UNIC Centre for Teaching and Learning (UNIC CTL)

O jednostce

UNIC Centre for Teaching and Learning (w skrócie UNIC CTL) wspiera rozwój dydaktyki akademickiej w sieci UNIC, zrzeszającej uczelnie z różnych państw. Łączy i propaguje wiedzę, doświadczenie i innowacje w zakresie nauczania, tworząc przestrzeń i oferując wsparcie dla Nauczycieli Akademickich. W ramach UNIC CTL współpracują nauczyciele akademiccy oraz lokalni metodycy z wszystkich zrzeszonych uczelni.

W ramach CTL:

  • dążymy do stabilnej i głębokiej współpracy międzynarodowej,
  • opracowujemy i przeprowadzamy program rozwoju dydaktyczno-cyfrowego dla nauczycieli akademickich  – krótkie praktyczne warsztaty UNIC InterTeach, którego celem jest rozwijanie wiedzy i wymiana doświadczeń nauczycieli w obszarach takich trendów jak Challenge Based Learning, Education for sustainable development, Inclusive education, Innovate Mobility/Virtual Exchange i innych,
  • tworzymy i rozwijamy cykl otwartych warsztatów dydaktycznych –  Opened Workshops, skierowanych głównie do nauczycieli akademickich, doktorantów i pozostałych osób prowadzących zajęcia dla studentów z wszystkich uczelni UNIC,
  • opracowujemy różnorodne materiały i dokumenty wspierające/uzupełniające przekazywaną wiedzę.

Wartości i misja

UNIC CTL działa na rzecz bardziej inkluzywnego, otwartego i nowoczesnego nauczania – wspieramy rozwój kompetencji przyszłości, takich jak: krytyczne myślenie, praca zespołowa, empatia, sprawczość oraz promujemy nauczanie oparte na realnych wyzwaniach społecznych.

Co oferuje CTL?

Szkolenia w ramach programu InterTeach

InterTeach to międzynarodowy program inspirujący do rozwoju zajęć dydaktycznych dla nauczycieli akademickich, doktorantów oraz innych osób prowadzących zajęcia dla studentów.

Cykl zajęć ma charakter krótkoterminowy (np. 2-3 spotkania).

 

Dlaczego warto?

  • To szansa na poznanie nowych trendów w edukacji oraz przygotowanie do ich wdrożenia w ramach lokalnie prowadzonych zajęć.
  • To szansa na dzielenie się wiedzą, poznanie nowych kontekstów edukacyjnych i wzbogacenie własnych kursów o międzynarodową perspektywę.
  • To okazja do rozwoju kompetencji międzykulturowych i komunikacyjnych.

 

Aktualności

Zapraszamy do zapoznania się z opisem poszczególnych zajęć oraz zapisów na cykl szkoleń pt. „Jak przygotować materiały dydaktyczne na potrzeby CBL (Challenge Based Learning)?”: 

 

Pytania na ten temat prosimy kierować na adresy:

 

Na stronie https://unic.eu/en/centre-teaching-and-learning znajduje się informacja oraz odbywają się również zapisy na warsztaty oferowane w innych terminach przez uczelnie partnerskie UNIC.

Pytania na ten temat prosimy kierować na adres: ctl@unic.eu.

Szkolenia w ramach programu OpenWorkshops

Opened Workshops to międzynarodowy cykl otwartych warsztatów dydaktycznych, skierowanych do nauczycieli akademickich, doktorantów oraz innych osób prowadzących zajęcia dla studentów w ramach UŁ i innych uczelni zrzeszonych w UNIC.

To spotkania online, prowadzone przez ekspertów (doświadczonych dydaktyków i metodyków) z różnych uczelni UNIC, poświęcone nowoczesnym metodom nauczania.

 

Dlaczego warto?

  • To szansa na poznanie praktyk dydaktycznych z innych europejskich uczelni.
  • To możliwość rozwinięcia kompetencji dydaktycznych w środowisku międzynarodowym.
  • To okazja do wykorzystania konkretnych inspiracji podczas własnych zajęć.

 

Aktualności

Zapraszamy do zapoznania się z opisem oferowanego przez Uniwersytet Łódzki kursu pt. „Jak wdrażać grywalizację i gry edukacyjne na zajęciach?” oraz zapisów na ten cykl szkoleń. Aby uzyskać więcej informacji na temat kursu, przejdź na stronę warsztatów. 

 

Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą innych warsztatów oferowanych przez pozostałe uczelnie [link].

 

Kontakt

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z prowadzącymi:

Case gallery UNIC – zaprezentuj swój innowacyjny kurs

Wszystkich prowadzących zajęcia  dla studentów zachęcamy do przygotowania krótkiego opisu swoich zajęć (prowadzonych w formie stacjonarnej, hybrydowej, blended learning, zdalnej), stosowanych metod oraz rozwiązań dydaktycznych i zgłoszenia ich do zaprezentowania w Case Gallery UNIC, czyli galerii najlepszych praktyk UNIC.

To doskonała okazja do podzielenia się swoimi pomysłami, zainspirowania innych oraz szansa, by odkryć ciekawe, nieszablonowe rozwiązania, które można wykorzystać we własnej pracy dydaktycznej.

Opisy zajęć należy przygotować w języku angielskim. Dozwolona objętość to maksymalnie 2 strony, przy standardowym formatowaniu pliku Worda (około 3600 znaków ze spacjami). Ramową formatką do opisów dysponuje dr Kamila Pytka (kamila.pytka@uni.lodz.pl).

 

Jakie innowacje dydaktyczne można zaprezentować?

  • Mobilność fizyczną
  • Wymianę wirtualną lub mieszaną (blended)
  • Stosowanie metody Challenge Based Learning (CBL)
  • Edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESD)
  • Edukację inkluzywną
  • Superróżnorodność
  • Inne niestandardowe, innowacyjne rozwiązania dydaktyczne

Inspirujące opisy najlepszych praktyk będą zaprezentowanie na stronie: https://unic.eu/en/centre-teaching-and-learning

 

Kontakt

W przypadku zainteresowania lub pytań zachęcamy do kontaktu z dr Kamila Pytka z Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących UŁ (kamila.pytka@uni.lodz.pl), która pomoże Państwu w przygotowaniu opisu i która dysponuje ankietą do zgłoszeń.

W przypadku innych pytań zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres ctl@unic.eu 

 

Zespół UŁ w ramach CTL

  • mgr Magdalena Boroń - specjalistka i metodyczka ds. e-learningu z doświadczeniem w projektowaniu efektywnych i angażujących szkoleń online. Pasjonuję się wykorzystaniem nowoczesnych technologii edukacyjnych do wspierania rozwoju kompetencji zawodowych
  • dr Kamila Pytka – specjalistka i metodyk ds. kształcenia tradycyjnego (zajęć prowadzonych w sali zajęciowej), wcześniej nauczyciel akademicki. Moje zainteresowania skupiają się wokół neurodydaktyki, unowocześniania zajęć oraz myślenia wizualnego w edukacji

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR