Centrum Informatyki

Opis zadań

Odpowiadamy za utrzymanie i rozwój ekosystemu informatycznego UŁ

Centrum Informatyki to obecnie około 50 osób o szerokim wachlarzu kompetencji. Są to zarówno technicy zajmujący się serwisowaniem sprzętu, wsparciem użytkowników (zespół Helpdesk), specjaliści z obszaru telekomunikacji, administratorzy sieci i infrastruktury, specjaliści z zakresu baz danych oraz programiści.

Utrzymujemy centralną infrastrukturę sieciowo-serwerową i telekomunikacyjną oraz szereg mniejszych i większych, połączonych ze sobą, systemów informatycznych. Wdrażamy nowe systemy, rozwijamy własne produkty, reagujemy na awarie.

Dyrekcja Centrum jest także odpowiedzialna za wsparcie w procesie podejmowania strategicznych decyzji w obszarze informatyzacji przez władze uczelni.

Główne obszary zadań Centrum:

  • Zapewnienie wysokiej dostępności i wydajności całości centralnej infrastruktury teleinformatycznej
    • Administracja serwerami
    • Utrzymanie sieci szkieletowej
    • Utrzymanie sieci w budynkach administracji centralnej i kampusie studenckim
  • Administrowanie centralnymi usługami informatycznymi
    • Poczta elektroniczna
    • Office 365
    • ActiveDirectory (Konta UŁ)
  • Wsparcie procesu zakupu infrastruktury informatycznej, sprzętu i akcesoriów komputerowych oraz systemów informatycznych
    • Opracowywanie OPZ na potrzeby przetargów informatycznych
  • Utrzymanie centralnych systemów informatycznych
    • System wspierające proces dydaktyczny
      • USOS
      • USOSweb
      • APD
      • Mobilny USOS
      • Moodle
    • System SIMPLE.ERP
  • Rozwój i utrzymanie centralnych systemów informatycznych stworzonych przez CI UŁ
    • System kadrowo-płacowy Rektorat
    • Portal Pracowniczy (PP)
      • Intranet (profile pracowników i jednostek, aktualności, baza wiedzy ...)
      • Elektroniczne Dokumenty
      • Dostęp do danych z systemu kadrowo-płacowego (paski, pity, dane ...)
    • Narzędzia wspierające KSI
      • budzet.uni.lodz.pl (Jemioła)
      • Automaty księgowe i skrypty zamknięcia roku finansowego
  • Integracja systemów informatycznych UŁ
  • Rozwój i utrzymanie aplikacji mobilnych
    • Absolwent UŁ
    • Informatory UŁ
  • Wsparcie użytkowników systemów informatycznych (Helpdesk)
  • Serwisowanie sprzętu komputerowego w administracji centralnej

Stale tworzymy też nowe produkty i rozwijamy istniejące. Obecnie pracujemy m.in. nad: modułem zarządzania projektami w PP, nowymi elektronicznymi dokumentami, aplikacją mobilną dla studentów, aplikacją mobilną dla pracowników oraz wdrożeniem Systemu Ewidencji Osiągnieć.

Dane kontaktowe

Centrum Informatyki

  • Doktora Stefana Kopcińskiego 16/18 (Centrum Informatyki - siedziba główna) pokój: piętra 9 i 10 90-232 Łódź
  • Uniwersytecka 3 (Centrum Informatyki - wsparcie techniczne) pokój: 312 90-136 Łódź
tel: 42-635-65-00 e-mail: www: hd.uni.lodz.pl

Skład osobowy