O wyzwaniach współczesnej gospodarki światowej – nowa książka prof. Ryszarda Piaseckiego

W najnowszej publikacji "New Challenges Facing the Global Economy” autorzy, prof. Ryszard Piasecki z UŁ oraz prof. Miron Wolnicki z Villanova University Business School w USA, stawiają pytania m.in. o wpływ pandemii Covid-19 na przyszły kształt gospodarki światowej. Książka przeznaczona jest dla studentów amerykańskich i polskich, znawców międzynarodowych stosunków gospodarczych. Ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. Dzięki formule Open Access dostęp do książki mają czytelnicy na całym świecie.

Mówi prof. Ryszard Piasecki:

Centralne miejsce w prowadzonej analizie zajmuje globalizacja, kryzys neoliberalnego modelu rozwoju, zwalczanie biedy na świecie, procesy integracyjne, rola Unii Europejskiej, Bliski i Daleki Wschód, spektakularny rozwój Chin, bieda Afryki i marazm Ameryki Łacińskiej.

Książka odnosi się również do podstawowych wartości, które są ważne dla studentów i profesjonalistów, wierzących w wyższość demokracji nad autorytaryzmem i populizmem, wyższość wolności słowa nad cenzurą, wyższość prawa do wyboru suwerena nad rządami oświeconych dyktatorów, wyższość praw mniejszości nad terrorem większości.

Obaj autorzy są badaczami, pedagogami i podróżnikami po świecie. 

Prof. Ryszard Piasecki jest profesorem studiów rozwojowych na polskich i francuskich uczelniach wyższych (UL, CIFE Nicea), byłym ambasadorem Polski w Chile (2008-2012) i Konsulem Generalnym w Brazylii (1993-1998). 

Prof. Miron Wolnicki otrzymał dwie nagrody Fulbrighta, nagrodę German Marshall Fund i czerpie wiele ze swoich doświadczeń jako polski emigrant i profesor Villanova University Business School w USA. 

Prof. Ryszard Piasecki podsumowuje:

Podczas wielu wspólnych podróży akademickich, rozmawialiśmy o napisaniu książki dla studentów biznesu i jesteśmy bardzo zadowoleni, że wprowadziliśmy ten projekt w życie.

Książka dostępna jest w Wydawnictwie Uniwersytetu Łódzkiego.

Materiał: prof. Ryszard Piasecki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
Redakcja: Centrum Promocji UŁ