Projekty Erasmus+ – korzyści dla badacza i uczelni
Zaangażowanie w projekty Erasmus+ otwiera przed badaczami unikalne możliwości rozwoju zawodowego: uczestnictwo w międzynarodowych konsorcjach, współpracę z partnerami z sektora akademickiego i biznesowego, a także dostęp do innowacyjnych metod dydaktycznych oraz narzędzi badawczych. Projekty takie jak ARIEES wzmacniają także kompetencje dydaktyczne poprzez wdrażanie nowych treści i form kształcenia, np. dotyczących odpowiedzialnego inwestowania i ekonomii wpływu. Na poziomie instytucjonalnym te korzyści z udziału są równie istotne: uczelnia zwiększa swoją widoczność w przestrzeni europejskiej, rozwija ofertę edukacyjną oraz poszerza sieć strategicznych relacji z partnerami zagranicznymi. To także sposób na pozyskanie środków finansowych na działalność badawczą i dydaktyczną oraz budowanie przewag konkurencyjnych na rynku szkolnictwa wyższego.
Projekty Erasmus+ – dlaczego warto brać udział
Zaangażowanie się w Erasmus+ to udział w projektach o realnym wpływie społecznym i gospodarczym. ARIEES to przykład, jak inicjatywy międzynarodowe mogą inspirować konkretne zmiany – zarówno w obszarze nauki, jak i przedsiębiorczości. Warto podkreślać, że program zapewnia przestrzeń do realizacji własnych pomysłów badawczych, otwiera drzwi do współpracy ponad granicami i pozwala zdobywać doświadczenia, których nie daje tradycyjna działalność akademicka. Wierzymy, że promowanie sukcesów projektów już zrealizowanych – takich jak stworzenie funkcjonalnych narzędzi edukacyjnych czy platform współpracy – zainspiruje kolejnych pracowników i studentów do wykorzystania ogromnego potencjału, jaki oferuje Erasmus+.

Więcej na temat projektów Erasmus + realizowanych na WZ UŁ i wywiad z dr. hab. T. Bartoszem Kalinowskim, prof. UŁ na temat projektu ARIEES można przeczytać w Kompendium projektów Erasmus + z sektora Szkolnictwo wyższe: https://www.frse.org.pl/czytelnia/partnerstwa-w-erasmusie
Zdjęcie: T. Bartosz Kalinowski (fot. Bartosz Kałużny)
Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ
