Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na pytania, które najczęściej pojawiają się wśród kandydatów na studia I i II stopnia. Jeśli szukasz informacji dotyczących zasad rekrutacji, wymaganych dokumentów, terminów czy przebiegu studiów – znajdziesz je właśnie tutaj. Mamy nadzieję, że ułatwi Ci to przygotowanie do procesu rekrutacyjnego.
Żeby przystąpic do rekrutacji przed otrzymaniem wyników z matury należy w zakładce "Formularze osobowe" uzupełnić kategorię "Wykształcenie", wpisując rodzaj, nazwę, miejscowość i kraj ukończonej szkoły, a następnie kliknąć "Zapisz".
Po dokonaniu tych czynności otworzy się karta "Dodaj dokument". Należy tu wskazać rodzaj zdawanej matury. W Twoim przypadku będzie to polska nowa matura (od roku 2005), a także rok uzyskania świadectwa maturalnego (2025) oraz kraj wydania (Polska). Następnie należy kliknąć przycisk "Zapisz i wróć".
W polu "Dokumenty" należy wejść w "Edytuj wyniki egzaminów", wybrać przedmioty zdawane na maturze (bez wpisywania wyniku) i kliknąć "Zapisz".
Jeżeli zaznaczone przedmioty są zgodne z zasadami kwalifikacji na dany kierunek, system pozwoli na zapis.
Wyniki maturalne należy uzupełnić po ich otrzymaniu, w terminie wynikającym z terminarza rekrutacji.
Należy skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania "Nie pamiętam hasła" i wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji. Wiadomość z linkiem do resetu hasła zostanie przesłana pod wskazany adres.
Aby zapisać się na kierunek przed otrzymaniem wyników matury, należy w zakładce „Formularze osobowe” wypełnić część „Wykształcenie” – dodać dokument, wybierając jego rodzaj (dla tegorocznych maturzystów: polska nowa matura), podać rok uzyskania i kraj wydania.
Następnie w „Edycji wyników egzaminów” trzeba zaznaczyć odpowiednie egzaminy w kolumnie „czy zdawany”. Wyników nie trzeba jeszcze wpisywać – wystarczy uzupełnić je zgodnie z harmonogramem rekrutacji, najpóźniej do 15 lipca do godziny 9.00.
Po wykonaniu tych kroków możliwy będzie zapis na kierunek – pod warunkiem, że wprowadzone dane są zgodne z zasadami rekrutacji.
W takiej sytuacji należy wypisać się ze wszystkich kierunków studiów, na jakie się zapisałeś. Zrobisz to w zakładce "Zgłoszenia rekrutacyjne". Następnie w zakładce "Formularze osobowe - Wykształcenie" przy dokumencie kliknij "Edytuj wyniki egzaminów" i odznacz zdawane przedmioty . W zakładce "Wykształcenie" zmień rodzaj matury na właściwy. Teraz możesz ponownie zaznaczyć przedmioty maturalne i zapisać się na wybrane kierunki.
Taki opis nie powinien Cię niepokoić, ponieważ zdjęcia będą akceptowane na etapie przyjmowania dokumentów. Dopiero wtedy otrzymają status "Zaakceptowane" lub "Odrzucone". Jeżeli w systemie nie zostanie wskazany powód odrzucenia, skontaktuj się z podkomisją rekrutacyjną i ustal powód odrzucenia zdjęcia. Gdy go poznasz, zmień zdjęcie na właściwe.
Najczęściej taki komunikat pokazuje się z powodu nieuzupełnienia dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów. W takiej sytuacji należy w zakładce "Formularze osobowe" -> "Wykształcenie" wybrać rodzaj dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów, podać rok jego uzyskania i kraj wydania. Następnie przez "Edycję wyników egzaminów" wybrać właściwe egzaminy (do zapisu na kierunek nie jest wymagane podanie wyników - te należy uzupełnić zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym). Po wykonaniu tych czynności zapis będzie możliwy, o ile podane dane są zgodne z zasadami kwalifikacji na kierunek.
Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w czasie trwania elektronicznej rejestracji zgodnie z terminarzem rekrutacji.
Forma wpłaty pieniędzy na konto jest dowolna. Najważniejsze, żeby pieniądze zostały przelane na numer konta wygenerowany przez system IRK podczas rejestracji, który jest inny dla każdego kandydata.
Dostępne formy: szybka płatność - Autopay, przelew tradycyjny.
Jednym przelewem można dokonać płatności na kilka kierunków pod warunkiem, że zsumowana kwota będzie prawidłowa.
W tytule przelewu nie trzeba podawać swoich danych osobowych. Wystarczy, wpisać hasło "Opłata rekrutacyjna".
Jest to zazwyczaj uzależnione od sposobu przesłania pieniędzy. Jeżeli jest to przelew bankowy, pieniądze pojawiają się zwykle po 2-3 dniach roboczych, przy szybkich płatnościach prawie natychmiast.
Tak, podczas rejestracji w systemie IRK generuje się indywidualny numer konta bankowego, na który należy przesłać opłatę rekrutacyjną.
Studia stacjonarne prowadzone w języku polskim na Uniwersytecie Łódzkim są bezpłatne.
Płatne są studia prowadzone w języku angielskim i studia w formie niestacjonarnej (zaoczne i wieczorowe).
WYDZIAŁ BIOLOGII I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYDZIAŁ EKONOMICZNO-SOCJOLOGICZNY
WYDZIAŁ FILOZOFICZNO-HISTORYCZNY
WYDZIAŁ FIZYKI I INFORMATYKI STOSOWANEJ
WYDZIAŁ MATEMATYKI I INFORMATYKI
WYDZIAŁ STUDIÓW MIĘDZYNARODOWYCH I POLITOLOGICZNYCH
Na Uniwersytecie Łódzkim nie mamy z góry ustalonych progów punktowych. Na dany kierunek studiów przyjmujemy kandydatów z najlepszymi wynikami matury, aż do wypełnienia limitu miejsc. Wszystko zależy więc od tego, ilu kandydatów zgłosi się w danej rekrutacji i jakie będą mieć wyniki z matury.
Dlatego też co roku liczba punktów, od której przyjmujemy na dany kierunek, może się znacząco różnić.
Kolejność rejestracji na kierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności.
Dokumenty należy złożyć osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) lub umieścić w kopercie ze swoim imieniem i nazwiskiem i przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku.
Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie.
Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UŁ jest nieograniczona.
Na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie opłaty należy dokonać do 10 lipca, natomiast wyniki/oceny z matury należy wprowadzić najpóźniej do 15 lipca do godz. 9.00.
Tak, kandydat zaznacza przedmioty maturalne i wpisuje wyniki/oceny.
Tak. Kandydaci, którzy nie ukończyli 18 roku życia powinni wraz z wymaganymi dokumentami rekrutacyjnymi złożyć oświadczenie podpisane przez rodzica/opiekuna - wzór oświadczenia tutaj.
Studenci I roku studiów stacjonarnych mają obowiązkowe zajęcia z wychowania fizycznego.
Dyscypliny znajdziecie na strone Studium Wychowania Fizycznego i Sportu UŁ.
Kolejność rejestracji na kierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności.
Dokumenty należy złożyć osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) lub przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku.
Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie.
Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UniLodz, jest nieograniczona.
Tak, kandydat wskazuje własciwe oceny i wpisuje je samodzielnie.
Wyniki rekrutacji wyświetlą się kandydatowi na jego indywidulanym koncie rekrutacyjnym w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” po ich opublikowaniu przez podkomisje rekrutacyjne - zgodnie z terminarzem rekrutacji.
Kandydat może złożyć zaświadczenie o ukończeniu studiów (do pobrania w dziekanacie). Kopię dyplomu i suplementu należy jak najszybciej uzupełnić w dokumentacji rekrutacyjnej po odebraniu dyplomu z uczelni (do jednego miesiąca od egzaminu dyplomowego).