PROFIL PRACOWNIKA: Wanda Baranowska

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

1. prowadzenie zajęć dydaktycznych, głównie z przedmiotów konstruujących specjalność "Opieka i terapia pedagogiczna" na studiach I i II stopnia (kierunek pedagogika)

2. opracowywanie szczegółowych programów dla prowadzonych przedmiotów

3. prowadzenie konsultacji dla Studentów

4. opieka nad realizacją przez Studentów prac dyplomowych I i II stopnia

5. inne zadania dydaktyczno- organizacyjne, m.in. współpraca z zagranicznymi uczelniami naukowo-dydaktycznymi, opracowywanie raportów z zakresu zarządzania jakością kształcenia w Katedrze Badań Edukacyjnych

BIOGRAM

Pracę w uczelni wyższej rozpoczęłam w 2003 roku, po ponad 20-letniej praktyce edukacyjnej i terapeutycznej. Aktualnie, realizując zadania starszego wykładowcy skupiam się na doskonaleniu jakości prowadzonych zajęć dydaktycznych, zarówno pod kątem merytorycznym jak i metodycznym. Zakres problemowy prowadzonych przedmiotów wiąże się głównie z funkcjonowaniem dziecka, ucznia i dorosłego ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), w tym z zaburzeniami neurorozwojowymi. Wśród prowadzonych przedmiotów dominują związane z procesem diagnozy oraz wspierania rozwoju ucznia w środowsiku szkolnym i rodzinnym.

Poza prowadzeniem zajęć dydaktycznych angażuję się w działania badawcze i wdrożeniowe projektów międzynarodowych w ramach progrmau Erasmus +.

ZAINTERESOWANIA

Główny trzon zainteresowań zawodowych tworzą wszelkie aspekty "edukacji włączającej", zwanęj także inkluzywną. W takim świetle analizuję potrzeby osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, szczególnie z zaburzeniami w spektrum autyzmu, ADHD oraz zachowaniami opozycyjno- buntowniczymi. Interesują mnie także warunki pracy, czynniki kształtujące nastawienia i zachowania nauczycieli wobec uczniów z zaburzeniami rozwoju i w relacji z takimi uczniami.

KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

Dyżury

wtorek: 13:00-14:30 Termin dla sesji zimowej 29.01-25.02.2024; Platforma TEAMS
niedziela: 15:00-15:40 Termin dla sesji zimowej 29.01-25.02.2024; Platforma TEAMS