Chcemy jednak podkreślić, że każda nadesłana praca była inspirująca, ciekawa i równie ważna, dlatego chcielibyśmy przedstawić wszystkich, nie tylko zwycięzców, którzy wzięli udział w naszym konkursie wraz z ideami ich prac:
Krzysztof Kowalewicz jest absolwentem UŁ, obecnie zawodowo związanym z naszą uczelnią, który chcąc zobrazować „Uniwersytet Ludzki” skoncentrował się na logotypie uczelni:
Logo UŁ to forma tak prosta, a zarazem kompletna, że trudno coś dodać czy zmienić, żeby nie zabałaganić tego znaku. Zatem w drugim kroku postawiłem na wpasowanie logotypu UŁ w dobrze znane wzory, czy popularną symbolikę. Uznałem, że E=mc2 nadaje się do tego idealnie. E, czyli energia spoczynkowa to Uniwersytet Łódzki, a strzałka UŁ ma jeszcze większą moc niż podniesienie c do kwadratu.

Na nawiązanie do wartości UniLodz w swojej pracy konkursowej zdecydowała się Justyna Styś, studiująca germanistykę na Wydziale Filologicznym UŁ:
Plakat prezentuje studentkę Uniwersytetu Łódzkiego, która siedzi po turecku, a przed sobą trzyma książkę z mottem uniwersytetu, czyli "Uwolnij umysł". Z książki wydobywają się nici różnych kolorów, które symbolizować mają języki świata oraz wartości, którymi uniwersytet się kieruje m.in. otwartość i tolerancja. Nici oplatają kulę ziemską, ponieważ nasz uniwersytet działa nie tylko prężnie w Łodzi, ale także w całej Polsce i za granicą. Na dole plakatu znajdują się ręce, które są nawiązaniem do fresku Michała Anioła pt.:"Stworzenie Adama", co ma symbolizować powstanie uniwersytetu oraz wspólnotę, jaką tworzymy.

Bezpośrednie nawiązanie do jubileuszowej „80” naszej uczelni znalazło się w projekcie Julii Cylke, która studiuje na UniLodz:
Logo z okazji 80-lecia UŁ symbolizuje wspólnotę akademicką, ciągłość tradycji oraz otwartość na przyszłość. Cyfra 8, nawiązująca do symbolu nieskończoności, została utworzona z postaci trzymających się za ręce, tworzących spiralę czasu - symbol przekazu wiedzy przez poprzednie pokolenia naszej wspólnoty, a zarazem otwartości na nowe perspektywy i „uwolnienie umysłu”. Kula ziemska w cyfrze 0 podkreśla międzynarodowy charakter uczelni oraz jedność mimo dzielących nas różnic kulturowych i geograficznych.

W kolejnej pracy konkursowej, studiująca na kierunku media audiowizualne i kultura cyfrowa na Wydziale Filologicznym UŁ, Patrycja Jaworska, postanowiła przedstawić Uniwersytet Ludzki w następujący sposób:
Praca ukazuje skupienie na rozwoju człowieka. Portret założyciela jest metaforą każdego studenta, a otaczające okręgi symbolizują rozwój człowieka poprzez budowanie uniwersytetu na skalę Europy.

Na interesujące nawiązanie do języka migowego w swojej pracy konkursowej zdecydowały się osoby pracujące na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ – dr Piotr Gabrielczak oraz mgr Agnieszka Stachowicz:
W naszej pracy wykorzystaliśmy znak "kocham Cię" w języku migowym (stąd napis "love you"), który zupełnie przypadkiem swoim kształtem przypomina litery UL. Ponadto barwy biało-czerwone należą do grupy zestawów o wysokim kontraście, czyli ten plakat ma podkreślać otwartość i dostępność dla osób niedowidzących i niedosłyszących. Podpis pod nim jest parafrazą cytatu z Małego Księcia. Miałem nadzieję, że to będzie samo przez się widoczne, bo złym znakiem jest, gdy symbol tego rodzaju trzeba tłumaczyć.

#UniwersytetLudzki, który wspólnie tworzymy jest otwarty na świat we wszystkich jego odsłonach i właśnie to udowodniliście w swoich projektach, które z dumą nanosimy i będziemy nanosić na jubileuszowe materiały promocyjne naszej uczelni związane z obchodami 80-lecia. Stworzyliście coś, co już na zawsze zapisze się w historii UŁ!
Dziękujemy za wszystkie nadesłane zgłoszenia – UniLodz to Wy!
Redakcja: Centrum Komunikacji Marki UŁ
