Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Oferta studiów

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów

Rachunkowość w biznesie

Stacjonarne Studia I stopnia (licencjackie 3-letnie)
Limit miejsc: 80 (min. 35)
  • Opis
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Czy wiecie, że kierunek RACHUNKOWOŚĆ W BIZNESIE na Wydziale Zarządzania UŁ powstał dzięki inicjatywie pracowników Katedry Rachunkowości naszego Wydziału, jednego z najlepszych ośrodków naukowo-badawczych w kraju w dziedzinie rachunkowości, rozpoznawanego również za granicą. Katedra ta, określana mianem łódzkiej szkoły rachunkowości, z ponad 75 letnim doświadczeniem zarówno naukowo-badawczym, jak również dydaktycznym i praktycznym, od wielu lat współuczestniczy w procesach opracowywania zmian legislacyjnych w polskiej rachunkowości. Studenci tego kierunku mają wyjątkową szansę zdobywać wiedzę w połączeniu z jej praktycznym zastosowaniem pod okiem wybitnych specjalistów.

Program studiów powstał we współpracy ze specjalistami - praktykami i jest na bieżąco dostosowywany do aktualnych potrzeb rynku. Studenci poznają między innymi formy prowadzenia ewidencji gospodarczej, podstawy prawne działalności gospodarczej, finanse przedsiębiorstw, zasady sporządzania i analizy sprawozdań finansowych oraz podstawy controllingu w przedsiębiorstwie.

Ukończenie studiów I stopnia na kierunku Rachunkowość w Biznesie daje Absolwentom możliwość ubiegania się o zaliczenie pierwszego egzaminu, który jest uznawany przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów. Jest to pierwszy krok w kierunku ubiegania się o tytuł Biegłego Rewidenta.

Aktywność naszych studentów: Studenckie Koło Naukowe SIGMA działające przy Katedrze Rachunkowości Wydziału Zarządzania UŁ jest najstarszym Kołem Rachunkowości w Polsce. Na przestrzeni prawie czterdziestu pięciu lat działalności Koło osiągnęło wiele sukcesów naukowych takich jak duża liczba opublikowanych referatów, zwycięstwa i wyróżnienia w konkursach oraz udział w wielu znaczących konferencjach, seminariach i debatach. Do kluczowych projektów realizowanych przez Koło SIGMA należą: cykliczna Ogólnopolska Konferencja Naukowa SIGMA MARATON, zajęcia dla studentów I roku Rachunkowość 5+, Akademia Rachunkowości SIGMA - cykl szkoleń i warsztatów skierowanych do studentów Wydziału Zarządzania organizowanych w semestrze letnim, SIGMA w szkole - warsztaty dla młodzieży. Każdy student zainteresowany tematyką finansów i rachunkowości może ubiegać się o członkostwo w SIGMIE.

Do realizacji zajęć mogą być wykorzystywane narzędzia: MS Teams oraz Moodle.

 

 

Skład Rady Programowej kierunku:

Kierownik kierunku: dr hab. Ewa Śnieżek, prof. UŁ Koordynator kierunku: dr Michał Wiatr

Członkowie Rady Programowej: prof. dr hab. Ewa Walińska, prof. dr hab. Anna Szychta, dr hab. Ewa Śnieżek, prof. UŁ, Zbigniew Czupryniak (praktyk)

Główne przedmioty

  • Narzędzia informatyczne w finansach i rachunkowości
  • Podstawy finansów
  • Rozwój umiejętności profesjonalnych
  • Wprowadzenie do działalności biznesowej
  • Matematyka i statystyka w finansach
  • Podstawy rachunkowości
  • Prawo cywilne i handlowe
  • Wprowadzenie do zarządzania
  • Finanse przedsiębiorstw
  • Podstawy ewidencji księgowej
  • Prawo podatkowe
  • Prawo pracy z elementami ubezpieczeń społecznych
  • Rachunkowość finansowa
  • Wprowadzenie do rachunku kosztów
  • Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w rachunkowości
  • Organizacja systemu rachunkowości
  • Podstawy sprawozdawczości finansowej
  • System ewidencyjny rachunkowości

Plan studiów stacjonarnych.
(Siatka studiów od roku akademickiego 2024)

Sylwetka absolwenta

Absolwenci kierunku RACHUNKOWOŚĆ W BIZNESIE na Wydziale Zarządzania wyróżniają się wiedzą o innowacyjnym podejściu do rachunkowości uwzględniającym dynamiczne zmiany w otoczeniu podmiotów gospodarczych, potrafią projektować systemy rachunkowości dopasowane do potrzeb modelu biznesowego danego przedsiębiorstwa. Wykazują bardzo dobrą znajomość języków obcych na poziomie B2 oraz narzędzi informatycznych. Są profesjonalnie przygotowani do podjęcia pracy w biurach rachunkowych, w biurach doradztwa podatkowego, w firmach BPO, w firmach audytorskich, w działach księgowości, działach controllingu w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych, na takich stanowiskach jak: specjalista ds. rachunkowości finansowej, specjalista ds. rachunkowości podatkowej, specjalista ds. rachunkowości zarządczej, samodzielny księgowy, asystent dyrektora finansowego. Specjalnie dostosowanie treści kształcenia na I stopniu studiów na kierunku Rachunkowość w Biznesie daje Absolwentom możliwość ubiegania się o zwolnienie z egzaminu na biegłego rewidenta „Teoria i zasady rachunkowości” (zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym). Po studiach nasi absolwenci mogą kontynuować naukę na studiach II stopnia na kierunku Rachunkowość i Zarządzanie Finansami. Natomiast kontynuacja zdobywania wiedzy na kierunku Biegły rewident i audyt finansowy umożliwi zaliczenie kompletu 10 egzaminów teoretycznych i kompleksowe przygotowanie do końcowego egzaminu dyplomowego na Biegłego Rewidenta.

Zasady przyjęć

Kategoria przedmiotu
Przedmioty
1 maksymalnie jeden (wymagany)

język obcy nowożytny

2 maksymalnie jeden (wymagany)

geografia, historia, informatyka, matematyka, WOS

3 maksymalnie dwa (nie wymagane)

biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, informatyka, matematyka, WOS

Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze

Kategoria przedmiotu Poziom podstawowy Poziom rozszerzony Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego
1
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1,5 4 5 (dla neofilologii x7)
2
do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu
Przedmiot jest wymagany
1 3 3,75
3
do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów
Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność
0,5 1 1,25

Co dalej?

  • O NAS
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl

Telefon: (42) 635 50 51

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Zarządzania

Matejki 22/26 90-237 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności