PROFIL PRACOWNIKA: Agnieszka Dziedziczak-Foltyn

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Zakres moich obowiązków obejmuje trzy podstawowe aktywności:

1) prowadzenie zajęć dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria licencjackie i magisterskie, tutoriale oraz konsultacje ze studentami);

2) prowadzenie działalności naukowej (badania, pisanie i publikowanie tekstów naukowych, pisanie tekstów popularyzacyjnych, udział w projektach i grantach badawczych, udział w konferencjach naukowych i dydaktycznych);

3) prowadzenie działalności organizacyjnej na rzecz Katedry/ Instytutu, Wydziału oraz Uniwersytetu (np. kierowanie projektem Tutoring na EkSocu w ramach programu Mistrzowie Dydaktyki, członkostwo w Wydziałowej Komisji ds. Rozwoju Pracowników w kadencji 2020-2024, członkostwo w Radzie Bibliotecznej UŁ).

BIOGRAM

Naukowo zajmuję się poniżej wskazaną problematyką:

  • socjologia edukacji wyższej (edukacja spersonalizowana – tutoring), socjologia szkolnictwa wyższego i nauki
  • polityka szkolnictwa wyższego, reformy szkolnictwa wyższego i nauki
  • polityki publiczne, polityka społeczna

W ramach działalności organizacyjnej i dydaktycznej zajmuję się wdrażaniem i prowadzeniem tutoringu akademickiego.

OSIĄGNIECIA

Do najważniejszych dla mnie osiągnięć publikacyjnych należą dwie książki:

Dziedziczak-Foltyn A. (2017), Reforma szkolnictwa wyższego w debacie publicznej. Bilans dyskusji o uniwersytetach (1990-2015), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź

Dziedziczak-Foltyn Agnieszka, Sarnat-Ciastko Adrianna, Karpińska-Musiał Beata (2020), Tutoring drogą do doskonałości akademickiej. Percepcja i implementacja personalizacji kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym w latach 2014-2019, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.

KONTAKT I DYŻURY

Rewolucji 1905r 41/43 pokój: A126 90-214 Łódź

Dyżury

wtorek: 14:15-15:00
czwartek: 13:00-13:45