Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Oferta studiów

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Finanse i rachunkowość

Niestacjonarne (zaoczne) Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 150 (min. 20)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Program studiów FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ drugiego stopnia jest skomponowany z modułów przedmiotów ogólnoekonomicznych i narzędziowych, modułów przedmiotów kierunkowych oraz modułów przedmiotów do wyboru, w tym specjalnościowych. Przy określaniu treści programowych uwzględniono fakt otwartości dostępu do studiów magisterskich zarówno dla osób, które kontynuują kształcenie w zakresie finansów i rachunkowości i chcą przejść na poziom bardziej zaawansowany, jak i osób, które są absolwentami innych kierunków i dopiero rozpoczynają kształcenie na kierunku finanse i rachunkowość.

Program studiów jest tak opracowany, by umożliwić studentom zarówno zdobycie wiedzy teoretycznej, jak i dać szansę na zdobycie praktycznych umiejętności i wykreowanie postaw szczególnie pożądanych na rynku pracy w sektorze przedsiębiorstw, instytucji finansowych oraz finansów publicznych. Położony jest nacisk na poznanie i stosowanie przez studentów ogólnych i szczegółowych metod badawczych oraz rozwój umiejętności uniwersalnych.

W porównaniu ze studiami pierwszego stopnia większy nacisk jest położony na poznanie i stosowanie przez studentów ogólnych i szczegółowych metod badawczych oraz rozwój umiejętności uniwersalnych.

Specjalności

Na II stopniu kierunku FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ (na studiach niestacjonarnych) studentom proponuje się następujące moduły wybieralne (każdy z nich składa się z kilku przedmiotów):

  • Decyzje finansowe 2: studenci uzyskują wiedzę o operacjach finansowych, potrafią przygotowywać takie operacje w praktyce i podejmować właściwe decyzje finansowe. Uzyskują wiedzę i umiejętności w obszarze decyzji finansowych konsumentów, przedsiębiorstw, banków oraz zrównoważonych finansów. 
  • Finanse korporacji: studenci uzyskują wiedzę i umiejętności z zakresu oceny projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie, fuzji i przejęć, poznają wielokryterialne metody oceny przedsiębiorstwa oraz metody wyceny przedsiębiorstwa.
  • Finanse i rachunkowość MSP (małych i średnich przedsiębiorstw): studenci uzyskują wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości uproszczonych form opodatkowania oraz optymalizacji obciążeń podatkowych i parapodatkowych małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Instytucje i produkty finansowe: studenci uzyskują wiedzę i umiejętności z zakresu działalności instytucji finansowych i oceny tej działalności, funkcjonowania produktów finansowych oraz zarządzania relacjami z klientami.
  • Zarządzanie finansami samorządu terytorialnego: studenci uzyskują wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania dochodami i wydatkami samorządu terytorialnego w warunkach decentralizacji, polityki inwestycyjnej samorządu terytorialnego, gospodarki komunalnej oraz analizy finansowej i budżetowania w jednostkach samorządu terytorialnego.

Główne przedmioty

  • Polityka pieniężna;
  • Polityka fiskalna;
  • Polityka finansowa;
  • Zaawansowana rachunkowość komputerowa;
  • Zarządzanie ryzkiem
  • Zaawansowana analiza finansowa;
  • Bankowa ocena zdolności kredytowej;
  • Instrumenty finansowe;
  • Produkty ubezpieczeniowe;
  • Prawo handlowe.

Sylwetka absolwenta

Program kształcenia na kierunku FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ uwzględnia potrzeby rynku pracy oraz sprawdzone wzorce krajowe i międzynarodowe w tym względzie. Absolwent studiów drugiego stopnia cechuje się pogłębioną znajomością zagadnień finansowych i rachunkowości. Przekazana w trakcie studiów wiedza daje absolwentowi kierunku Finanse i rachunkowość szansę na zdobycie praktycznych umiejętności i wykreowanie postaw szczególnie pożądanych w określonych segmentach rynku pracy. Jest przygotowany do podejmowania pracy (także na stanowiskach kierowniczych) w instytucjach takich jak:

  • banki, domy maklerskie, firmy leasingowe, fundusze inwestycyjne,
  • zakłady ubezpieczeń, firmy leasingowe,
  • działy finansowe przedsiębiorstw (w tym korporacji międzynarodowych),
  • administracja publiczna różnych szczebli (w szczególności administracja skarbowa),
  • organizacje społeczne i polityczne.

Absolwent jest przygotowany również do samodzielnego podjęcia działalności gospodarczej.

Absolwenci mogą podnosić kwalifikacje na studiach podyplomowych i innych formach kształcenia organizowanych w UŁ i innych uczelniach.

Zasady przyjęć

Dla absolwentów studiów (licencjackich/inżynierskich/magisterskich) wszystkich kierunków.

Na podstawie złożenia wymaganych dokumentów, w przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń - na podstawie średniej ocen z toku studiów.

Co dalej?

  • O NAS
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutes@uni.lodz.pl
Telefon: (42) 635 51 32
Strona: www.eksoc.uni.lodz.pl

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

POW 3/5 90-255 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności