Wpływ sztucznej inteligencji w środowisku akademickim szybko rośnie, a jednocześnie wielu promotorów i początkujących naukowców nadal boryka się z niepewnością – zarówno w kwestiach etycznych, jak również, jeśli chodzi o braki w umiejętnościach praktycznych.
Projekt “AI Researchers” bezpośrednio zajmuje się tymi wyzwaniami poprzez:
- Zrozumienie barier utrudniających wdrażanie sztucznej inteligencji wśród promotorów akademickich i liderów szkolnictwa wyższego
- Szkolenia dla naukowców, aby stali się pewnymi siebie, odpowiedzialnymi mentorami w dziedzinie sztucznej inteligencji
- Wyposażenie naukowców w certyfikowane umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji zgodne z normami etycznymi i politycznymi UE
- Wprowadzenie wiedzy na temat sztucznej inteligencji do europejskich uczelni wyższych w celu zapewnienia długoterminowych zmian instytucjonalnych
Efekty projektu obejmują:
- Raport dotyczący barier we wdrażaniu sztucznej inteligencji
- Podręcznik szkoleniowy dla mentorów w dziedzinie sztucznej inteligencji
- Certyfikowany kurs online z mikro-kwalifikacjami
- Zestaw zaleceń w zakresie wdrażania AI w badaniach dla uniwersytetów
W skład zespołu projektowego z ramienia Wydziału Zarządzania UŁ wchodzą:
- kierownik projektu: dr hab. T. Bartosz Kalinowski, prof. UŁ
- dr hab. Artur Modliński prof. UŁ
- dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ

Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ
