Biuro Prasowe UŁ najlepsze! Prestiżowa nagroda od PAP

Redakcja serwisu Nauka w Polsce, w ramach XV edycji konkursu Popularyzator Nauki 2019, przyznała wyróżnienie im. red. Tomasza Trzcińskiego za wzorcową politykę informacyjną dla Biura Prasowego UŁ. Konkurs organizowany jest przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

"Chodzi o to, aby człowiek z ochotą robił to, co robić musi, by tego, co robić musi, nie robił tylko dlatego, że musi, by to, co robić musi, robił z pełnym upodobaniem i oddaniem."

T. Kotarbiński, pierwszy Rektor UŁ

Taki jest zespół Biura Prasowego prowadzonego przez Centrum Promocji UŁ - pracujemy z ogromnym zaangażowaniem, codziennie wykonujemy nasze zadania, by zakończyć dzień z poczuciem, że wykonaliśmy naprawdę Dobrą Robotę. Przez ostatnie dwa lata dużo się zmieniło, zostałem rzecznikiem prasowym uczelni, zaczął działać kreatywny zespół. Nadaliśmy nowy kierunek uczelnianej komunikacji, zgodny z odświeżonym wizerunkiem UŁ. Jesteśmy jedną drużyną, która codziennie dba o dobrą komunikację i PR Uniwersytetu Łódzkiego

mówi Paweł Śpiechowicz, rzecznik prasowy UŁ.

Zmiany wizerunkowe na UŁ zainicjowała Anna Rolczak, która od kwietnia 2016 roku pełni funkcję Dyrektora Centrum Promocji UŁ. Specjalizuje się w zakresie strategii marketingowych i komunikacji, projektowania usług i produktów dla firm z branż: medycznej, e-commerce oraz BPO.

Centrum Promocji UŁ to kilkanaście osób, bez których nie byłoby takich wyników. To nie tylko teksty, ale projektowanie graficzne, współpraca z fundacjami i działalność charytatywna, promocja uczelni w szkołach średnich, organizacja zajęć w ramach Uniwersytetu Łódzkiego Dla Dzieci, koordynowanie wydziałów, statystyki, targi, kontakty z pracownikami. Zespół komunikacji UŁ konsekwentnie wdraża obrane cele strategiczne, jak również wprowadza zmiany niezbędne dla kreowania wizerunku uczelni nowoczesnej, otwartej i odważnie patrzącej w przyszłość.

Stale rozwijamy kontakty z dziennikarzami i redakcjami, w tym z serwisem PAP Nauka, w którym regularnie pojawiają się nasze publikacje

Wyróżnia nas między innymi nowoczesne Biuro Prasowe, na którym publikujemy teksty związane z UŁ, zapowiadamy ważne wydarzenia na uczelni, promujemy naukę i badania, nasi naukowcy wypowiadają się jako eksperci i komentują najistotniejsze tematy. Stale rozwijamy kontakty z dziennikarzami i redakcjami, w tym z serwisem PAP Nauka, w którym regularnie pojawiają się nasze publikacje. Dzięki współpracy z PAP Nauka docieramy do wielu redakcji, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni.

Wybrane teksty tworzone przy wspóludziale naukowców z UniLodz, które znalazły się w serwisie PAP Nauka w Polsce:

infografika ścieżka tekstu: redakcja - publikacja - przedruk

Naszych ekspertów coraz częściej widać w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dziennikarzy, prowadzimy Bazę Ekspertów, która stale jest uzupełniana o nowych naukowców. Naszych ekspertów coraz częściej widać w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Bardzo cieszy nas ta tendencja, chcemy zadbać również o te osoby, które chciałyby angażować się w popularyzację nauki, a nie mają doświadczenia w spotkaniach z dziennikarzami. W związku z tym ostatnio przygotowaliśmy specjalne vademecum, które pomoże wyjaśnić niektóre wątpliwości i zdobyć podstawowe informacje o tym jak dobrze wypaść przed kamerą, w studiu radiowym lub w wywiadzie dla prasy.

Dobra Nauka od UŁ

Komunikujemy się za pomocą różnych kanałów, na których pojawiają się informacje o tym, co dzieje się na Uniwersytecie Łódzkim w związku z działalnością jego studentów i pracowników. Zachęcamy do zaglądania na nie:

Popularyzator Nauki to polski konkurs dla dziennikarzy, naukowców i innych osób zajmujących się popularyzacją nauki, a także redakcji, instytucji i organizacji działających na tym polu. Organizowany jest co roku przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pierwsza edycja została przeprowadzona w 2005 roku.


Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/

Redakcja: Centrum Promocji UŁ