PROFIL PRACOWNIKA: Angelika Cieślikowska-Ryczko

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

  • działalność naukowo-badawcza
  • działalnosć dydaktyczna
  • rola opiekuna kierunkowego praktyk na specjalności pedagogika resocjalizacyjna
  • rola opiekuna praktyk śródrocznych na specjalności pedagogika resocjalizacyjna

BIOGRAM

  • doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki socjologiczne;
  • magister pedagogiki resocjalizacyjnej;
  • magister filologii polskiej;
  • w lata 2018-2019 studentka studium scenariopisarskiego w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych;
  • w latach 2019-2021 słuchaczka studiów podyplomowych w Instytucie Filologii Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego; kierunek: specjalizacja nauczycielska dla polonistów.

ZAINTERESOWANIA

  • badania terenowe w naukach społecznych
  • interpretatywne metody badań
  • metoda biograficzna i badania narracyjne
  • kryzys penitencjarny rodziny oraz procesy readaptacji społecznej
  • edukacja polonistyczna w placówkach wychowawczych i resocjalizacyjnych
  • kulturotechnika w oddziaływaniach resocjalizacyjnych
  • indywidualne programy pracy resocjalizacyjnej nieletnich

OSIĄGNIECIA

Wybrane publikacje:

monografie autorskie;

Cieślikowska-Ryczko A. (2023) Dorosłe dzieci więźniów. Analiza doświadczeń biograficznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Cieślikowska-Ryczko A. (2022) Rodzice więźniów. Studium doświadczeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

artykuły naukowe;

Cieślikowska-Ryczko A. (2023) Grupy "najniższych szans", czyli o organizacji i projektowaniu pracy wychowawczej w przestrzeni schronisk dla nieletnich, "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 622(7), s. 28-38.

Cieślikowska-Ryczko A. (2022) Współpraca rodziców "zdemoralizowanych synów" z instytucjami edukacyjnymi. Perspektywa interakcyjna, "Studia z Teorii Wychowania" 2(39), s. 205-226.

Cieślikowska-Ryczko A. (2021) Wartość poznawcza preambuły. Wykorzystanie autobiograficznego wywiadu narracyjnego w badaniu kryzysu penitencjarnego rodzin, "Biografistyka Pedagogiczna" 1(6), s. 337-359.

Cieślikowska-Ryczko A., Dobińska G. (2020) A Photograph as Material for Analysis and as a Creative Act. Visual Methods in Social Studies - Reflections and Dilemmas, "Creat!vity" 7(18), s. 123-146.




KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 46/48 91-408 Łódź