Trzecie miejsce UŁ w konkursie Genius Universitatis 2023

Program Ambasador #UniLodz zajął trzecie miejsce w XI edycji konkursu marketingowego Genius Universitatis 2023, w kategorii Genius Ad. Konkurs organizowany jest przez Portal Edukacyjny Perspektywy. Prezentuje i nagradza najlepsze kreatywne kampanie rekrutacyjne polskich uczelni.

laureaci Genius UniversitatisTegoroczni laureaci konkursu Genius Univeristatis.

Studenci UŁ mają głos 

Nagrodzony w tym roku Program Ambasador #UniLodz to autorski projekt Uniwersytetu Łódzkiego, który zacieśnia więzi uczelni ze studentami, a także pomaga lepiej docierać do kandydatów na UŁ z ważnymi dla nich informacjami.

Projekt Ambasador #UniLodz jest realizowany od marca 2022 r. Ambasadorów wyłaniamy w drodze rekrutacji spośród studentów uczelni. Następnie angażują się oni w rozliczne działania, realizowane pod skrzydłami Centrum Komunikacji i PR UŁ. Obecnie trwa druga edycja programu, w której Ambasadorami #UniLodz są: Ola Kocik, Aga Becherka, Natalia Kołodziejczak, Mateusz Sobociński, Stanisław Roszczyk i Mateusz Pietras

dyplom Genius Unversitatis

Ambasadorzy biorą udział w sesjach zdjęciowych i spotkaniach, uczestniczą w konsultacjach, dzięki którym nanosimy zmiany w prowadzonej przez nas komunikacji, zgłaszają pomysły i informują nas o inicjatywach, którym powinniśmy się przyjrzeć. Co więcej, angażują się w projekty marketingowe, pojawiają się na organizowanych przez uczelnię wydarzeniach (w tym charytatywnych) i tworzą materiały, które uczelnia wykorzystuje w swoich działaniach online. 

Program Ambasador #UniLodz spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem społeczności uniwersyteckiej. Został też zauważony i doceniony przez inne uczelnie oraz przez ekspertów zajmujących się marketingiem i komunikacją. 

Marketingowy konkurs dla uczelni 

Genius Universitatis, organizowany od 2012 roku, to największy konkurs na kreatywną rekrutację szkoły wyższej w Polsce. Ma charakter otwarty – jest adresowany do wszystkich polskich uczelni (również wydziałów i instytutów).  

W tym roku prace konkursowe oceniała kapituła ekspertów pod kierownictwem przewodniczącego – prof. dr hab. Artura Krajewskiego.  
W składzie gremium oceniającego byli także:  

  • Katarzyna Dragovic – założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy 
  • Jacek Szlak – redaktor naczelny serwisu Marketing przy Kawie 
  • Joanna Bednarkiewicz – Deputy Creative Director w Publicis Worldwide 
  • Ewa Opach – dyrektor IAB Polska 
  • Adam Nowakowski – Creative Agency Partner CEE w Meta 
  • Rafał Drzewiecki – Head of Marketing Central Europe w TikTok 
  • Kamil Bolek – CMO w LTTM 
  • Bartosz Dembiński – strateg/trener ds. PR i komunikacji 
  • Michał Bucholc – Creative Director w GONG 
  • Michał Sęk – Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT 
  • Bart Biały – Creative Director w PLEJ  

Kapituła analizowała każdą ze zgłoszonych prac, biorąc pod uwagę pięć kryteriów:  

  • nowatorstwo pomysłu,  
  • spójność z wartościami uczelni,  
  • czytelność i przyjazny charakter przekazu,  
  • estetyka i wartość artystyczna,  
  • umiejętny dobór narzędzi 

Do tegorocznej edycji konkursu 35 jednostek (uczelni, wydziałów i instytutów) zgłosiło łącznie 103 prace i inicjatywy. 

Więcej o Genius Universitatis na stronie konkursu

Tekst i redakcja: Centrum Komunikacji i PR UŁ

Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.