Zakres obowiązków:
- kształcenie i wychowywanie studentów, w tym nadzorowanie pod względem merytorycznym i metodycznym opracowywanych przez nich prac zaliczeniowych i semestralnych.
- uczestniczenie w pracach organizacyjnych WNG.
Zatrudnienie w Pracowni Dydaktyki i Promocji Geografii
Doktorat pt. „Uwarunkowania zróżnicowania przestrzennego wyników matury w Polsce w latach 2005-2008 ze szczególnym uwzględnieniem matury z geografii” (2010)
Studia na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek – geografia (1996)
Aktualne aktywności:
- Uzyskanie kwalifikacji tutora i prowadzenie tutoringu na WNG.
- Współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łodzi (posiadam uprawnienia egzaminatora maturalnego).
- Doświadczenie pracy w szkole jako nauczyciel geografii i wychowawca, doświadczenie w działaniach promocyjnych w zakresie nauki i oświaty.
Dydaktyka geografii i przyrody, egzamin maturalny z geografii, zajęcia w terenie, edukacja geograficzna na różnych poziomach kształcenia.
Udział w projektach:
Współudział w projekcie pt. Społeczna rola edukacji geograficznej w Polsce - dziedzictwo, odpowiedzialność, przyszłość, realizowanego w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Nauka dla Społeczeństwa" w latach 2022-2024.
Koordynator zadania 5 w projekcie - PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ (projekt wdrożeniowy) pt. „Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w Uniwersytecie Łódzkim”; NCBiR w latach 2019-2023.
Współudział w projekcie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (beneficjenta projektu systemowego „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS).
Publikacje:
Szkurłat E., Głowacz A., Adamczewska M., Dzięcioł-Kurczoba B., Maj D. (2014) Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie. Poradnik dla nauczycieli. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa, ss. 65-79. ISBN 978-83-62360-38-3.
Dzięcioł-Kurczoba B. (2015) Przestrzenne zróżnicowanie i uwarunkowania wyników matury w Polsce w latach 2005-2008 oraz 2010-2014. Wydawnictwo UŁ, Łódź, s. 162. ISBN 978-83-8088-026-9; e-ISBN 978-83-8088-027-6.
Rodzoś J., Dzięcioł-Kurczoba B., Górny J. (2021) Zasady oceniania i punktowania zadań na maturze z geografii w latach 2015-2020 [w:] Prace Komisji Edukacji Geograficznej pt. Kształtowanie i ocenianie umiejętności w edukacji geograficznej – założenia teoretyczne i ich praktyczna weryfikacja pod redakcją A. Hibszera i E. Szkurłat, t. 11, ss. 241–253, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań. ISBN 978-83-7986-370-9
Dzięcioł-Kurczoba B., Chrząstowska-Wachtel A. (2021) Zmiany wyników egzaminu maturalnego z geografii w latach 2015–2020 i ich przyczyny [w:] Prace Komisji Edukacji Geograficznej pt. Kształtowanie i ocenianie umiejętności w edukacji geograficznej – założenia teoretyczne i ich praktyczna weryfikacja pod redakcją A. Hibszera i E. Szkurłat, t. 11, ss. 223–239, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań. ISBN 978-83-7986-370-9
Dzięcioł-Kurczoba B. (2022) Autoewaluacja działań nauczyciela geografii wobec wyzwań nowej formuły egzaminu maturalnego z geografii od 2023 r. [w:] Prace Komisji Edukacji Geograficznej pt. Ewaluacja w kształceniu geograficznym na różnych poziomach edukacji pod redakcją A. Hibszera i D. Piróg, t. 12, ss. 123–134, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań. ISBN 978-83-7986-426-3
Szkurłat E., Adamczewska M, Dzięcioł-Kurczoba B. (2022) Postrzeganie edukacji geograficznej i jej społecznej roli w Polsce [w:] Czasopismo Geograficzne Tom 93, Zeszyt 4, ss. 1113-1150. doi.org/10.12657/czageo-93-26
Dzięcioł-Kurczoba B., Kopeć W. (2023) Stare Polesie – zmiany krajobrazu miasta [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej. Relacje przyroda – człowiek, E. Szkurłat, M. Adamczewska (red.), ss. 29-51. ISBN: 978-83-8331-352-8, e-ISBN: 978-83-8331-353-5.
Wachecka-Kotkowska L., Dzięcioł-Kurczoba B. (2023) Szczukwin – panorama oraz profil hipsometryczny [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej. Relacje przyroda – człowiek, E. Szkurłat, M. Adamczewska (red.), ss. 97-107. ISBN: 978-83-8331-352-8, e-ISBN: 978-83-8331-353-5.
Wachecka-Kotkowska L., Dzięcioł-Kurczoba B. (2023) Szczukwin – Górki Duże. Koncepcja warsztatu terenowego w odkrywce geologicznej. Związki przyroda–człowiek [w:] Koncepcje zajęć terenowych na różnych etapach edukacji geograficznej. Relacje przyroda – człowiek, E. Szkurłat, M. Adamczewska (red.), ss. 109-130. ISBN: 978-83-8331-352-8, e-ISBN: 978-83-8331-353-5.
Adamczewska M., Angiel J., Dybska-Jakóbkiewicz I., Dzięcioł-Kurczoba B., Groenwald M., Hibszer A., Mularczyk M., Piotrowska I., Piróg D., Sadoń-Osowiecka T., Tracz M. (2023) Edukacja geograficzna: refleksje - wyzwania - badania : wybrane aspekty. Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego nr 13, Poznań, s. 169. ISBN: 978-83-7986-481-2.
tel: 42-635-45-88
ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT