W przypadku zgłasznia nowych redaktorów nie ma potrzeby ponownego wypełniania wniosku o uruchomienie strony. Wystarczy przesłać zgłoszenie poprzez system HD https://hd.uni.lodz.pl/pl/app/hd/zgloszenia/nowe?categoryId=131 podając imię i nazwisko redaktora, jego login CAS oraz opisać zakres uprawnień dla danego redaktora, w tym:
W przypadku zgłoszenia większej liczby redaktorów - prosimy o przesłanie informacji w pliku zbiorczym w jednym zgłoszeniu.
Zgłoszenie o nowego redaktora powinno zostać przesłane przez właściciela strony lub osobę upoważnioną.
Jeśli osoba nie jest jej właścielem prosimy o dołączenie skanów wniosków z podpisem właściciela.
Jeśli redaktor jest studentem prosimy również o załączenie podanego wniosku podpisanego przez studenta.
Jesteś nowym redaktorem i chcesz poznać Multiportal od środka? Masz już pomysł na stronę, ale nie wiesz od czego zacząć? Zapoznaj się z naszymi materiałami przygotowanymi dla nowych edytorów.
Jesteś częścią serwisu bądź dopiero zaczynasz, ale czy wiesz na co warto zwrócić uwagę pracując w Multiportalu? Na poniższych stronach znajdziesz ciekawe informacje dotyczące błędów, których należy unikać, a także dobrych praktyk.
Multiportal, czyli nowy serwis internetowy uczelni, jest narzędziem podlegającym standardom WCAG 2.1. Szczegółowe informacje dotyczące Multiportalu znajdują się na stronie www.uni.lodz. pl/o-stronie, a aspekty związane z dostępnością serwisu dostępne są pod adresem: www.uni.lodz. pl/dostepnosc.
Należy pamiętać, że dostępność internetowa nie dotyczy wyłącznie treści wyświetlanych bezpośrednio na stronach internetowych, ale także „elementów strony internetowej lub aplikacji mobilnej” czyli wszystkich tekstów, grafik, wykresów, map, multimediów, animacji, plików (załączonych na stronach lub do wiadomości email) oraz narzędzi do interaktywnego przesyłania danych.
Rozwiązania dostępne dla redaktorów i administratorów treści stron/aktualności tworzonych w ramach serwisu są odpowiednio dostosowane do wymagań stawianych dla osiągnięcia poziomu dostępności AA. W praktyce oznacza to, że podstawowe zasady formatowania zostały zaprogramowane w dostępnym systemie zarządzania treścią internetową (Central Management System – CMS). Obejmuje to krój i stopień pisma (czcionka i jej predefiniowane rozmiary dla poszczególnych stylów – paragraf, nagłówki), dostępne kolory, interlinie i odstępy akapitowe.
Pomimo wyżej opisanych ustawień redaktorzy wstawiając treści na Multiportal muszą pamiętać o pozostałych zasadach formatowania treści, które opisano na stronie WCAG.
Pytania dotyczące funkcjonowania strony internetowej UŁ i zapotrzebowanie na konsultacje z zakresu budowania stron, architektury informacji czy doboru grafik należy kierować na adres multiportal@uni.lodz.pl.
W przypadku pytań lub błędów związanych zcfunkcjonowaniem systemu, prosimy o kontakt z Helpdeskiem UŁ poprzez stronę https://hd.uni.lodz.pl/pl/ (Nowe zgłoszenie > Kategoria zgłoszeń > MULTIPORTAL).
Masz pytanie, sugestię? Chcesz podzielić się swoją opinią na temat serwisu? Zgłosić błąd lub przekazać informację na temat brakujących treści? Zapraszamy do kontaktu mailowego: multiportal@uni.lodz.pl