Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Oferta studiów

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Logistyka w biznesie

Stacjonarne Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 80 (min. 35)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Studia te realizują autorski program kształcenia oparty na amerykańskich i zachodnioeuropejskich wzorcach. Studenci zdobywają wiedzę i umiejętności odpowiadające współczesnym wymaganiom logistycznego rynku pracy. Pod okiem doświadczonych praktyków realizują projekty, które będą mogli wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej.
Głównym celem studiów magisterskich na kierunku LOGISTYKA W BIZNESIE jest kształcenie operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora przemysłowego i usługowego, a także jednostek sektora publicznego w zakresie procesów logistycznych. Program studiów obejmuje współczesną wiedzę na temat zarządzania procesami w ramach łańcucha dostaw przy zastosowaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych i technik organizacyjnych. Jednocześnie każdy student uczestniczy w zajęciach rozwijających kompetencje miękkie, takie jak komunikacja interpersonalna, współpraca w zespole, zarządzanie projektami.
Zajęcia na kierunku Logistyka w biznesie realizowane są częściowo zdalnie, na platformie MS Teams, zgodnie z planem studiów. Absolwenci kierunku Logistyka w biznesie są wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności umożliwiające im zatrudnienie na stanowiskach menedżerów operacyjnych w procesach realizowanych w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw.

Akredytacja ELA
Kierunek Logistyka otrzymał akredytację na zgodność ze standardami ELA (European Logistics Association). Programy studiów I i II stopnia są dostosowane do najnowszych światowych standardów kształcenia w zakresie logistyki oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Absolwenci studiów I i II stopnia, którzy będą posiadać stosowne doświadczenie zawodowe, mogą ubiegać się o certyfikat European Junior Logistician (minimum 2 lata na samodzielnym stanowisku w logistyce) oraz European Senior Logistician (minimum 5 lat na samodzielnym lub kierowniczym stanowisku w logistyce). 

Charakterystyka kierunku.


Skład Rady Programowej kierunku:

Kierownik kierunku: prof. dr hab. Maciej Urbaniak
Koordynator kierunku: dr hab. Remigiusz Kozłowski, prof. UŁ

Członkowie Rady Programowej: dr hab. Anna Pamuła, prof. UŁ; dr Agata Rudnicka-Reichel; dr Grażyna Wieteska; Grzegorz Lichocik (praktyk); Jakub Mikołajczyk (praktyk)

Plan studiów.
(Siatka studiów od roku akademickiego 2024)

Zajęcia na kierunku Logistyka w biznesie realizowane są częściowo zdalnie, na platformie MS Teams, zgodnie z planem studiów.

Specjalności

Specjalność jest uruchamiana przy min. liczbie 30 chętnych.

INFORMATYKA W LOGISTYCE

Specjalność Informatyka w logistyce adresowany jest do osób zainteresowanych wykorzystaniem narzędzi informatycznych w obszarze logistyki. Narzędzia te dają możliwość kreowania nowych twórczych rozwiązań wpływając na efektywność całej organizacji.

Specjalność kształci specjalistów, którzy potrafią wykorzystać informatyczną infrastrukturę przedsiębiorstwa do usprawniania, optymalizowania i obsługi procesów logistycznych. Studia dostarczają kompleksowej wiedzy o działaniu i możliwościach efektywnego wykorzystania narzędzi IT w logistyce. Studenci pracują w laboratoriach komputerowych na oprogramowaniu wspierającym poszczególne kursy, nabywając tym samym praktycznych umiejętności w posługiwaniu się konkretnymi aplikacjami. Kadra naukowa specjalności to doświadczeni pracownicy, z dorobkiem naukowym z zakresu wykorzystania narzędzi i systemów informatycznych w zarządzaniu i logistyce, a także zapewniania bezpieczeństwa i ochrony danych.
 
Absolwenci tej specjalności posiadają dobrą znajomość funkcjonowania systemów teleinformatycznych i są przygotowani do zapewnienia bezpieczeństwa informacji w strukturach sieciowych oraz zastosowania najnowszych narzędzi zarządzania łańcuchami logistycznymi.

Obejrzyj film.

ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW

Specjalność Zarządzanie łańcuchem dostaw adresowana jest do osób zainteresowanych pozyskiwaniem wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania systemem przepływu dóbr i informacji. Program specjalności umożliwia kształcenie przyszłej kadry menedżerskiej szczebla operacyjnego dla potrzeb sektora przemysłowego i usługowego, a także jednostek sektora publicznego w zakresie podstawowych procesów logistycznych realizowanych w łańcuchu dostaw (logistyczna obsługa klienta, zakupy, zarządzanie zapasami, magazynowanie, spedycja). Studenci zdobywają nowoczesną wiedzę na temat zarządzania procesami przepływów materiałowych, informacji oraz środków finansowych we wszystkich obszarach funkcjonalnych różnego typu podmiotów gospodarczych działających w ramach łańcucha dostaw. Dzięki praktycznemu podejściu do przekazywania wiedzy i wykorzystaniu innowacyjnych form zajęć (m.in. gra biznesowa), absolwent jest przygotowany do stosowania narzędzi doskonalenia procesów logistycznych i realizacji nowych projektów.

Obejrzyj film.

Główne przedmioty

  • Doskonalenie procesów i produktów
  • Metody analizy i prognozowanie rynku
  • Systemy wspomagania i optymalizacji decyzji w logistyce
  • Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwach logistycznych
  • Zarządzanie procesami logistycznymi
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw

Sylwetka absolwenta

Celem studiów magisterskich na kierunku LOGISTYKA W BIZNESIE jest kształcenie specjalistów oraz operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora przemysłowego i usługowego, a także jednostek sektora publicznego w zakresie szeroko rozumianych procesów logistycznych. 

Absolwenci kierunku Logistyka w biznesie znajdują pracę w działach logistyki przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, w centrach logistycznych, w firmach spedycyjno-transportowych. Są przygotowani do objęcia takich stanowisk jak: 

  • menedżer ds. logistyki, 
  • menedżer ds. zakupów, 
  • menedżer ds. dystrybucji, 
  • menedżer ds. spedycji, 
  • menedżer ds. procesów magazynowych, 
  • menedżer ds. rozwoju dostawców, 
  • spedytor krajowy i międzynarodowy, 
  • specjalista ds. planowania i zarządzania przepływami materiałowymi, 
  • specjalista ds. zarządzania łańcuchem dostaw, 
  • specjalista ds. IT w logistyce, 
  • specjalista do spraw zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.
     

Zasady przyjęć

Na kierunek studiów mogą aplikować absolwenci studiów licencjackich (równorzędnych), inżynierskich oraz magisterskich (równorzędnych) posiadający dyplom ukończenia kierunków studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do obszaru nauk społecznych* oraz kierunków: lingwistyka dla biznesu, logistyka - realizowanego w dziedzinie nauk technicznych, logistyka z systemami informatycznymi - realizowanego w dziedzinie nauk matematycznych

w przypadku dyplomów wydanych od 1.10.2019r.:
należący do dziedziny nauk społecznych** oraz kierunków: lingwistyka dla biznesu; logistyka - realizowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych, logistyka z systemami informatycznymi - realizowanego w dyscyplinie matematyka

Zasady konstrukcji rankingu

Obowiązuje konkurs dyplomów, przy czym w przypadku liczby kandydatów wyższej niż orientacyjny limit miejsc w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do dziedziny nauk ekonomicznych* lub kierunku: lingwistyka dla biznesu, logistyka - realizowanego w dziedzinie nauk technicznych, logistyka z systemami informatycznymi - realizowanego w dziedzinie nauk matematycznych

w przypadku dyplomów wydanych od 1.10.2019 r.:
należący do dyscypliny "nauki o zarządzaniu i jakości"** lub do dyscypliny "ekonomia i finanse"** lub kierunku: lingwistyka dla biznesu, logistyka - realizowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych, logistyka z systemami informatycznymi - realizowanego w dyscyplinie matematyka

W przypadku, gdy liczba kandydatów jest mniejsza niż orientacyjny limit miejsc, Dziekan może odstąpić od konkursu dyplomów.

* Rozporządzenie MNiSzW z dnia 8.08.2011 r w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych.
** Rozporządzenie MEiN z dnia 27.10.2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.

Co dalej?

  • O NAS
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 635 50 51

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Zarządzania

Matejki 22/26 90-237 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności