Konto UŁ dla nowych studentów - FAQ

Zakładanie kont dla nowo przyjętych studentów na UŁ jest w toku. Jeżeli jeszcze nie dostałeś wiadomości nie martw się, na pewno przyjdzie. Jeżeli jednak coś Cię niepokoi to skontaktuj się ze swoim dziekanatem wydziałowym w celu weryfikacji czy Twoje konto zostało już założone w USOS i czy masz wpisany poprawny adres mail podany podczas rekrutacji.

Po założeniu konta w USOS automatycznie zakładane jest konto studenckie w domenie @edu.uni.lodz.pl w MS Office. Student po 12 godzinach od założenia konta otrzymuje na swoją skrzynkę mailową – adres mail podany podczas rekrutacji informację o założeniu konta i procedurę wygenerowania nowego hasła.

 

1. Jak sprawdzić swój nowy login studenta/doktoranta UŁ?  

•    wejdź na stronę logowanie.uni.lodz.pl  
•    pod polem Identyfikator kliknij w link Przypomnienie loginu  
•    w polu Prywatny adres e-mail wpisz swój prywatny adres e-mail (podany podczas rekrutacji i zarejestrowany w USOS), zaznacz pole „Nie jestem robotem”, kliknij „Zatwierdź”  
Na Twój prywatny mail przyjdzie wiadomość z informacją o nowym loginie. Jeżeli jej nie dostałeś, sprawdź foldery Spam i Kosz.  
Twój nowy login studenta UŁ będzie osadzony w domenie @edu.uni.lodz.pl 
 
2. Jak ustawić hasło do loginu studenta/doktoranta UŁ?  

•    wejdź na stronę logowanie.uni.lodz.pl  
•    pod polem „Hasło” kliknij w link Nie pamiętasz hasła?  
•    w polu Identyfikator wpisz nowy login studenta przykład: ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl , zaznacz pole „Nie jestem robotem”, kliknij „Zatwierdź”  
Na Twój prywatny mail przyjdzie wiadomość z linkiem do zmiany hasła.  
UWAGA: Hasło musi spełniać wymogi bezpieczeństwa (min. 8 znaków, duża i mała litera, cyfra; hasło nie może zawierać znaków specjalnych, nazw własnych typu imię, nazwisko, pesel; nowe hasło nie może być powiązane z poprzednimi) 
 
3. Komunikat błędu: Podany email nie jest powiązany z kontem edu.uni.lodz.pl

Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój prywatny adres e-mail. Komunikat może też oznaczać, że do Twojego konta w USOS podpięty jest Twój inny prywatny adres e-mail lub w ogóle go nie ma.  
Co trzeba zrobić:  
Jeżeli jesteś studentem pierwszego roku, skontaktuj się możliwie najszybciej z dziekanatem wydziału,  który sprawdzi i zaktualizuje Twój adres e-mail. 
 
4. Komunikat błędu: Wprowadzona domena Active Directory jest niepoprawna  

Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój login w domenie @edu.uni.lodz.pl  
Login składa się z liter „UL” oraz siedmiu cyfr, które zawierają Twój USOS ID (przykład: UL0234654). Czym jest USOS ID? To Twój indywidualny identyfikator, który otrzymujesz przy pierwszym przyjęciu na studia.  
UWAGA: Twój login NIE SKŁADA SIĘ Z CYFR TWOJEGO NUMERU ALBUMU 
 
5. Zmiany hasła do konta możesz dokonać WYŁĄCZNIE przez stronę https://logowanie.uni.lodz.pl/  

Pamiętaj, że do wszystkich systemów UŁ logujesz się tym samym loginem i hasłem. Jeśli chcesz zmienić hasło do konta, możesz to zrobić wyłącznie przez stronę logowanie.uni.lodz.pl.  
•    Zmień hasło – kliknij, jeśli pamiętasz poprzednie hasło i chcesz zmienić je na nowe. Wypełnij pola zgodnie z opisem  
•    Nie pamiętasz hasła? – kliknij, jeśli nie znasz poprzedniego hasła, a chcesz ustawić nowe. Wypełnij pola zgodnie z opisem  
Hasła do poczty UŁ nie zmieniaj nigdy przez stronę MS Office. 
 
6. Komunikat błędu: Dostarczone dane uwierzytelniania nie mogą zostać uznane za poprawne  

Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój login i hasło do konta. Pamiętaj, że Twój login jest stworzony wg formatu ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl  
Jeżeli mimo wprowadzanych poprawnie danych komunikat nadal się pojawia, wyczyść historię przeglądarki. System może pamiętać poprzednie dane uwierzytelniające.  
Taki komunikat pojawia się również, gdy hasło nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Jeszcze raz zmień hasło na nowe.  
Pamiętaj, że hasło musi spełniać wymogi bezpieczeństwa (min. 8 znaków, duża i mała litera, cyfra; hasło nie może zawierać znaków specjalnych, nazw własnych typu imię, nazwisko, PESEL; nowe hasło nie może być powiązane z poprzednimi). 
 
7. Na moją prywatną skrzynkę e-mail nie przychodzi wiadomość z przypomnieniem loginu lub/i do zmiany hasła  

Sprawdź na swojej prywatnej poczcie e-mail foldery Spam i Kosz.  
•    Nie widzisz wiadomości z przypomnieniem loginu? Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój prywatny adres e-mail. Wejdź na stronę https://logowanie.uni.lodz.pl/ i kliknij w link przypomnienie loginu  
•    Nie widzisz wiadomości z linkiem do zmiany hasła? Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój nowy login studenta/doktoranta UŁ. Wejdź na stronę https://logowanie.uni.lodz.pl/ i kliknij w link nie pamiętasz hasła?  
Jeśli wprowadzone przez Ciebie dane są poprawne, a mimo to nie otrzymujesz wiadomości, może to oznaczać, że do Twojego konta w USOS podpięty jest Twój inny prywatny adres e-mail lub w ogóle go nie podpięto.  
Co wtedy zrobić?  
Jeżeli jesteś studentem pierwszego roku, skontaktuj się możliwie najszybciej z dziekanatem wydziału,  który sprawdzi i zaktualizuje Twój adres e-mail. 
 
8. Chcę zmienić nazwisko widoczne w moim koncie  

Chcesz zmienić nazwisko lub zauważyłeś w nim błąd? . Skontaktuj się z dziekanatem wydziału w celu aktualizacji Twoich danych. Następnie upewnij się, że nazwisko jest napisane bez błędów. 
 
9. Mam nowy login i hasło, ale nie mogę zalogować się do MS Office (Outlook, Teams)  

Pamiętaj, że masz jeden login i hasło do wszystkich systemów UŁ, w tym do poczty Office 365. Sprawdź, czy loginem i hasłem możesz zalogować się do USOSweb. Jeśli tak, oznacza to, że Twoje dane są poprawne.  
MS Office zapamiętuje Twoje poprzednie loginy i hasła, dlatego przed logowaniem nowymi danymi zalecane jest ręczne wylogowanie się ze wszystkich aplikacji MS Office (w tym Outlook, Teams), a także wyczyszczenie historii przeglądarki i plików tymczasowych. 
 
10. Zalogowałem się, ale nie mogę uczestniczyć w zajęciach on-line w Teams  

Sprawdź, czy otrzymałeś zaproszenie od prowadzącego zajęcia na Twój adres UŁ, który stworzono wg formatu ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl.  
Sprawdź czy w MS Teams przyznano Ci dostęp do zespołu z zajęciami. Jeśli nie, pilnie wyjaśnij z dziekanatem wydziału, czy zostałeś podpięty do odpowiedniego programu. Następnie zapytaj prowadzącego zajęcia, czy wysłał do Ciebie zaproszenie na zajęcia on-line i czy jesteś podpięty do jego grupy zajęciowej. 
 
11. Słuchacze studiów podyplomowych  

Jesteś słuchaczem studiów podyplomowych? Jeżeli nie otrzymałeś jeszcze konta w domenie @edu.uni.lodz.pl, skontaktuj się ze swoim sekretariatem studiów.  

12. Zamknięcie starych kont @unilodz.eu - aktywne tylko do 31.12.2021 

Jeżeli jesteś studentem kolejnych lat lub doktorantem i posiadasz konto w starej domenie @unilodz.eu przypominamy, że będzie ono aktywne tylko do końca roku tj. 31.12.2021. Jeżeli masz ważne wiadomości na tym koncie pamiętaj o przeniesieniu ich na swoje nowe konto w domenie @edu.uni.lodz.pl 

13. Pracownicy  
Loginy pracownicze składają się z imienia i nazwiska (rozdzielonych kropką), po @ jest rozszerzenie zależne od wydziału. Przykładowo:  
•    Wydział Zarzadzania: anna.nowak@wz.uni.lodz.pl  
•    Wydział Filologiczny: anna.nowak@filologia.uni.lodz.pl  
•    Administracja centralna: anna.nowak@adm.uni.lodz.pl