Akcja University Diversity wyróżniona

6 czerwca jury konkursu "proMYK-i" 2017 ogłosiło wyniki tegorocznej, siódmej edycji konkursu na najlepsze działania promocyjne i komunikacyjne polskich uczelni. Uniwersytet Łódzki został wyróżniony za akcję "University Diversity/Uniwersytet Różnorodny" organizowaną przez Centrum Promocji i Biuro Współpracy z Zagranicą UŁ.

 

- Uniwersytet Łódzki jest uczelnią tolerancyjną, nowoczesną, odpowiedzialną, zaangażowaną, walczącą z dyskryminacją oraz integrującą międzykulturowo. Wszystkie działania uczelni, które wpisują się w tę charakterystykę, zostały zebrane w jeden projekt - University Diversity, czyli Uniwersytet Różnorodny. Projekt zakłada rozmaite przedsięwzięcia odbywające się w ciągu całego roku, mające na celu: podniesienie wśród studentów i pracowników Uniwersytetu Łódzkiego świadomości bycia częścią międzykulturowej społeczności i ich własnej roli jako obywateli świata, uczenie społeczności akademickiej, jak i mieszkańców Łodzi postawy szacunku dla różnorodności i komunikacji międzykulturowej, integrację całej społeczności akademickiej naszej uczelni - mówi Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji UŁ.

W związku z szybko rosnącą liczbą studentów zagranicznych Uniwersytetu Łódzkiego, których jest już ponad 2.000 i reprezentują ok. 95 narodowości, postanowiono zintensyfikować działania integrujące społeczność UŁ. W ramach akcji powstała wystawa posterów z wizerunkami zagranicznych studentów. W czasie świąt Bożego Narodzenia polscy studenci i pracownicy UŁ zapraszali cudzoziemców do swoich domów. W okresie wielkanocnym powstał natomiast International Cook Book, w której studenci z zagranicy zaprezentowali ciekawe przepisy kulinarne na dania przyrządzane w ich krajach na wiosnę.

Konkurs "proMYK-i" organizuje od 2011 roku Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom". Tegoroczna edycja została rozstrzygnięta w trakcie XXIX Konferencji stowarzyszenia w Słupsku. Celem konkursu est wspieranie i nagradzanie twórczych i efektywnych działań w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w polskim szkolnictwie wyższym. Konkurs przewiduje dwie kategorie: działania promujące główne aktywności uczelni i działania promocyjne oraz komunikacyjne w obszarze Nowych Mediów.

Do tegorocznego konkursu "proMYK-i" zgłoszono w sumie 12 propozycji działań promocyjnych i komunikacyjnych z 8 uczelni. Wszystkie zgłoszone działania oceniało profesjonalne jury w składzie: kmdr por. Wojciech Mundt, Prezes Stowarzyszenia PRom, Aleksander Anikowski, Wiceprezes Stowarzyszenia PRom, Marek Zimnak, członek honorowy Stowarzyszenia PRom, Krzysztof Szwejk (SGGW) i Marek Kiczka (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) - laureaci poprzednich konkursów oraz Jan Zając (Sotrender), Łukasz Nowak (PCG Academia), Karolina Lewandowska (Centrum Efekty) i Marcin Witkowski (Stowarzyszenie PRom).

- W każdej kategorii jury przyznaje jedno wyróżnienie i jedną nagrodę główną. W naszych ocenach bierzemy pod uwagę innowacyjność i kreatywność zgłoszonych działań, racjonalność i efektywność ekonomiczną, osiągnięte cele i siłę oddziaływania, oryginalność, metody realizacji projektu oraz zgodność z zasadami public relations ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych - wyjaśnia członek jury.

Redakcja: Centrum Promocji