- Uniwersytet Łódzki
- Rada Biznesu
Misja Rady biznesu
Misją Rady Biznesu jest zbliżenie środowiska nauki i edukacji oraz sfery praktyki życia gospodarczego i nawiązanie ich ścisłej współpracy. Obie strony mogą w ten sposób efektywniej wykorzystać posiadane zasoby i potencjał.
Obydwa środowiska stoją przed koniecznością ciągłego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia i podejmowania nowych wyzwań. Uczelnia nasza stawia sobie za cel rozwój nauk ekonomiczno-socjologicznych, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym oraz podnoszenie standardów kształcenia. Przedsiębiorstwa i instytucje dążą natomiast do podnoszenia kompetencji i kwalifikacji zatrudnianych pracowników. Ścisła współpraca środowisk może zaowocować wzmocnieniem kontaktów i wymianą pomysłów.
Cele szczegółowe w ramach współpracy z Radą biznesu
W skład Rady wchodzą przedstawiciele sektora przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych. Poprzez członkostwo w Radzie Biznesu stają się oni oficjalnymi Partnerami Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego. Przedstawiciele podmiotów partnerskich wchodzących w skład Rady Biznesu związani są z Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym na wielu płaszczyznach poprzez:
- wymianę doświadczeń pomiędzy teoretykami i praktykami,
- pozyskiwanie miejsc do odbywania praktyk studenckich,
- promowanie najzdolniejszych studentów poprzez fundowanie stypendiów i nagród,
- promowanie najzdolniejszych absolwentów (pomoc w uzyskaniu przez nich pierwszej pracy),
- organizowanie wspólnych konferencji, seminariów, warsztatów, wykładów,
- pozyskanie partnerów do finansowania badań, dydaktyki oraz rozbudowy infrastruktury organizacyjnej i technicznej uczelni,
- prowadzenie wspólnej edukacji i współtworzenie programów dydaktycznych;
Model współpracy Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny – Rada biznesu
Warstwa naukowa – obszary współpracy
- podjęcie wspólnych projektów naukowych,
- pogłębianie dorobku naukowego Wydziału,
- konsultacja w zakresie badań naukowych,
- przeprowadzanie badań na zlecenie pracodawców,
- współorganizacja konferencji, warsztatów i seminariów naukowych,
- wykłady gościnne praktyków gospodarki,
- panele teoretyków i praktyków, służące rozwiązywaniu konkretnych problemów biznesowych;
Warstwa edukacyjna– obszary współpracy
- współudział w przygotowywaniu i uatrakcyjnianiu oferty edukacyjnej Wydziału, dostosowywanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy,
- tworzenie nowych kierunków studiów, specjalizacji lub przedmiotów kursowych odpowiadających potrzebom pracodawców,
- otwieranie studiów podyplomowych lub cykli edukacyjnych na zamówienie pracodawcy,
- organizowanie miejsc praktyk dla studentów,
- pomoc w organizacji seminariów magisterskich i licencjackich ( a zwłaszcza w zbieraniu materiałów do prac dyplomowych i określaniu ich tematyki),
- wypracowanie standardów kształcenia,
- współudział w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych, opartych o przykłady rzeczywistych praktyk biznesowych;
Warstwa biznesowa– obszary współpracy
- przygotowanie i realizacja projektów unijnych oraz innych projektów o charakterze aplikacyjnym,
- organizacja warsztatów i szkoleń biznesowych,
- organizacja konkursów związanych z życiem uczelni,
- kontakt ze środowiskiem studenckim,
- współpraca ze Stowarzyszeniem Absolwentów,
- komercjalizacja wyników badań naukowych;
Warstwa promocyjno-marketingowa– obszary współpracy
- współudział w popularyzacji wiedzy i edukacji,
- udział w prestiżowych wydarzeniach Wydziału (np. rozpoczęcie roku akademickiego, gala absolwentów)
- udział w przygotowywaniu materiałów promocyjnych i marketingowych Wydziału,
- doradztwo w zakresie tworzenia strategii rozwoju Wydziału,
- możliwość korzystania z tytułu partnera Rady Biznesu Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego.

