Profil pracownika: Joanna Leek

O mojej pracy

Adiunkt - Zakład Teorii Kształcenia i Wychowania, Wydział Nauk o Wychowaniu

Jestem adiunktem badawczo-dydaktycznym.

Prowadzę zajęcia z prawa oświatowego oraz prawa rodzinnego i opiekuńczego dla studentów pedagogiki. Badawczo zajmuję sie edukacją międzynarodową, międzynarodowymi programami kształcenia, prawem i polityką edukacyjną.

Dyżury:

poniedziałek: 8:00-10:00

Biografia

2000 - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

2003 - Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji



Osiągnięcia

Wybrane granty

  • Sonata Bis (NCN) Nr. 2020/38/E/HS6/00048

Badania porównawcze funkcji międzynarodowych programów kształcenia w Polsce

  • Grant UŁ (Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza) Nr. 2/K712ML/2020

Funkcje kształcenia według międzynarodowych programów International Baccalaureate w szkołach w Polsce

  • Miniatura (NCN) Nr. 2018/02/X/HS6/00596

Funkcje założone i rzeczywiste międzynarodowych programów kształcenia

  • Erasmus+ How long is too long Nr. R01-KA203-062506

Odpowiedzialna w konsorcjum za komponent badawczy w programie edukacyjnym (badania nad moblnościa studentów)

  • MNiSW ICT Guides Nr. 3590/ERASMUS+/2016/2

Grant na realizację komponentu badawczego w projekcie międzynarodym współfinansowanym


Wybrane publikacje z lat 2019-2020

  • Leek, J. (2020). From educational experiment to the national programme. International Baccalaureate Programmes in Poland - policy and practice perspectives. Compare: A Journal of Comparative and International Education
  • Leek, J. (2020). The role of ICT in intergenerational learning between immigrant youth and non-related older adults: experiences from Sweden. Scandinavian Journal of Educational Research
  • Leek, J. (2020). Homo Sovieticus in policy versus teacher leadership in Polish international baccalaureate practices. International Journal of Leadership in Education
  • Rojek, M., Leek, J. Svoboda,, P. (2020). Exploring the virtual world of learning across generations. Information and communication technology for the educational support of immigrant youth. Lodz-Cracow: University of Lodz Press-Jagiellonian University Press
  • Leek, J. (2019). Decentralization policies concerning leadership of parents and students in school councils in Poland. From autocracy to democracy within the state monopoly. International Journal of Leadership in Education, published July 2019, online first.
  • Rojek, M., Leek, J. (2019). Intergenerational learning in the virtual world. Case of the European community-based educational project. The New Educational Review, 53, 2019, s. 88-100.
  • Leek, J. (2019). Teachers perceptions about supporting youth participation in schools: Experiences from schools England, Italy and Lithuania. Improving Schools, 22 (2), 173-190.
  • Leek, J., & Rojek, M. (2019). ‘ICT Guides’ project as an example of educational support of young immigrants through intergenerational learning and ICT tools. In E. Gutzwiller-Helfenfinger, H. J. Abs, & P. Müller (Eds.), Thematic papers based on the Conference “Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship” (pp. 87-106). University of Duisburg-Essen: DuEPublico. doi: 10.17185/duepublico/47639.

Nagrody:

„Kreator Innowacji” (2019), nagroda przyznana przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

Zainteresowania

Pedagogika porównawcza, międzynarodowe programy kształcenia, International Baccalaureate, matura międzynarodowa

Pedagogika szkolna - teorie programów kształcenia, ukryty program szkolnyKształcenie imigrantów



Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityka prywatności