Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów
  • Jednolite magisterskie

Jednolite magisterskie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów
  • Jednolite magisterskie

Prawo

Stacjonarne Jednolite studia magisterskie (5-letnie)
Limit miejsc: 250 (min. 80)
  • Opis
  • Specjalności
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Celem prowadzonych na WPiA jednolitych studiów magisterskich na kierunku PRAWO jest nowoczesne i wszechstronne wykształcenie kadry specjalistów przygotowanych do podjęcia wszystkich rodzajów aplikacji koniecznych do wykonywania zawodów prawniczych, a także pełnienia funkcji wymagających gruntownej wiedzy prawniczej w instytucjach lub organizacjach, tj. jednostkach administracji publicznej, przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, organizacjach pozarządowych czy instytucjach międzynarodowych, w tym w organach Unii Europejskiej.

Treści kształcenia przynależą do dziedziny nauk społecznych i dyscypliny nauk prawnych, a także zawierają elementy innych dyscyplin (jak filozofia, nauki socjologiczne, ekonomia i finanse). Problematyka wykładanych przedmiotów odpowiada zakresowi tematycznemu badań prowadzonych na WPiA, obejmując w istocie wszystkie specjalności prawnicze, w ich wymiarze zarówno dogmatycznym, jak i teoretycznym. W szczególny sposób powiązanie treści kształcenia z prowadzonymi badaniami przedstawia lista zajęć w ramach modułów wybieralnych, która jest cyklicznie weryfikowana i aktualizowana, aby w ofercie dydaktycznej uwzględnić zmiany i nowości w tematyce badań prowadzonych na WPiA.

DOWIEDZ SIE WIECEJ.

Specjalności

Student kierunku PRAWO po III roku studiów wybiera jedną z 5 specjalizacji:

  • karnoprawna;
  • cywilnoprawna;
  • publicznoprawna;
  • finansowa;
  • gospodarcza i europejska.

Program każdej ze specjalizacji obejmuje:

  • sześć odpowiednio dobranych modułów, które student powinien zaliczyć w ciągu IV i V roku studiów;
  • jedno obowiązkowe laboratorium;
  • jedno laboratorium do wyboru.

Studia kończą się egzaminem magisterskim (złożonym z oceny i obrony pracy magisterskiej oraz egzaminu przedmiotowego).

Lista oferowanych w danym roku akademickim modułów wybieralnych (w tym w językach obcych) jest ustalana przez Radę Wydziału Prawa i Administracji i podawana do wiadomości studentów w terminie do 30 czerwca poprzedzającego roku akademickiego.

Główne przedmioty

W programie zostały uwzględnione następujące przedmioty:

  • I rok: wstęp do prawoznawstwa, logiczne podstawy prawoznawstwa, historia państwa i prawa polskiego, powszechna historia państwa i prawa, prawo rzymskie, prawo konstytucyjne, doktryny polityczne, ekonomia, łacina dla prawników, filozofia, informatyka prawnicza, kultura słowa pisanego.
  • II rok: prawo konstytucyjne, prawo administracyjne, prawo cywilne, prawo karne, prawo międzynarodowe publiczne, podstawy prawa UE, socjologia lub psychologia.
  • III rok: prawo cywilne, prawo finansowe, prawo podatkowe, prawo pracy, postępowanie karne, postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, prawa człowieka, prawo ubezpieczeń społecznych, 4 moduły wybieralne – konwersatoria metodyczne.
  • IV rok: prawo gospodarcze i handlowe, prawo gospodarcze publiczne, postępowanie cywilne, teoria i filozofia prawa, argumentacja prawnicza, 3 moduły wybieralne – specjalizacyjne, 2 moduły wybieralne.
  • V rok: prawo własności przemysłowej, prawo własności intelektualnej, etyka zawodów prawniczych, 5 modułów wybieralny – specjalizacyjnych, 3 moduły wybieralne.

Sylwetka absolwenta

Studia te przygotowują do podjęcia wszystkich rodzajów aplikacji koniecznych do wykonywania zawodów prawniczych, a także pełnienia funkcji w instytucjach lub organizacjach wymagających gruntownej wiedzy prawniczej. 

Absolwent kierunku uzyskuje pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji prawnych, unormowań poszczególnych gałęzi prawa materialnego i proceduralnego, z uwzględnieniem także międzynarodowego wymiaru obrotu prawnego. Kluczowe dla tego kierunku są również efekty w postaci uporządkowanej i usystematyzowanej wiedzy w zakresie podstaw i zasad funkcjonowania władzy prawodawczej, wykonawczej i sądowniczej, organów ochrony prawnej oraz administracji publicznej, jak również znajomość poszczególnych kategorii uczestników obrotu prawnego na płaszczyźnie krajowej i międzynarodowej.

W trakcie nauki studenci mogą rozwijać umiejętności praktyczne i pogłębiać wiedzę działając w licznych organizacjach studenckich oraz w punkcie informacji prawnej - Klinika Prawa, w której pod okiem wykładowców mogą udzielać pierwszych porad prawnych, a także brać czynny udział w symulacji procesów sądowych w Sali Rozpraw znajdującej się w budynku Wydziału. Ukończone studia prawnicze dają wiele możliwości realizacji aspiracji zawodowych.

Absolwent PRAWA może:

  • ubiegać się o przyjęcie na aplikacje: ogólną, adwokacką, radcowską, notarialną,
  • podjąć pracę w administracji publicznej (rządowej i samorządowej),
  • organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną,
  • podjąć pracę w przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych,
  • instytucjach międzynarodowych i organach Unii Europejskiej.

Absolwent kierunku PRAWO może kontynuować kształcenie m.in. na studiach podyplomowych, zarówno z zakresu różnych specjalności nauk prawnych, jak i innych dyscyplin (zwłaszcza z dziedziny nauk społecznych i dziedziny nauk humanistycznych) oraz w szkołach doktorskich.

Zasady przyjęć

Kategoria przedmiotu
Przedmioty
1 maksymalnie jeden (wymagany)

historia, geografia, matematyka

2 maksymalnie jeden (wymagany)

język polski*

3 maksymalnie dwa (nie wymagane)

język obcy, język łaciński i wiedza o kulturze antycznej, matematyka, WOS, geografia, historia

* Dla obywateli polskich lub osób posiadających Kartę Polaka, którzy zdali egzamin maturalny w innym kraju, język zaliczony na egzaminie maturalnym.

Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze

Kategoria przedmiotu Poziom podstawowy Poziom rozszerzony Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego
1
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1,5 4 5 (dla neofilologii x7)
2
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1 3 3,75
3
do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów
Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność
0,5 1 1,25

Co dalej?

  • POZOSTAŃMY W KONTAKCIE
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 1 i 2 dla studiów stacjonarnych:

E-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl

Telefon: (42) 661 37 78 55 (czynny w okresie rekrutacyjnym)

 

Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 3 dla studiów niestacjonarnych:

E-mail: rekrutacjawpia@wpia.uni.lodz.pl (czynny w okresie rekrutacyjnym)

Telefon: (42) 663 97 71 55 (czynny w okresie rekrutacyjnym)

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Prawa i Administracji

Kopcińskiego 8/12 90-232 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności