Celem kierunku MEDIA ARTS CULTURES jest kształcenie przyszłych ekspertek i ekspertów w zakresie badań i rozwoju w obszarze kultury, jakim jest kultura mediów oraz sztuka medialna i cyfrowa.
MEDIA ARTS CULTURES oferują studiującym teoretyczną wiedzę o najważniejszych, historycznie i współcześnie, zagadnieniach, formach i tendencjach kultury mediów i sztuki mediów (jak np. interaktywność, sztuka i sieci, literatura elektroniczna i cyfrowy storytelling, transdyscyplinarna praktyka artystyczna i naukowa, bio-art, sztuka cybernetyczna, kuratorstwo i realizacja wystaw, projektowanie doświadczenia, kultura gier), a także praktyczne umiejętności ich upowszechniania, kolekcjonowania, archiwizacji i promocji. Program studiów kładzie nacisk na dwa punkty ciężkości: z jednej strony uwaga skierowana jest na intensywne badania oraz instytucjonalne praktyki w obszarze kultury mediów i sztuki mediów, z drugiej zaś strony, na twórcze zastosowanie sztuki mediów.
MEDIA ARTS CULTURES to studia prowadzone w języku angielskim na podstawie umowy międzynarodowej przez siedem uczelni wyższych: Uniwersytet Łódzki (Polska), Aalborg University (Dania), University for Continuing Education Krems (Austria), LASALLE College of the Arts (Singapur), Aalto University (Finlandia), University of Rijeka (Chorwacja) i Open University of Catalunya (Hiszpania). Kluczowym aspektem programu jest równoważenie obowiązkowych elementów kształcenia oraz indywidualnego rozwoju studentek i studentów poprzez wprowadzenie elastycznych ścieżek uczenia się. Spiralny program studiów oparty został na podstawowych modułach powracających w trzech pierwszych semestrach obowiązkowych mobilności (Łódź, Aalborg i Krems), poświęconych 1. kontekstualizacji kultury mediów i sztuki mediów; 2. studiom przypadków; 3. praktykom akademickim w obszarze kultury mediów i sztuki mediów. Taka konstrukcja programu umożliwia stopniową indywidualizację ścieżki edukacyjnej, zdobycie niezależności i realizację osobistych celów badawczych i zawodowych przez studiujące i studiujących.
Studia płatne Opłaty za usługi edukacyjne UŁ.
Foundations of Media Arts Cultures in Context
Foundations of Academic Practices
Foundations of State of the Media Art - Case Studies
Absolwenci studiów MEDIA ARTS CULTURES będą przygotowani do pracy w instytucjach kultury, zwłaszcza instytucjach kultury mediów i sztuki mediów. Mogą znaleźć zatrudnienie w instytucjach zajmujących się kolekcjonowaniem i archiwizowaniem dziedzictwa kultury mediów. Ich kompetencje pozwolą na podjęcie pracy w szeroko pojętej branży kreatywnej.
Absolwenci będą przygotowani do podjęcia pracy w zawodach:
Osoby kończące studia będą także przygotowane do tworzenia nowych możliwości zatrudnienia w rozwijającym się sektorze związanym z nowymi technologiami komunikacyjnymi i informacyjnymi oraz do podjęcia kształcenia w szkołach doktorskich w zakresie nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce, zwłaszcza w obszarze badań nad kulturą mediów i sztuką mediów.
Dla absolwentów i absolwentek studiów licencjackich i magisterskich wszystkich kierunków. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 poświadczona certyfikatem znajomości języka oraz podstawowa wiedza w zakresie kultury mediów i sztuki mediów, oceniana na podstawie dokumentów określonych przez Radę Konsorcjum.
Rekrutacja w UŁ prowadzona w ramach umowy konsorcyjnej Media Arts Cultures.
Wydział Filologiczny
Pomorska 171/173 90-236 Łódź
ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT