• Polski
  • English
 
Uniwersytet
  • O nas
  • Zarządzanie na uczelni
  • Struktura
  • Komisje, rady, zespoły
  • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
  • Historia UŁ
  • Wykłady rektorskie
  • Odznaczenia
  • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
  • HR Excellence in Research
  • 80-lecie UniLodz
Nauka i badania
  • ScienceON
  • Popularyzacja nauki
  • Centra naukowe
  • Wsparcie w nauce i badaniach
  • Etyka badań
  • Nominacje profesorskie
  • Promocje doktorskie i habilitacyjne
Rekrutacja
  • Dla osób kandydujących
  • Nasze kierunki
  • Szkoły doktorskie
  • Studia podyplomowe i MBA
  • Mikropoświadczenia
  • Studia dla osób z zagranicy
Współpraca
  • Współpraca na UŁ
  • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
  • UniLodz dla szkół
  • Biznes
  • Dla mediów
  • Kultura w UniLodz
  • Transfer technologii
  • Wynajem i sprzedaż
  • Zamówienia publiczne
  • Kariera w UŁ
  • Sygnaliści w UŁ
  • Patronat Rektora
Społeczna odpowiedzialność uczelni
  • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
  • UniLodz RAZEM
  • Plan na Rzecz Równych Szans
  • Akcje społeczne
  • Rada Ds. Równego Traktowania
  • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
  • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
Studiuję w UniLodz
  • Moje studia
  • Onboarding
  • Organizacja studiów
  • Jakość kształcenia
  • Tutoring
  • Rozwój
  • Nagrody
  • Pomoc psychologiczna
  • Koła naukowe i organizacje studenckie
  • Osiedle akademickie
  • Biuro Karier
  • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ
  • Uniwersytet
    • O nas
    • Zarządzanie na uczelni
    • Struktura
    • Komisje, rady, zespoły
    • Wyszukaj osobę pracującą w UŁ
    • Historia UŁ
    • Wykłady rektorskie
    • Odznaczenia
    • Nagroda im. Pierwszego Rektora UŁ Prof. Tadeusza Kotarbińskiego
    • HR Excellence in Research
    • 80-lecie UniLodz
  • Nauka i badania
    • ScienceON
    • Popularyzacja nauki
    • Centra naukowe
    • Wsparcie w nauce i badaniach
    • Etyka badań
    • Nominacje profesorskie
    • Promocje doktorskie i habilitacyjne
  • Rekrutacja
    • Dla osób kandydujących
    • Nasze kierunki
    • Szkoły doktorskie
    • Studia podyplomowe i MBA
    • Mikropoświadczenia
    • Studia dla osób z zagranicy
  • Współpraca
    • Współpraca na UŁ
    • Sieci, umowy, programy wymiany, realizowane projekty
    • UniLodz dla szkół
    • Biznes
    • Dla mediów
    • Kultura w UniLodz
    • Transfer technologii
    • Wynajem i sprzedaż
    • Zamówienia publiczne
    • Kariera w UŁ
    • Sygnaliści w UŁ
    • Patronat Rektora
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni
    • Czym jest społeczna odpowiedzialność uczelni
    • UniLodz RAZEM
    • Plan na Rzecz Równych Szans
    • Akcje społeczne
    • Rada Ds. Równego Traktowania
    • Rada Ds. Polityki Klimatyczno-Środowiskowej
    • Zespół Ds. Równowagi Między Pracą A Życiem Prywatnym
  • Studiuję w UniLodz
    • Moje studia
    • Onboarding
    • Organizacja studiów
    • Jakość kształcenia
    • Tutoring
    • Rozwój
    • Nagrody
    • Pomoc psychologiczna
    • Koła naukowe i organizacje studenckie
    • Osiedle akademickie
    • Biuro Karier
    • Społeczność
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Strefa kandydacka
  • Strefa studencka
  • Strefa doktorancka
  • Strefa pracownicza
  • Strefa absolwencka
  • Poczta UŁ
  • USOSweb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Dostępność
  • Tłumacz Migam (Tłumacz PJM)
  • Mapa strony
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
  • Sklep UŁ

Najczęściej wyszukiwane:
  • rekrutacja
  • IDUB #UniLodz
  • poczta
  • szkoły doktorskie
  • kalendarz akademicki
  • lista wydziałów i jednostek
  • GEP - plan na rzecz równych szans
  • Uniwersytet Łódzki

Pracownicy

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Lena Grzesiak

STANOWISKO:
adiunkt
Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Wydział Zarządzania
e-mail: lena.grzesiak@uni.lodz.pl
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • scopus
  • linkedin
  • google-scholar
  • web-of-science
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

adiunkt

Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi

„Wydaje mi się jednak, że najbardziej odczuwalną przyjemnością związaną z uprawianiem nauki nie jest stan posiadania wiedzy, lecz proces jej zdobywania”

(Prof. M. Heller)

Pracownik naukowo-dydaktyczny

  • Przygotowywanie i prowadzenie badań empirycznych
  • Przygotowywanie i realizacja zajęć dydaktycznych
  • Działalność organizacyjna na rzecz Katedry, Wydziału, Uniwersytetu

Prowadzone przedmioty na studiach I oraz II stopnia:

1. w języku polskim

  • Koszty pracy oraz controlling personalny
  • Ocenianie i wynagradzanie
  • Standardy zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Sukces na rynku pracy
  • Dysfunkcje i patologie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Rozwój umiejętności profesjonalnych
  • Rozwój umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi
  • Stosunki pracy

2. w języku angielskim

  • Success on the labour market
  • Introduction to internal audit
  • Trends in HRM

http://zarzadzanie.uni.lodz.pl/tabid/173/Default.aspx?uid=742

Biogram

  • 2020 – nadal – adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
  • 2020 – uzyskanie stopnia doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości na podstawie rozprawy doktorskiej „Kapitał ludzki a skuteczność audytu wewnętrznego”
  • 2016-2020 – asystent w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
  • 2015-2020 – UŁ, Wydział Zarządzania, studia doktoranckie
  • 2013-2015 – UŁ, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, kierunek finanse i rachunkowość, uzyskanie tytułu magistra, temat pracy: „Analiza i ocena skali występowania zjawiska nadużyć w polskich przedsiębiorstwach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie województwa łódzkiego”,
  • 2010-2016 - praktyki/praca w różnych organizacjach w m.in. biurze rachunkowym oraz organizacji z sektora BPO/SSC
  • 2010-2013 – UŁ, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, kierunek: finanse i rachunkowość, uzyskanie tytułu licencjata, temat pracy: „Ocena zasadności i użyteczności funkcjonowania audytu wewnętrznego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw”

Zainteresowania

Moje główne zainteresowania naukowe:

  • audyt wewnętrzny i system kontroli wewnętrznej
  • dysfunkcje i patologie w miejscu pracy
  • standardy zarządzania ludźmi
  • controlling personalny
  • HR compliance
  • funkcja kontrolna zarządzania
  • ryzyko personalne
  • współczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi
  • metodyka badań naukowych
  • ZZL w audycie wewnętrznym
  • ludzie w audycie wewnętrznym
  • People Analytics

Osiągnięcia

Wybrane publikacje

  • Lena Grzesiak, An Internal Audit Expectation Gap in Poland, „ Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sec. H Oeconomia” (0459-9586), 2021, vol. 55, nr 3, s. 37-50 [DOI] [URL].
  • Lena Grzesiak, Analiza rynku pracy dla controllerów personalnych w Polsce, „PRZEGLĄD ORGANIZACJI” (0137-7221), 2021, nr 8, s. 37-44 [DOI] [URL].
  • Lena Grzesiak, Internal auditor burnout – an urgent area for research?, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” (1896-656X), 2021, vol. 58, nr 1, s. 59-67 [DOI] [URL].
  • Lena Grzesiak, Kapitał ludzki jako czynnik skuteczności audytu wewnętrznego (978-8-3822-0629-6), Uniwersytet Łódzki, Łódź 2021 [DOI] [URL]
  • Lena Grzesiak, Postgraduate Education for Internal Auditors Versus Employers’ Expectations, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” (1734-087X), 2020, vol. 55, nr 1, s. 66-80 [DOI] [URL].
  • Lena Grzesiak, Myths on Internal Auditing, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2543-8190), 2019, vol. XX, nr 6/1, s. 421-434 [URL].
  • Lena Grzesiak, Agnieszka Skoczylas-Tworek, Non-financial Disclosures in the Scope of Diversity Management of Companies Listed in the Respect Index, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2543-8190), 2019, vol. XX, nr 6/1, s. 193-207 [URL].
  • Lena Grzesiak, Wymagania kompetencyjne stawiane audytorom wewnętrznym w świetle ogłoszeń o pracę - analiza porównawcza, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” (1734-087X), 2019, nr 1 (51), s. 209-220 [DOI] [URL].
  • Lena Grzesiak, Budżetowanie kosztów pracy jako narzędzie controllingu personalnego, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” (1641-4381), 2018, nr 97 (153), s. 31-44 [DOI] [URL].

Wybrane projekty naukowe

  • „Edukacja audytorów wewnętrznych” (dotacja celowa dla młodych naukowców)
  • „Percepcja audytu wewnętrznego w społeczeństwie i jej wpływ na uwarunkowania audytu wewnętrznego” (dotacja celowa dla młodych naukowców)
  • „Osobowość wg J. L. Hollanda a preferencje w zakresie rachunkowości” (interdyscyplinarny zespół naukowy)

Inna działalność

  • prowadzenie zajęć dla licealistów w ramach klasy patronackiej
  • współprowadzenie bloga naukowego KZZL oraz SiZ
  • szkolenie z rachunkowości w ramach programu „Młodzi w Łodzi”
  • prowadzenie cyklu szkoleń dla biegłych rewidentów pt. „Nadużycia są wśród nas”

REDAKCJE, ORGANIZACJE I STOWARZYSZENIA

  • członek zwyczajny Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
  • członek zwyczajny Instytutu Audytorów Wewnętrznych (IIA)
  • stała współpraca z Zespołem Redakcyjnym czasopisma "Finanse i Prawo Finansowe"
  • członek zwyczajny Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc

ORCID

https://orcid.org/0000-0001-5078-1675

SCOPUS ID

57202922166

GOOGLE SCHOLAR

https://scholar.google.com/citations?user=GCRZQvAAAAAJ&hl=en&oi=ao

LINKEDIN

www.linkedin.com/in/lena-grzesiak

Dyżury

adiunkt

Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi

DYŻURY CYKLICZNE

WTOREK


11:00 - 13:00|Dyżur zdalny

1. brak konsultacji w terminach: 11/11; 2/12/2025. Studentki i Studenci zainteresowani skorzystaniem z dyżuru proszeni są o kontakt emailowy minimum 24 h przed planowanym terminem konsultacji.

LINK DO SPOTKANIA

DYŻURY OKAZJONALNE

5 GRUDZIEŃ 2025 (PIĄTEK)


16:45 - 17:15

Studentki i Studenci zainteresowani skorzystaniem z dyżuru proszeni są o kontakt emailowy minimum 24 h przed planowanym terminem konsultacji

 

7 GRUDZIEŃ 2025 (NIEDZIELA)


14:30 - 15:30

Studentki i Studenci zainteresowani skorzystaniem z dyżuru proszeni są o kontakt emailowy minimum 24 h przed planowanym terminem konsultacj

 

12 GRUDZIEŃ 2025 (PIĄTEK)


16:45 - 17:45

Studentki i Studenci zainteresowani skorzystaniem z dyżuru proszeni są o kontakt emailowy minimum 24 h przed planowanym terminem konsultacj

 

19 GRUDZIEŃ 2025 (PIĄTEK)


16:45 - 17:45

Studentki i Studenci zainteresowani skorzystaniem z dyżuru proszeni są o kontakt emailowy minimum 24 h przed planowanym terminem konsultacji.

 

Matejki 22/26 pokój: 336 90-237 Łódź

Kontakt

adiunkt

Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi

pokój 336: 42-635-53-75

www: https://kzzl.wz.uni.lodz.pl/zespol/lena-grzesiak/

Matejki 22/26 90-237 Łódź pokój: 336

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Sklep UŁ
  • Lista wydziałów i jednostek
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • O Stronie
  • Dostępność

ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
NIP: 724 000 32 43
KONTAKT​​​​​​​

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności