Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów
  • Studia podyplomowe

Studia podyplomowe

  • Uniwersytet Łódzki
  • Oferta studiów
  • Studia podyplomowe

Biegły rewident i audyt finansowy

Niestacjonarne (zaoczne) Studia II stopnia (magisterskie 2-letnie)
Limit miejsc: 60 (min. 35)
  • Opis
  • Przedmioty
  • Sylwetka absolwenta
  • Zasady
  • Co dalej?
  • Kontakt dla kandydata
  • Dane wydziału

Opis studiów

Studia na kierunku BIEGŁY REWIDENT I AUDYT FINANSOWY są unikatowe w naszym kraju. Decydując się na ten kierunek, otwierasz sobie drogę do kariery w zawodzie biegłego rewidenta. To praca, która cieszy się dużym zaufaniem publicznym, jest chroniona i regulowana prawem. Szczegółowy zakres merytoryczny studiów na kierunku Biegły rewident i audyt finansowy jest zgodny z zakresem egzaminów na biegłego rewidenta, określonym w art. 9 ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, a także w uchwałach Polskiej Rady Biegłych Rewidentów.

Kierunek studiów II stopnia BIEGŁY REWIDENT I AUDYT FINANSOWY na Wydziale Zarządzania UŁ umożliwia jego absolwentom uzyskanie zwolnienia z wszystkich teoretycznych egzaminów państwowych na biegłego rewidenta. 

Biegli rewidenci są cenionymi ekspertami, którzy nie tylko nadzorują i zarządzają, ale również często doradzają w sprawach biznesowych. Dla wielu pracodawców posiadanie uprawnień biegłego rewidenta przez kandydata do pracy to nie tylko dowód na posiadanie odpowiednich umiejętności, ale także często wymóg do zatrudnienia. Specjalistyczna wiedza i umiejętności zdobyte na tym kierunku przygotowują do przeprowadzania badań sprawozdań finansowych różnych firm oraz do innych zadań określonych w ustawie o biegłych rewidentach i firmach audytorskich, np. ekspertyz i opinii ekonomiczno-finansowych, doradztwa podatkowego, prowadzenia postępowania likwidacyjnego i upadłościowego.

Patronat nad kierunkiem objęła Polska Izba Biegłych Rewidentów.

Umowa z Komisją Egzaminacyjną dla kandydatów na biegłych rewidentów

Zgodnie z umową zawartą między Komisją Egzaminacyjną a Uniwersytetem Łódzkim Komisja Egzaminacyjna będzie zaliczać kandydatowi na biegłego rewidenta wszystkie egzaminy z wiedzy, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, o ile kandydat ukończył studia drugiego stopnia na kierunku Biegły rewident i audyt finansowy. Zaliczenie ww. egzaminów następować będzie na wniosek kandydata w przypadku spełnienia łącznie następujących warunków:

  • od dnia ukończenia studiów wyższych na kierunku Biegły rewident i audyt finansowy nie upłynęło więcej niż 3 lata;
  • egzaminy z poszczególnych przedmiotów obejmujących wiedzę w zakresie wskazanym w art. 14 ust. 1 i 2 ustawy były przeprowadzane w formie pisemnej;
  • program studiów obejmujący przedmioty, z których kandydat na biegłego rewidenta zdał egzaminy, obejmował wiedzę w zakresie wskazanym w art. 14 ust. 1 i 2 ustawy.

Zajęcia na kierunku Biegły rewident i audyt finansowy realizowane są częściowo zdalnie, na platformie MS Teams, zgodnie z planem studiów.


Plan studiów.
(Siatka studiów od roku akademickiego 2024)

Główne przedmioty

  • Podatek CIT, PIT, podatki kosztowe i inne problemy opodatkowania
  • Prawo podatkowe
  • Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza
  • Rachunkowość sektora pozaprzemysłowego
  • Zaawansowana rachunkowość finansowa z MSSF
  • Sprawozdania finansowe i ich analiza
  • Zarządzanie finansami i wycena przedsiębiorstw
  • Finanse jednostek pozaprzemysłowych

Sylwetka absolwenta

Absolwenci kierunku BIEGŁY REWIDENT I AUDYT FINANSOWY będą przygotowani do pełnienia funkcji kierowniczych w przedsiębiorstwach w zakresie zarządzania finansami i rachunkowości, controllingu lub wykonywania zawodu biegłego rewidenta, jak i doradcy finansowego (po spełnieniu innych, branżowych wymogów). Będą także przygotowani do projektowania systemów informacyjnych wspierających zarządzanie finansami przedsiębiorstw, budowy strategii finansowych i podatkowych w realizacji całościowych strategii rozwojowych przedsiębiorstw. Absolwenci kierunku będą także predysponowani do kontynuacji pracy naukowej w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości lub dyscyplinie ekonomia i finanse, na wyższych uczelniach i w innych ośrodkach naukowo-badawczych.

Zasady przyjęć

Na kierunek studiów mogą aplikować absolwenci studiów licencjackich (równorzędnych), inżynierskich oraz magisterskich (równorzędnych) posiadający dyplom ukończenia kierunku studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do obszaru nauk społecznych* oraz kierunków: lingwistyka dla biznesu; matematyka finansowa i aktuarialna; matematyka, specjalności: matematyka finansowa i aktuarialna; analiza finansowa.

w przypadku dyplomów wydanych od 01.10.2019 r.:
należący do dziedziny nauk społecznych** oraz kierunków: lingwistyka dla biznesu; matematyka finansowa i aktuarialna; matematyka, specjalności: matematyka finansowa i aktuarialna; analiza finansowa.

Zasady konstrukcji rankingu

Obowiązuje konkurs dyplomów, przy czym w przypadku liczby kandydatów wyższej niż orientacyjny limit miejsc w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów:

w przypadku dyplomów wydanych do 30.09.2019 r.:
należący do dziedziny nauk ekonomicznych* lub kierunku: lingwistyka dla biznesu; matematyka finansowa i aktuarialna; matematyka, specjalności: matematyka finansowa i aktuarialna; analiza finansowa.

w przypadku dyplomów wydanych od 01.10.2019 r.:
należący do dyscypliny "nauki o zarządzaniu i jakości"** lub do dyscypliny "ekonomia i finanse"** lub kierunku: lingwistyka dla biznesu; matematyka finansowa i aktuarialna; matematyka, specjalności: matematyka finansowa i aktuarialna; analiza finansowa.

W przypadku gdy liczba kandydatów jest mniejsza niż orientacyjny limit miejsc, Dziekan może odstąpić od konkursu dyplomów.

* Rozporządzenie MNiSzW z dnia 8.08.2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych
** Rozporządzenie MEiN z dnia 27.10.2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych

 

Co dalej?

  • O NAS
  • STREFA KANDYDATA
  • PORTAL REKRUTACYJNY

Kontakt dla kandydata

E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl
Telefon: (42) 635 50 51

Dane wydziału i lokalizacja

Wydział Zarządzania

Matejki 22/26 90-237 Łódź

Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności