• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr inż.

Daniel Tokarski

STANOWISKO:
Adiunkt
Katedra Biznesu i Handlu Międzynarodowego, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
e-mail: daniel.tokarski@uni.lodz.pl
www: https://www.eksoc.uni.lodz.pl/
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • linkedin
  • google-scholar
  • scopus
  • usosweb
  • research-gate
  • web-of-science

Czym się zajmuję - opis stanowiska

Adiunkt

Katedra Biznesu i Handlu Międzynarodowego

Obowiązkiem jest sumienne i staranne wykonywanie powierzonych zadań oraz stosowanie się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa. 

Nauczyciel akademicki jest obowiązany w szczególności:

  • przestrzegać obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1668 ze zm.);
  • przestrzegać obowiązujących przepisów prawa wewnętrznego UŁ, w tym w szczególności tych zawartych w Regulaminie pracy UŁ i Regulaminie wynagradzania pracowników UŁ;
  • przestrzegać obowiązujących zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych;
  • dbać o dobro pracodawcy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę;
  • niezwłocznie zawiadamiać przełożonych o zauważonym w Uczelni wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego.


Zakres zadań w obszarze obowiązków badawczych:

  • prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych; 
  • pozyskiwanie środków na badania naukowe poprzez aplikowanie w konkursach;
  • rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników;
  • aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych, finansowanych w ramach zadań realizowanych przez jednostkę lub na innych zasadach przyjętych w Uczelni;
  • udział w komercjalizacji wyników badań (patenty, prawa ochronne, wdrożenia);
  • kształcenie kadry naukowej i opieka nad jej rozwojem;
  • doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych, w tym w celu uzyskania kolejnych stopni naukowych i tytułu naukowego.

Zakres zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych:

  • prowadzenie zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach stosunku pracy w wymiarze rocznym, określonym przez Senat na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych, w tym prowadzenie zajęć dydaktycznych metodami i technikami kształcenia na odległość;
  • terminowe sporządzanie obowiązującej nauczycieli akademickich dokumentacji toku studiów;
  • udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych;
  • przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń, w tym egzaminów dyplomowych;
  • opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów;
  • prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych;
  • opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć;
  • przeprowadzanie konsultacji ze studentami, w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo;
  • podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzonych zajęć dydaktycznych;
  • aktywowanie ankiety oceny nauczyciela akademickiego, dokonywanej przez studentów i doktorantów dla poszczególnych przedmiotów;
  • dbałość o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia;
  • wykonywanie innych powierzonych przez bezpośredniego przełożonego obowiązków dydaktycznych.


Zakres zadań w obszarze obowiązków organizacyjnych:

  • praca w organach kolegialnych Uczelni oraz w wydziałowych, senackich i rektorskich komisjach;
  • praca w komisjach rekrutacyjnych i komisjach egzaminacyjnych w procesie rekrutacji na studia;
  • organizowanie akcji promocyjnych i prezentacyjnych na rzecz Uczelni oraz uczestnictwo w nich;
  • organizowanie konferencji, sympozjów, seminariów i innych form aktywności akademickiej;
  • pełnienie funkcji powierzonych przez przełożonych, w tym takich jak: rola opiekuna roku lub opiekuna grupy studenckiej, opieka nad kołami naukowymi i obozami naukowymi, opieka nad praktykami zawodowymi studentów;
  • inna działalność organizacyjna służąca usprawnieniu funkcjonowania Uczelni, poprawie jakości kształcenia i badań naukowych;
  • inne powierzone przez bezpośredniego przełożonego obowiązki organizacyjne.


Biogram

Doktor nauk technicznych w zakresie inżynierii lądowej i transportu, nauczyciel akademicki, adiunkt w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych. Doświadczony inżynier budowy, zaangażowany w realizację projektów infrastrukturalnych, logistycznych oraz mieszkaniowych.


Doświadczenie naukowe 
Akademia Nauk Stosowanych w Grudziądzu, Wydział Nauk Technicznych 
Profesor uczelni

Harran University, Faculty of Arts and Sciences
2025 | Staż naukowy


Edukacja
Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania
2021 | Studia podyplomowe, kierunek Zarządzanie Procesami Logistycznymi 

Politechnika Białostocka, Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku
2020 | Doktorat (tryb eksternistyczny), dziedzina Nauk Technicznych, dyscyplina Inżynieria Lądowa i Transport

Politechnika Lubelska, Wydział Budownictwa i Architektury
2018 | Studia magisterskie, kierunek Budownictwo, spec. Technologia i Organizacja Budownictwa

Akademia Bialska, Wydział Nauk Ekonomicznych i Technicznych
2017 | Studia podyplomowe, kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
2014 | Studia magisterskie, kierunek Ekonomia, spec. Mezoekonomia
2014 | Studia inżynierskie, kierunek Budownictwo, spec. Budownictwo Ogólne
2012 | Studia licencjackie, kierunek Zarządzanie, spec. Biznes Międzynarodowy

Zainteresowania

Nurty badawcze

  • Logistyka i zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwach w kontekście zrównoważonego rozwoju oraz efektywności transportu
  • Logistyczna i marketingowa obsługa klienta w e-commerce oraz jej wpływ na decyzje konsumenckie
  • Zarządzanie, procesy społeczno-gospodarcze oraz ryzyko w działalności organizacji
  • Innowacje proekologiczne i zrównoważone zarządzanie w budownictwie

Zainteresowania badawcze 

  • E-biznes, z uwzględnieniem uwarunkowań międzynarodowych, cyfrowej transformacji handlu oraz modeli biznesowych w środowisku międzykulturowym
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem w kontekście działalności międzynarodowej, w tym elementy wspierające efektywność łańcucha dostaw i wymiany handlowej

Zainteresowania prywatne

  • bilard, podróże, trening siłowy

Osiągnięcia

Osiągnięcia publikacyjne

Monografie naukowe

  1. Tokarski D., Górniak-Krupińska J., Bielecki M. (2024). Determinanty logistyki w dobie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://doi.org/10.18778/8331-603-1https://doi.org/10.18778/8331-603-1
  2. Motowidlak U., Tokarski D. (2022). Infrastruktura magazynowa i transportowa w dobie zrównoważonego rozwoju gospodarki. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://doi.org/10.18778/8220-895-5
  3. Tokarski D., Ickiewicz I. (2021). Naprawy zabytkowych murów warstwami uzupełniającymi z dodatkiem biowęgla. Białystok: Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej. https://doi.org/10.24427/978-83-66391-60-4 

Redakcja naukowa monografii

  1. Tokarski D. (red.). (2025). Zrównoważony transport w logistyce i handlu międzynarodowym. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://doi.org/10.18778/8331-833-2-1 
  2. Tokarski D., Sawicki A. (red.). (2025). E-commerce i marketing internetowy w kształtowaniu zachowań konsumenckich. Łódź: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk.

Artykuły w czasopismach naukowych 

  1. Tokarski D. , Fajczak-Kowalska A. (2024). Optimization of consumer decisions and the impact of selected factors on purchasing behavior in polish e-commerce. Economics and Environment, 88(1), 1-11 [IF = 1,0; IF5 = 0,5]. https://doi.org/10.34659/eis.2024.88.1.728 
  2. Tokarski D. , Ickiewicz I., Żukiewicz-Sobczak W., Woliński P. (2022). The impact of biochar used in repairs to historical buildings on public health. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(20), 12996, 1-15 [IF = 4,614; IF5 = 4,7977]. https://doi.org/10.3390/ijerph192012996 

Osiągnięcia projektowe 

  1. Tytuł projektu: "Analiza trendów i możliwości rozwoju logistycznej obsługi klienta w e-commerce oraz ich wpływu na optymalizacje decyzji konsumenckich – przykład Polski i Turcji". Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki, MINIATURA 9
  2. Tytuł projektu: ''Opracowanie ekologicznego opakowania wielokrotnego użytku do wykorzystania w obsłudze logistycznej e-commerce''.
    Finansowanie: Arvato Polska sp. z o.o.


Osiągnięcia organizacyjne 

Członkostwo w organizacjach i towarzystwach naukowych

  • European Regional Science Association (ERSA), https://ersa.org.plhttps://ersa.org.pl
  • Regional Science Association International (RSAI), https://rsai.orghttps://rsai.org
  • Polskie Stowarzyszenie Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych, https://psesizn.pl/https://psesizn.plhttps://psesizn.pl/

Praca w komitetach redakcyjnych czasopism i wydawnictw naukowych

  • Economics and Environment, https://ekonomiaisrodowisko.pl/journal 
  • European Management Studies, https://press.wz.uw.edu.pl/emshttps://press.wz.uw.edu.pl/ems
  • Optimum. Economic Studies, https://optimum.uwb.edu.pl/index.php/osj 
  • Scientific Journal of Gdynia Maritime University, https://sjgmu.umg.edu.pl
  • Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie, https://ojs.ahe.lodz.pl/index.php/ziwgib
  • Wydawnictwo Naukowe ArchaeGraph, https://archaegraph.pl

Dyżury

Adiunkt

Katedra Biznesu i Handlu Międzynarodowego

DYŻURY CYKLICZNE

PIĄTEK


15:00 - 16:30|Dyżur zdalny

LINK DO SPOTKANIA

POW 3/5 pokój: C-208 90-255 Łódź

Kontakt

Adiunkt

Katedra Biznesu i Handlu Międzynarodowego

Sekretariat (C-215): 42-635-52-09

e-mail: daniel.tokarski@uni.lodz.pl

www: https://usosweb.uni.lodz.pl/kontroler.php?_action=katalog2/osoby/pokazOsobe&os_id=258903

POW 3/5 90-255 Łódź pokój: C-208

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności