UniLodz w social mediach w 2023 roku – AI, nauka, wideo, studenci

Aż 136 834 użytkowników obserwuje na co dzień główny profil Uniwersytetu Łódzkiego w mediach społecznościowych (na Facebooku, LinkedInie, X, TikToku i Instagramie). Są wśród nich studenci, pracownicy, absolwenci, kandydaci, sympatycy UniLodz, a także partnerzy UŁ. Bardzo dziękujemy za Waszą obecność, aktywność i udostępnianie naszych treści.

Pamiętajcie, że na naszych kanałach chcemy pokazywać całą społeczność UŁ – jej pasje, osiągniecia, sukcesy, działania i inicjatywy. Zapraszamy do kontaktu i współpracy w 2024 roku! A tymczasem zapraszamy do przeglądu naszej działalności w social mediach.  

O sztucznej inteligencji słów kilka  

2023 rok to czas intensywnych dyskusji nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz wzrost popularności narzędzi opartych o technologię AI. Na temat nowoczesnych technologii wypowiadali się nasi naukowcy w materiałach tworzonych na kanały UniLodz, m.in. dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania UŁ.  

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska

Narzędzia AI wykorzystywaliśmy również do tworzenia contentu, który przyciągał uwagę, opierał się na aktualnych trendach i miał na celu zainteresowanie tematem i możliwościami sztucznej inteligencji. Dodatkowym celem było zwiększenie atrakcyjności profili UŁ poprzez tworzenie ciekawych, angażujących treści dla całej społeczności.  

Post AI

Imperium

Vertical video  

Miniony rok to kontynuacja wzrostu popularności mobile video w komunikacji. W mediach społecznościowych zwiększyło się znaczenie obrazu, a konkretnie krótkometrażowych filmów. Jest to narzędzie, którego używaliśmy do tworzenia treści lifestylowo-studenckich oraz do mówienia i promowania ważnych oraz ciekawych projektów, tworzonych i prowadzonych na Uniwersytecie Łódzkim. Jednym z nich jest Science Hub UŁ. 

Science Hub

Promocja nauki to kolejny ważny segment naszej działalności, do której wykorzystywaliśmy potencjał, jaki dają media społecznościowe oraz video content. W tym roku ruszyliśmy z nowym kanałem YouTube poświęconym nauce oraz z cyklem działań pod wspólnym szyldem "Nauka inspiruje". W ramach projektu na naszych kanałach SM mogliście znaleźć materiały dot. fascynujących i istotnych informacji o świecie. Naukowcy, reprezentujący rozmaite dziedziny, opowiadali o najnowszych badaniach, przedstawiali interesujące odkrycia oraz tłumaczyli złożone zjawiska w prosty i zrozumiały sposób. A to wszystko w atrakcyjnej formie Reelsów, które były pigułką wiedzy zachęcającą do zgłębienia tematu. 

Nauka Inspiruje

Ambasadorzy #UniLodz 

2023 rok to także czas wzmożonego tworzenia treści dla studentów. Chcemy, aby kanały UŁ były dla nich przyjaznym miejscem, w którym mogą znaleźć potrzebne informacje dot. studiowania, miasta, wydarzeń, a także zaczerpnąć inspiracji twórczej, kulturalnej i naukowej. A kto najlepiej mówi do studentów, jak nie sami studenci? W tym roku stworzyliśmy bardzo dużo ciekawych materiałów, zarówno rozrywkowych, jak i merytorycznych we współpracy z ambasadorami #UniLodz, którzy są głosem naszej społeczności. A co jest lepszym miejscem do mówienia, jak nie social media?

Mateusz - ambasador #UniLodz

ambasador UniLodz Stanisław

ambasador UniLodz Mateusz

Para ambasadorów UniLodz przed rektoratem

Kogo warto obserwować w 2024 roku?  

Obecność Uniwersytetu Łódzkiego w sieci to także aktywna działalność wydziałów i jednostek UŁ, które korzystają z najnowszych trendów i dopasowują swoją komunikację w taki sposób, aby docierać do jak najszerszego grona odbiorców i wspólnie kształtować wizerunek Uniwersytetu Łódzkiego jako uczelni otwartej i nowoczesnej. Warto w tym miejscu wyróżnić m.in. Wydział Filologiczny, który na swoich kanałach w ciekawy sposób pokazuje życie na wydziale: 

Filologia - post o dyktandzie

Warto też zaglądać na konto Wydziału Prawa i Administracji, które promuje osiągnięcia swoich naukowców oraz studentów, a także komunikuje o ciekawych wydarzeniach odbywających się na wydziale.  

Facebook WPiA - dr Lachowski i dr Piątkowski

Jesteś studentem i chcesz rozwijać swoją karierę? Koniecznie musisz obserwować kanały Biura Karier UŁ. Będziesz na bieżąco z organizowanymi przez nich szkoleniami i wydarzeniami, a także z cotygodniowym przeglądem inicjatyw, ofert pracy, kursów czy stażów. Must have na twojej liście! 

Biuro Karier UniLodz

Dobrą komunikację ze swoją społecznością prowadzi także m.in. Wydział Zarządzania, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny oraz Wydział Filozoficzno-Historyczny – nic, co dzieje się na wydziale nie umknie ich uwadze i pojawi się na tablicy w social mediach!  

Materiał: Natalia Naworska, Centrum Komunikacji i PR UŁ