Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Oferta studiów

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Zarządzanie biznesem - studia dla nieekonomistów

Niestacjonarne (zaoczne) Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 60 (min. 35)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Oferta studiów magisterskich na kierunku ZARZĄDZANIE BIZNESEM jest kierowana do absolwentów studiów I stopnia kierunków nieekonomicznych, którzy chcą zostać specjalistami w zakresie zarządzania w biznesie.

W trakcie pierwszego semestru studiów studenci zdobywają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania procesami w przedsiębiorstwach. Później mają możliwość pogłębienia swoich zainteresowań w ramach jednej z dwóch specjalności: Zarządzania firmą oraz Zarządzania zasobami IT.

Celem studiów na kierunku Zarządzanie biznesem jest kształcenie specjalistów w zakresie szeroko rozumianego zarządzania oraz kadry menedżerskiej dla potrzeb organizacji biznesowych (zakładanie i prowadzenie firm z sektora MSP - małych i średnich przedsiębiorstw), firm związanych z procesami IT (procesy projektowo-programistyczne, wdrożeniowe oraz bieżąca eksploatacja usług IT).

Do realizacji zajęć mogą być wykorzystywane narzędzia: MS Teams oraz Moodle.

Charakterystyka kierunku.


Skład Rady Programowej kierunku:

Kierownik kierunku: dr Maciej Malarski
Członkowie Rady Programowej: dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ; dr hab. Anna Pamuła, prof. UŁ; dr Maria Czajkowska; mgr Paulina Pazio - praktyk

Specjalności

Specjalność jest uruchamiana przy min. liczbie 30 chętnych.

ZARZĄDZANIE FIRMĄ
Specjalność Zarządzanie firmą adresowana jest do osób, które ukończyły studia I stopnia na kierunku inżynieryjnym, ścisłym, przyrodniczym, medycznym, filologicznym lub innym nieekonomicznym, planujących jednocześnie rozpoczęcie działalności gospodarczej we własnym zakresie bądź chcących realizować w praktyce innowacyjne pomysły na biznes lub zajmować stanowiska kierownicze w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Specjalność ta kształci studentów w zakresie menedżerskiego podejścia do kreowania i wzmacniania własnej przedsiębiorczości. Przygotowuje studentów do założenia, prowadzenia, rozwijania własnej działalności gospodarczej, jak również do tworzenia lub współtworzenia przedsiębiorstw na bazie komercjalizacji pomysłów. Do najważniejszych umiejętności, jakie zdobywają studenci w trakcie studiów, należą: samodzielność w podejmowaniu decyzji biznesowych, świadome kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, kierowanie zespołem, skuteczna komunikacja, negocjacje. W ramach toku studiów podejmowana jest współpraca z centrami transferu technologii, inkubatorami przedsiębiorczości i innymi instytucjami wspierającymi przedsiębiorczość oraz praktykami prowadzącymi własne przedsiębiorstwa.
Obejrzyj film.

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI IT
Specjalność Zarządzanie zasobami IT jest nowością w ofercie edukacyjnej Wydziału Zarządzania UŁ.
Studia na tej specjalności umożliwią uczestnikom zdobycie nowoczesnej i wszechstronnej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami IT wspierającymi działanie organizacji. XXI wiek to okres szybkiego wzrost wykorzystania technologii ICT w organizacjach różnego typu. Zastosowanie technologii IT oraz nadzór nad jej rozwojem i wykorzystaniem to obecnie jeden z kluczowych czynników sukcesów firmy. Studia kierowane są do osób zawodowo zajmujących się informatyką oraz absolwentów kierunków lub specjalności powiązanych z informatyką.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, laboratoriów i warsztatów projektowych z wykorzystaniem różnych narzędzi informatycznych. Proponowany program, jak i treści programowe mają charakter autorski i były tworzone przy udziale praktyków z wieloletnim doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych. Absolwent specjalności będzie posiadał wiedzę i umiejętności niezbędne do kandydowania na stanowiska kierownicze działów IT. W odróżnieniu od kierunków stricte informatycznych, skoncentrowanych jedynie na aspektach technicznych, specjalność kładzie duży nacisk na wiedzę z zakresu, ekonomii, prawa, finansów i rachunkowości, zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu, zarządzania publicznego oraz teorii zachowań organizacyjnych.
Obejrzyj film.

Główne przedmioty

  • Zarządzanie firmą
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Ekonomia menedżerska
  • Infrastruktura otoczenia biznesu
  • Rachunkowość i zarządzanie finansami
  • Zachowania organizacyjne

Plan studiów.
(Siatka studiów od roku akademickiego 2024)

Sylwetka absolwenta

Celem studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie biznesem jest kształcenie specjalistów w zakresie szeroko rozumianego zarządzania oraz kadry menedżerskiej dla potrzeb organizacji biznesowych (zakładanie i prowadzenie firm z sektora MSP), firm związanych z procesami IT (procesy projektowo-programistyczne, wdrożeniowe oraz bieżąca eksploatacja usług IT).

Kierunek ten może stanowić podstawę do podjęcia studiów doktoranckich (III stopnia). Inną możliwością pogłębiania kwalifikacji są studia podyplomowe czy kursy prowadzone przez uczelnie i inne instytucje naukowo-dydaktyczne. 

Zasady przyjęć

Na kierunek studiów mogą aplikować absolwenci studiów licencjackich (równorzędnych), inżynierskich oraz magisterskich (równorzędnych) posiadający dyplom ukończenia kierunków studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do dziedzin innych niż nauki ekonomiczne*

w przypadku dyplomów wydanych od 1.10.2019 r.:
należący do dyscyplin innych niż "nauki o zarządzaniu i jakości"** oraz "ekonomia i finanse"**

Zasady konstrukcji rankingu

Obowiązuje konkurs dyplomów, przy czym w przypadku liczby kandydatów wyższej niż orientacyjny limit miejsc w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do dziedziny innej niż nauki ekonomiczne*

w przypadku dyplomów wydanych od 1.10.2019 r.:
należący do dyscypliny innej niż "nauki o zarządzaniu i jakości"** oraz "ekonomia i finanse"**

W przypadku, gdy liczba kandydatów jest mniejsza niż orientacyjny limit miejsc, Dziekan może odstąpić od konkursu dyplomów.

* Rozporządzenie MNiSzW z dnia 8.08.2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych.
** Rozporządzenie MEiN z dnia 27.10.2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.

Co dalej?

  • O NAS
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 635 50 51

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Zarządzania

Matejki 22/26 90-237 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności