PROFIL PRACOWNIKA: Kamil Jędrasiak

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Zakres zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych
(problematyka: nowe media i kultura cyfrowa, gry wideo, relacje między mediami, korespondecja sztuk, ludyczne aspekty kultury, kultura gier wideo, media społeczne, narzędzia informatyczne w praktykach kulturowych):

  • prowadzenie zajęć dydaktycznych (kierunki: Nowe media i kultura cyfrowa, Media audiowizualne i kultura cyfrowa, Media Arts Cultures)
  • udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych (jw.)
  • przeprowadzanie zaliczeń prowadzonych zajęć (jw.)
  • opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów (jw.)
  • opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć (jw.)
  • przeprowadzanie konsultacji ze studentami (jw.)
  • prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych (gł. kierunek: Nowe media i kultura cyfrowa)
  • przynależność do komisji egzaminacyjnych egzaminów dyplomowych (jw.)


Zakres zadań w obszarze obowiązków badawczych
(problematyka: nowe media i kultura cyfrowa, gry wideo, relacje między mediami, korespondecja sztuk, ludyczne aspekty kultury, kultura gier wideo, media społeczne, analiza i krytyka)

  • prowadzenie i uczestniczenie w badaniach naukowych i pracach rozwojowych
  • rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych poprzez publikowanie wyników
  • uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych
  • doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych

Pełnione dodatkowe funkcje

- opieka nad Kołem Naukowym Badaczy Gier UŁ

OSIĄGNIECIA

Organizacja konferencji naukowych (wybrane przykłady)

  • „200% kobiecości, czyli kobieta i kultura popularna vol. 2 – case studies” – kierownik konferencji – 15-16 czerwca 2018 r.
  • „Od kreski do piksela. Różne oblicza sztuki animacji” – kierownik konferencji – 7 września 2018 r.
  • „W labiryncie struktur. Ergodyczność tekstów kultury ” – kierownik konferencji – 27 października 2018 r.
  • „200% kobiecości, czyli kobieta i kultura popularna vol. 3 – Is This a Men's World?” – kierownik konferencji – 7-8 czerwca 2019 r.


Publikacje naukowe (wybrane przykłady)

  • Kamil Jędrasiak, Wyprawa kina (i kultury) w stronę wirtualności, „Kwartalnik Filmowy” nr 97 (2017), s. 335-338.
  • Kamil Jędrasiak, Machinima. Film? Wideo? Sztuka?, [w:]Wideo w sztukach wizualnych, red. Ryszard W. Kluszczyński, Tomasz Załuski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego / Galeria Labirynt 2018, s. 155-182.
  • Kamil Jędrasiak, Gry wideo wobec innych mediów, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, red. Katarzyna Prajzner, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2019, s. 149-174.
  • Kamil Jędrasiak, Samoświadomość gier wideo, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, red. Katarzyna Prajzner, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2019, s. 245-264.
  • Kamil Jędrasiak, Zagadnienie rytmu w kinie awangardowym, [w:] Sztuka ma znaczenie, 2020,
  • (redakcja numeru czasopisma, temat; The Structure of Video Games) „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” Tom 29 Nr 38 (2021).

KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 171/173 pokój: 3.01 90-236 Łódź

Dyżury

czwartek: 15:15-16:15 Ulica Pomorska 171/173, pokój 3.01
piątek: 09:00-10:00 MS Teams