Zapraszamy osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne na UŁ do udziału w anglojęzycznych warsztatach online poświęconych wdrażaniu grywalizacji oraz stosowaniu krótkich gier edukacyjnych.
Warsztaty będą prowadzone na MS Teams dwa razy w miesiącu (cykl 10 spotkań składających się na jedną całość – od 7 października 2025 r. do 17 lutego 2026 r., we wtorki w godz. 13-15).
Udział w warsztatach zwiększy Państwa skuteczność uczenia innych w kontekście łączenia przyjemności z procesem zdobywania wiedzy, a także pozwoli na rozwój umiejętności koncepcyjnych, związanych z wykorzystaniem wyobraźni w dydaktyce oraz dydaktyczno-cyfrowych. Zachęcamy do poznawania już stworzonych rozwiązań w zakresie grywalizacji i gier edukacyjnych w środowisku realnym i wirtualnym oraz podejmowania prób zaadaptowania ich do własnych potrzeb.
Warsztaty poprowadzą: dr Kamila Pytka i mgr Magdalena Boroń z Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących.
Poznanie znaczenia i założeń włączania grywalizacji i gier edukacyjnych do zajęć dydaktycznych jako formy zwiększania skuteczności uczenia się i utrzymywania zainteresowania studentów.
Poznanie przykładowych inspirujących koncepcji grywalizacji oraz gier edukacyjnych, które można zaadaptować do dowolnych zajęć na poziomie edukacji wyższej.
Poznanie rozwiązań cyfrowych ułatwiających projektowanie grywalizacji i gier edukacyjnych.
Nabycie umiejętności projektowania materiałów dydaktycznych użytecznych w grywalizacji i grach edukacyjnych.
Nabycie umiejętności projektowania prowadzonej serii zajęć w formacie grywalizacji.
Nabycie umiejętności projektowania merytorycznych gier edukacyjnych w środowisku stacjonarnym i wirtualnym.
Nauczyciele akademiccy uczelni zrzeszonych w UNIC
Doktoranci z uczelni zrzeszonych w UNIC
Inne osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne w uczelniach zrzeszonych w UNIC
Kurs dla osób, które już stosują metody aktywizujące oraz formy bieżącej weryfikacji efektów uczenia się, ale poszukują ich urozmaicenia.
Znaczenie przyjemności w skutecznym uczeniu się. Elementy gier edukacyjnych wspomagające zaangażowanie i zapamiętywanie (emocje, wyobraźnia, motywacja, czas, umiarkowana rywalizacja, ruch).
Gra na krótko czy na długo? Różnice między grywalizacją a grami edukacyjnymi na pojedyncze zajęcia.
Projektowanie grywalizacji - założenia grywalizacji, nagrody, etapy i cele, budowanie fabuły i przydzielanie ról, zadania i wyzwania, reguły gry. Przykłady wdrażania grywalizacji na uczelni. /
Story-driven quest – jak budować długofalową narrację z elementami gry i interakcji.
Gry edukacyjne w sali zajęciowej - escape roomy, kości opowieści, klocki typu Lego, bingo, gry planszowe, krzyżówki.
Gry edukacyjne na platformach: Genially, Miro.
Gry wzorowane na teleturniejach telewizyjnych: Milionerzy, Familiada (Family Feud).
Hybrydowe projekty zespołowe z elementami gry – jak połączyć aktywności online i offline w jedną narrację.
Jak wdrażać grywalizację i gry edukacyjne z wykorzystaniem memów, GIF-ów i humoru podczas zajęć online?
Grywalizacja i gry edukacyjne – obszary ryzyka i dylematy Nauczyciela Akademickiego.
Język: angielski
Rozumie założenia wdrażania grywalizacji i gier edukacyjnych w toku zajęć dydaktycznych.
Zna rodzaje gier edukacyjnych w środowisku realnym i wirtualnym, które może dopasować do specyfiki własnych zajęć.
Zna narzędzia informatyczne użyteczne w procesie projektowania grywalizacji na potrzeby zajęć dydaktycznych.
Potrafi planować wdrażanie grywalizacji i gier edukacyjnych dopasowanych do własnych zajęć, właściwie formułować ich cele oraz dobierać metody i narzędzia służące ich realizacji.
Potrafi przygotowywać materiały dydaktyczne do stacjonarnych gier edukacyjnych.
Potrafi zaprojektować krótką grę edukacyjną oraz stworzyć środowisko do grywalizacji z wykorzystaniem platform internetowych.
Jest gotów do reorganizacji prowadzonych zajęć dydaktycznych w kierunku zwiększania aktywizacji Studentów oraz utrzymania zaangażowania Studentów w toku całej serii zajęć.
Jest to gotów do doskonalenia swoich materiałów dydaktycznych elektronicznych i tradycyjnych.
Jest gotów do ciągłego unowocześniania stosowanych metod i rozwiązań dydaktycznych.
Warsztaty są prowadzone z wykorzystaniem MS Teams – do spotkania należy dołączać z tych adresów mailowych, na które otrzymacie Państwo zaproszenia (przez link z maila lub kalendarz Outlook). Dodatkowo, tydzień przed danymi zajęciami cyklu, na adresy mailowe uczestników zostanie przesłane przypomnienie o nadchodzącym spotkaniu.
Warsztaty obejmują serię 10 spotkań trwających po 120 minut każde (według podanego harmonogramu) – łącznie spotkania stanowią spójną całość.
W ramach pracy samodzielnej (przewidzianej na 5 godzin, czyli łącznie 300 minut) Uczestnicy zapoznają się z materiałami dydaktycznymi oraz przygotowują koncepcję grywalizacji i gry edukacyjnej. Zapoznanie się z materiałami przed warsztatami jest konieczne – warsztaty mają charakter wyłącznie praktyczny i nie są na nich powtarzane treści z przekazanych uprzednio materiałów.
Planowane metody dydaktyczne: dyskusja, burza mózgów, pokaz i aktywne naśladowanie oraz inspirowanie się, praca zespołowa i indywidualna, ocenianie materiałów (stoliki eksperckie), studium przypadku (analiza źródeł sukcesu i porażki), metoda portfolio, gra symulacyjna, inne metody aktywizujące.
Materiały szkoleniowe, z którymi należy zapoznać się przed warsztatami, po nich oraz materiały z warsztatów będą zamieszczone na tej stronie w zakładce "Materiały szkoleniowe" i zostaną zabezpieczone hasłem (zostanie ono przekazane uczestnikom mailowo w dniu wysłania zaproszenia na warsztaty). Dodatkowo wszystkie materiały będą wysyłane na adresy mailowe podane w zgłoszeniu.
7.10.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
21.10.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
4.11.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
18.11.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
9.12.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
16.12.2025 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
13.01.2026 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
20.01.2026 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
3.02.2026 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
17.02.2026 (wtorek) w godz. 13-15 (120 minut) CET UTC1+
Zapisy odbywają się przez formularz.
Rejestracja jest jednorazowa – zapis dotyczy całości warsztatów (10 spotkań).
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z osobami prowadzącymi: mgr Magdalena Boroń (magdalena.boron@uni.lodz.pl) lub dr Kamila Pytka (kamila.pytka@uni.lodz.pl)
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest opracowanie i przesłanie mailowo (kamila.pytka@uni.lodz.pl oraz magdalena.boron@uni.lodz.pl) w terminie do 06.03.2026 r.:
Przesłane koncepcje będą oceniane pod względem poprawności merytorycznej, kreatywności oraz kompletności opisu.
Dodatkowo celem wystawienia zaświadczenia konieczny jest aktywny udział w warsztatach i pracy zespołowej oraz indywidualnej w ramach spotkań oraz udział w minimum 7 z 10 spotkań.