Rekrutacja - często zadawane pytania (FAQ)

Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na pytania, które najczęściej pojawiają się wśród kandydatów na studia I i II stopnia. Jeśli szukasz informacji dotyczących zasad rekrutacji, wymaganych dokumentów, terminów czy przebiegu studiów – znajdziesz je właśnie tutaj. Mamy nadzieję, że ułatwi Ci to przygotowanie do procesu rekrutacyjnego.

Rekrutacja

Jestem tegorocznym maturzystą i chcę przystąpić do rekrutacji.

Żeby przystąpic do rekrutacji przed otrzymaniem wyników z matury należy w zakładce "Formularze osobowe" uzupełnić kategorię "Wykształcenie", wpisując rodzaj, nazwę, miejscowość i kraj ukończonej szkoły, a następnie kliknąć "Zapisz".

Po dokonaniu tych czynności otworzy się karta "Dodaj dokument". Należy tu wskazać rodzaj zdawanej matury. W Twoim przypadku będzie to polska nowa matura (od roku 2005), a także rok uzyskania świadectwa maturalnego (2025) oraz kraj wydania (Polska). Następnie należy kliknąć przycisk "Zapisz i wróć".

W polu "Dokumenty" należy wejść w "Edytuj wyniki egzaminów", wybrać przedmioty zdawane na maturze (bez wpisywania wyniku) i kliknąć "Zapisz".

Jeżeli zaznaczone przedmioty są zgodne z zasadami kwalifikacji na dany kierunek, system pozwoli na zapis.

Wyniki maturalne należy uzupełnić po ich otrzymaniu, w terminie wynikającym z terminarza rekrutacji. 

Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem hasła logowania na osobiste konto rejestracyjne?

Należy skorzystać z funkcji odzyskiwania hasła, znajdującej się pod oknem logowania "Nie pamiętam hasła" i wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji. Wiadomość z linkiem do resetu hasła zostanie przesłana pod wskazany adres. 

Czy w systemie IRK podczas zapisów należy wpisać przedmioty maturalne przed uzyskaniem wyników, czy dopiero po ich ogłoszeniu?

Aby zapisać się na kierunek przed otrzymaniem wyników matury, należy w zakładce „Formularze osobowe” wypełnić część „Wykształcenie” – dodać dokument, wybierając jego rodzaj (dla tegorocznych maturzystów: polska nowa matura), podać rok uzyskania i kraj wydania.

Następnie w „Edycji wyników egzaminów” trzeba zaznaczyć odpowiednie egzaminy w kolumnie „czy zdawany”. Wyników nie trzeba jeszcze wpisywać – wystarczy uzupełnić je zgodnie z harmonogramem rekrutacji, najpóźniej do 15 lipca do godziny 9.00.

Po wykonaniu tych kroków możliwy będzie zapis na kierunek – pod warunkiem, że wprowadzone dane są zgodne z zasadami rekrutacji.

Błędnie zaznaczyłem rodzaj matury. Co mam zrobić?

W takiej sytuacji należy wypisać się ze wszystkich kierunków studiów, na jakie się zapisałeś. Zrobisz to w zakładce "Zgłoszenia rekrutacyjne". Następnie w zakładce "Formularze osobowe - Wykształcenie" przy dokumencie kliknij "Edytuj wyniki egzaminów" i odznacz zdawane przedmioty . W zakładce "Wykształcenie" zmień rodzaj matury na właściwy. Teraz możesz ponownie zaznaczyć przedmioty maturalne i zapisać się na wybrane kierunki. 

Co zrobić, jeżeli przy moim zdjęciu widnieje opis "Oczekuje"?

Taki opis nie powinien Cię niepokoić, ponieważ zdjęcia będą akceptowane na etapie przyjmowania dokumentów. Dopiero wtedy otrzymają status "Zaakceptowane" lub "Odrzucone". Jeżeli w systemie nie zostanie wskazany powód odrzucenia, skontaktuj się z podkomisją rekrutacyjną i ustal powód odrzucenia zdjęcia. Gdy go poznasz, zmień zdjęcie na właściwe. 

Podczas rejestracji na kierunek pojawił się komunikat: "Twoje dokumenty i/lub egzaminy nie wystarczają do zapisania się na te studia. Zapoznaj się z zasadami kwalifikacji i uzupełnij zdawane egzaminy w formularzu 'Wykształcenie'."

Najczęściej taki komunikat pokazuje się z powodu nieuzupełnienia dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów. W takiej sytuacji należy w zakładce "Formularze osobowe" -> "Wykształcenie" wybrać rodzaj dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów, podać rok jego uzyskania i kraj wydania. Następnie przez "Edycję wyników egzaminów" wybrać właściwe egzaminy (do zapisu na kierunek nie jest wymagane podanie wyników - te należy uzupełnić zgodnie z terminarzem rekrutacyjnym). Po wykonaniu tych czynności zapis będzie możliwy, o ile podane dane są zgodne z zasadami kwalifikacji na kierunek. 

Do kiedy należy uregulować opłatę rekrutacyjną?

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w czasie trwania elektronicznej rejestracji zgodnie z terminarzem rekrutacji. 

W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?

Forma wpłaty pieniędzy na konto jest dowolna. Najważniejsze, żeby pieniądze zostały przelane na numer konta wygenerowany przez system IRK podczas rejestracji, który jest inny dla każdego kandydata.

Dostępne formy: szybka płatność - Autopay, przelew tradycyjny.

Jednym przelewem można dokonać płatności na kilka kierunków pod warunkiem, że zsumowana kwota będzie prawidłowa.

W tytule przelewu nie trzeba podawać swoich danych osobowych. Wystarczy, wpisać hasło "Opłata rekrutacyjna". 

 

Jak długo trzeba czekać na pojawienie się opłaty rekrutacyjnej na koncie kandydata?

Jest to zazwyczaj uzależnione od sposobu przesłania pieniędzy. Jeżeli jest to przelew bankowy, pieniądze pojawiają się zwykle po 2-3 dniach roboczych, przy szybkich płatnościach prawie natychmiast.

Czy każdy kandydat ma swój indywidulany numer konta bankowego, na który powinien wpłacić opłatę rekrutacyjną?

Tak, podczas rejestracji w systemie IRK generuje się indywidualny numer konta bankowego, na który należy przesłać opłatę rekrutacyjną.

Progi na Uniwersytecie Łódzkim

Na Uniwersytecie Łódzkim nie mamy z góry ustalonych progów punktowych. Na dany kierunek studiów przyjmujemy kandydatów z najlepszymi wynikami matury, aż do wypełnienia limitu miejsc. Wszystko zależy więc od tego, ilu kandydatów zgłosi się w danej rekrutacji i jakie będą mieć wyniki z matury.
Dlatego też co roku liczba punktów, od której przyjmujemy na dany kierunek, może się znacząco różnić.

Studia I stopnia

Czy w przyjęciu na studia stacjonarne/niestacjonarne ma znaczenie kolejność dokonania rejestracji?

Kolejność rejestracji na kierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności. 

W jaki sposób należy złożyć dokumenty?

Dokumenty należy złożyć osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) lub umieścić w kopercie ze swoim imieniem i nazwiskiem i przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku. 

Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie. 

Na ile kierunków mogę kandydować na UniLodz?

Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UŁ jest nieograniczona. 

Do kiedy można wpisać wyniki z matury i przypisać opłatę do kierunku?

Na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie opłaty należy dokonać do 10 lipca, natomiast wyniki/oceny z matury należy wprowadzić najpóźniej do 15 lipca do godz. 9.00. 

Czy kandydaci wpisują samodzielnie wyniki na osobistym koncie rejestracyjnym?

Tak, kandydat zaznacza przedmioty maturalne i wpisuje wyniki/oceny. 

Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?

Wyniki rekrutacji wyświetlą się kandydatowi na jego indywidulanym koncie rekrutacyjnym w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” po ich opublikowaniu przez podkomisje rekrutacyjne - termin zgodny z

terminarzem rekrutacji

Nie ukończyłem jeszcze 18 lat - czy musze złożyć dodatkowe dokumenty?

Tak. Kandydaci, którzy nie ukończyli 18 roku życia powinni wraz z wymaganymi dokumentami rekrutacyjnymi złożyć oświadczenie podpisane przez rodzica/opiekuna - wzór oświadczenia tutaj.

Czy na studiach jest "WF"?

Studenci I roku studiów stacjonarnych mają obowiązkowe zajęcia z wychowania fizycznego.

Dyscypliny znajdziecie na strone Studium Wychowania Fizycznego i Sportu UŁ.

Studia II stopnia

Czy w przyjęciu na studia stacjonarne/niestacjonarne ma znaczenie kolejność dokonania rejestracji?

Kolejność rejestracji na kierunki nie ma znaczenia. Kandydaci są przyjmowani na studia zgodnie z zasadami przyjęć uchwalonymi przez Senat UŁ, które nie przewidują kryterium kolejności. 

W jaki sposób należy złożyć dokumenty?

Dokumenty należy złożyć osobiście (bądź przez osobę trzecią - nie jest wymagane upoważnienie) lub przesyłać je pocztą tradycyjną na adres wydziału podany na karcie kierunku. 

Miejsce i termin składnia dokumentów zostaną podane na karcie kierunku w późniejszym terminie. 

Na ile kierunków mogę kandydować na UniLodz?

Liczba kierunków, na które możesz starać się o przyjęcie na UniLodz, jest nieograniczona. 

Do kiedy można wpisać wyniki z dyplomu i przypisać opłatę do kierunku?

Na studia stacjonarne drugiego stopnia wprowadzić wyniki z dyplomu i uiścić opłatę rekrutacyjną (85zł za każdy kierunek) należy zgodnie z

terminarzem rekrutacji

.

Czy kandydaci wpisują samodzielnie wyniki na osobistym koncie rejestracyjnym?

Tak, kandydat wskazuje własciwe oceny i wpisuje je samodzielnie. 

Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?

Wyniki rekrutacji wyświetlą się kandydatowi na jego indywidulanym koncie rekrutacyjnym w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” po ich opublikowaniu przez podkomisje rekrutacyjne - zgodnie z terminarzem rekrutacji.

Co zrobić, jeżeli nie mam jeszcze dyplomu, a trwa termin składania dokumentów?

Kandydat może złożyć zaświadczenie o ukończeniu studiów (do pobrania w dziekanacie). Kopię dyplomu i suplementu należy jak najszybciej uzupełnić w dokumentacji rekrutacyjnej po odebraniu dyplomu z uczelni (do jednego miesiąca od egzaminu dyplomowego). 

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR