odpowiada łódzkie studio Ortografika.

 

Nowe oblicze Uniwersytetu Łódzkiego nawiązuje do misji uczelni oraz wartości, jakie leżą u jej podstaw - wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość i różnorodność. Silną inspiracją dla wdrażanej identyfikacji jest postać pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego, profesora Tadeusza Kotarbińskiego - "człowieka dobrej roboty", którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, gwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość - wprowadzaniu zmian służących następnym pokoleniom. Światopogląd i doświadczenia profesora Kotarbińskiego odzwierciedla nowy slogan szkoły wyższej - Uwolnij umysł.

- Na Uniwersytecie Łódzkim zawsze odważnie podchodziliśmy do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie organizacji pracy i funkcjonowania uczelni. Na początku br. roku władze UŁ podjęły decyzję o wprowadzeniu zmian również w obszarze wizualnym. Po uprzedniej dyskusji, nowa koncepcja identyfikacji uczelni została zaakceptowana przez Kolegium Rektorskie, przystali na nią również Dziekani - tłumaczy prof. Antoni Różalski, rektor Uniwersytetu Łódzkiego.

Opracowana tożsamość nie tylko lepiej obrazuje wartości przyświecające uczelni, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżniać się na tle konkurencji.

Uczelnia oczywiście nie rozstaje się ze swoim godłem, które będzie figurować na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.

- Od początku byłam przekonana, że mimo trudności, uda nam się wypracować koncepcję nadającą nowy wymiar marce Uniwersytetu Łódzkiego; spójną identyfikację, dzięki której, zwrócimy uwagę na nasz potencjał i będziemy postrzegani jako uczelnia silna i podchodząca profesjonalnie do wyzwań przyszłości - mówi Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego.

- Pierwszy rektor bez wątpienia nadał kierunek, w jakim obecnie zmierzamy. Uniwersytet Łódzki wyraża to poprzez kreatywne podejście do kształcenia, otwartość na to, co nowe i nieoczywiste oraz poprzez odważne dążenie do innowacyjności. Dlatego wprowadzanym zmianom wizualnym towarzyszy zmiana hasła, na bardzo trafne i doskonale dopasowane do charakteru naszego młodego Uniwersytetu, "Uwolnij umysł"- puentuje Rolczak.

Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł Uwolnij umysł

Nową wersję logotypu można pobrać z pakietu dostępnego na stronie:

materialy.uni.lodz.plhttps://www.dropbox.com/sh/xlxfimiv4kc71j0/AADNsxCYCXVrzBsDXnZMHxYCa?dl=0https://www.dropbox.com/sh/xlxfimiv4kc71j0/AADNsxCYCXVrzBsDXnZMHxYCa?dl=0

W katalogu znajdują się także skrócone zasady używania znaku. Zasoby materiałów do pobrania będą sukcesywnie powiększać się o zatwierdzone projekty wydziałów oraz wzory promocyjnych koncepcji graficznych.