PROFIL PRACOWNIKA: Dariusz Adrianowski

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Pracownik badawczo-dydaktyczny: badania naukowe, publikacje, zajęcia ze studentami.

BIOGRAM

Od 2017 roku jestem związany z Katedrą Bankowości na UŁ, gdzie prowadzę zajęcia z zakresu bankowości, marketingu bankowego czy współczesnych trendów oraz strategii konkurowania w sektorze bankowym. Jednocześnie jestem absolwentem Wydziału Ekonomiczno - Socjologicznego, na którym ukończyłem kierunek Finanse i Rachunkowość. Uczestniczyłem również w programie Erasmus – studia z ekonomii na Universite de Rouen we Francji, a podczas studiów angażowałem się w wiele inicjatyw studenckich.

Ponadto, prowadzę własną działalność gospodarczą, gdzie każdego dnia staram się przybliżyć moim Klientom zawiłości świata bankowości. Zajmuję się głównie bankowością specjalistyczną - bankowość hipoteczna. Swoją wiedzą dziele się m.in. poprzez kanał na YouTube https://www.youtube.com/channel/UCqZZlObs6NG9iXWtz.... Moja współpraca z bankami sięga 2012 roku, kiedy to otworzyłem pierwszą placówkę bankową w formie franczyzy.

ZAINTERESOWANIA

Moje zainteresowania naukowe skupiają się wokół funkcjonowania przedsiębiorstw bankowych, modeli biznesowych banków, współczesnych trendów w bankowości oraz bankowości hipotecznej. W czasie wolnym lubię podróżować, spacerować z moim psem, gotować i spotykać się z moimi znajomymi.

OSIĄGNIECIA

Publikacje naukowe:

1. Dariusz Adrianowski (2020), Prognozy zmian modeli biznesowych przedsiębiorstw bankowych ze względu na pandemię COVID-19, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XXI, zeszyt 4, ss: 17-34, ISSN: 1733-2486, afiliacja: Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno - Socjologiczny, Katedra Bankowości.

2. Dariusz Adrianowski (2019), Ochrona konsumenta w świetle nowej ustawy o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami, "Bezpieczny Bank", nr 3 (76), ss: 94-112, ISSN: 1429-2939, afiliacja: Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno - Socjologiczny, Katedra Bankowości.

3. Dariusz Adrianowski (2020), Strategiczny i innowacyjny charakter modeli biznesu w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, [w:] Dagmara Hajdys (red.), Problemy ekonomii i finansów na początku XXI wieku, Uniwersytet Łódzki, ss: 11-27, stron monografii ogółem: 208, wyd. pierwsze; ISBN: 978-83-8220-358-5; afiliacja: Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno - Socjologiczny, Katedra Bankowości;

4. (autor) Adrianowski Dariusz, „Controlling marketingowy a controlling strategiczny” Wydawnictwo Bezkresy Wiedzy 2013, ISBN 978-3-639-89032-7

5. (red.) Adrianowski D., Patora K., Sikorski J., „Finanse, rachunkowość i zarządzanie. Polska, Europa, Świat 2020.” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ISBN 978-83-7525-827-1

6. Dariusz Adrianowski, Silna marka a budowanie wartości przedsiębiorstwa”, [w:] Adrianowski D., Patora K., Sikorski J (red.) „Finanse, rachunkowość i zarządzanie. Polska, Europa, Świat 2020.” Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ISBN 978-83-7525-827-1, str. 5-20

7. Dariusz Adrianowski, Wybór koszyka konsumpcyjnego oraz preferencje konsumenta na przykładzie programów lojalnościowych” [w:] Kuczera M. (red.) „Nowe trendy w naukach humanistycznych i społeczno-ekonomicznych 3”, tom II; publikacja pokonferencyjna; CreativeTime, Kraków 2012; ISBN: 978-83-63058-26-5.

8. Dariusz Adrianowski, Efektywność działań marketingowych a kreowanie wartości dla Klienta” [w:] (red.) Garbarski L, Krzyżanowska M., „Handel wewnętrzny. Rynek. Przedsiębiorstwo. Konsumpcja. Marketing”, nr 3/2013, tom I, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur; ISSN: 0438-5403.

KONTAKT I DYŻURY

Rewolucji 1905r 39 pokój: T410 Łódź 90-214 Łódź